2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد)

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد)

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش، بیت‌ کوین اس‌وی، لایت کوین، ایاس، بایننس کوین و کاردانو برای امروز (۲۷ خرداد) را در ادامه می‌خوانید:

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

عدم موفقیت خریداران طی سه روز گذشته در هل دادن قیمت بیت کوین به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۹,۵۰۰ دلار موجب افزایش فشار فروش و نفوذ قیمت به زیر خط حمایت الگوی مثلث متقارن شده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد)

با توجه به این که ریزش تأثیر منفی زیادی بر قیمت گذاشته است، فروشندگان نتوانستند فشار فروش را در سطوح پایین‌تر حفظ کرده و موفق به تثبیت قیمت در زیر این حمایت شوند. قیمت از سطح ۸,۹۱۰.۰۴ دلار دوباره به سمت بالا چرخیده و هم‌اکنون بار دیگر درون مثلث معامله می‌شود. با بالا رفتن قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر)، خریداران احتمالاً بار دیگر برای شکستن ناحیه‌ی مقاومتی ۱۰,۰۰۰ الی ۱۰,۵۰۰ دلار تلاش خواهند کرد.

در طرف مقابل اگر فروشندگان از مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) دفاع کنند، احتمال ریزش قیمت به زیر الگوی مثلث متقارن وجود خواهد داشت. بسته شدن قیمت در زیر حمایت الگوی مثلث در ۹,۱۵۰ دلار، تأثیر منفی بسزایی بر آن خواهد گذاشت و می‌تواند قیمت را تا حمایت ۸,۶۳۸.۷۹ دلار و در زیر آن تا ۸,۱۳۰.۵۸ دلار به پایین بکشد.

از آنجا که هر دو گروه خریداران و فروشندگان برای به دست آوردن دست بالاتر تلاش می‌کنند، احتمالاً نوسانات قیمت برای چند روز آینده بالا خواهد بود.

  • مقاومت‌ها: ۹,۵۰۰ – ۱۰,۰۰۰ – ۱۰,۵۰۰
  • حمایت‌ها: ۹,۱۵۰ – ۸,۶۳۸.۷۹ – ۸,۱۳۰.۵۸

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در ۱۱ ژوئن به زیر کانال صعودی نفوذ کرده است. برخلاف شکست‌های گذشته‌ی قیمت به زیر این کانال (دایره‌های نارنجی)، خریداران موفق به بازگرداندن و تثبیت آن در داخل کانال نبوده‌اند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد)

این حرکت موجب جذب فروشندگان بیشتر و حرکت قیمت به زیر خط روند صعودی (خط نارنجی) شده است. حمایتی جزئی در میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه (MA ۵۰- خط قرمز در تصویر) در ۲۱۷ دلار وجود دارد. در زیر این میانگین سطوح حمایت بعدی به ترتیب در ۱۹۶ و ۱۷۶.۱۱۲ دلار قرار دارند.

در طرف مقابل جهش قیمت از میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه (MA ۵۰- خط قرمز در تصویر) و تثبیت آن در بالای ۲۲۵.۷۸۳ دلار، نشان‌دهنده‌ی وجود تقاضای قوی در سطوح پایین‌ قیمتی است. این جهش می‌تواند موجب ورود قیمت به فاز تحکیم در ناحیه‌ی ۲۲۵.۷۸۳ الی ۲۵۳.۵۵۶ دلار برای چند روز آینده شود.

  • مقاومت‌ها: ۲۲۵.۷۸۳ – ۲۵۳.۵۵۶
  • حمایت‌ها: ۲۱۷ – ۱۹۶ – ۱۷۶.۱۱۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

جهش ضعیف قیمت ریپل از سطح حمایت الگوی مثلث متقارن نشان‌دهنده‌ی کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است. در وضعیت فعلی فروشندگان در تلاش برای هدایت قیمت به زیر این الگوی کلاسیک هستند. شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرار گرفتن اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه‌ی منفی نیز بیانگر برتری نسبی فروشندگان است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد)

با تثبیت قیمت در زیر الگوی مثلث در ۰.۱۸۴۲۲، ادامه‌ی ریزش قیمت تا ۰.۱۶ دلار ممکن خواهد بود. در زیر این سطح نیز حمایت بعدی در ۰.۱۴ دلار قرار می‌گیرد. اگر خریداران بتوانند قیمت را درون مثلث نگه دارند، این موضوع نشانه‌ای از جریان انباشت در سطوح پایین‌تر خواهد بود. با حرکت قیمت به بالای مقاومت الگو در ۰.۲۰۷ دلار نیز برتری به نفع خریداران خواهد شد.

  • مقاومت‌ها: ۰.۲۰۷
  • حمایت‌ها: ۰.۱۸۴۲۲ – ۰.۱۶ – ۰.۱۴

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین کش

اگرچه قیمت بیت کوین‌ کش طی چند ماه گذشته در محدوده‌ی ۲۰۰ الی ۲۸۰.۴۷ دلار در حال معامله شدن بوده است، اما در چند روز گذشته در محدوده باریک‌تری بین ۲۱۷.۵۵ الی ۲۵۵۵.۴۶ قرار گرفته است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد)

در وضعیت فعلی فروشندگان در تلاش برای پایین آوردن قیمت به زیر حمایت ۲۱۷.۵۵ دلار هستند. در صورت موفقیت ریزش قیمت تا ۲۰۰ دلار ادامه خواهد داشت. به احتمال زیاد خریداران با قدرت از ناحیه‌ی حمایتی ۲۰۰ تا ۲۱۷.۵۵ دلاری دفاع خواهند کرد. به هر حال ریزش قیمت به زیر این ناحیه تأثیر منفی زیادی بر روی قیمت به دنبال خواهد داشت.

در طرف مقابل جهش قیمت از این ناحیه‌ی حمایتی انباشت در سطوح زیرین را نشان می‌دهد. این امر قیمت را در این ناحیه نگه داشته و می‌تواند فرصتی برای معامله‌گران باشد.

  • مقاومت‌ها: ۲۵۵.۴۶ – ۲۸۰.۴۷
  • حمایت‌ها: ۲۱۷.۵۵ – ۲۰۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت‌ کوین اس‌وی

قیمت بیت کوین اس‌وی برای اولین بار در دو ماه گذشته به زیر حمایت ۱۷۰ دلاری خود رفته است. این موضوع یک نشانه‌ی منفی است چرا که نشان می‌دهد خریداران قادر به دفاع از این سطح نیستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد)

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) به سمت پایین در حال حرکت است و اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در نزدیکی ناحیه‌ی اشباع فروش قرار گرفته است. مجموعه‌ی این عوامل نشان می‌دهد که فروشندگان برتری نسبی به خریداران دارند. تثبیت قیمت در زیر ۱۷۰ دلار می‌تواند منجر به ادامه‌ی حرکت نزولی قیمت تا ۱۴۶.۲۰ دلار و سپس تا ۱۲۰ دلار شود.

سناریوی نزول قیمت با تثبیت آن در بالای ۱۷۰ دلار منتفی خواهد شد. چنین حرکتی نشان می‌دهد که خریداران از این حمایت دفاع کرده و حرکات قیمت در این محدوده احتمالاً برای چند روز دیگر ادامه خواهد یافت.

  • مقاومت‌ها: ۲۰۰
  • حمایت‌ها: ۱۷۰ – ۱۴۶.۲۰ – ۱۲۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت لایت‌ کوین

جهش قیمت لایت کوین پس از ریزش سریع آن در ۱۱ ژوئن موفق به نفوذ به بالای میانگین‌های متحرک نشده است. این موضوع از کاهش تقاضا در سطوح بالاتر خبر می‌دهد. در وضعیت فعلی فروشندگان در تلاش برای پایین آوردن قیمت تا ناحیه‌ی حمایتی ۳۹ الی ۵۱ دلار هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد)

قیمت از ماه آوریل در زیر حمایت ۳۹ دلار بسته نشده است، از این رو خریداران به احتمال زیاد در ریزش‌ها ورود خواهند کرد. جهش قیمت از این سطح به منزله‌ی ادامه‌ی حرکات قیمت در ناحیه‌ی مذکور برای چند روز دیگر خواهد بود. با توجه به این‌ که این محدوده دامنه‌ی نسبتاً بزرگی دارد، جهش قیمت از سطوح حمایت به معنای فرصت خرید خواهد بود.

دیدگاه صعود قیمت با ریزش آن به زیر حمایت ۳۹ دلار منتفی خواهد شد. در این صورت نزول قیمت تا ۳۲.۵۰ دلار نیز می‌تواند ادامه داشته باشد.

  • مقاومت‌ها: ۵۱
  • حمایت‌ها: ۳۹ – ۳۲.۵۰

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در چند روز گذشته بین دو سطح ۱۵.۷۲ الی ۱۸.۱۳۷۷ دلار در حال معامله شدن است. پس از عدم موفقیت قیمت در شکستن این محدوده، فروشندگان در وضعیت فعلی در تلاش برای پایین آوردن قیمت از سطح حمایت این ناحیه هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد)

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرار گرفتن اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در ناحیه‌ی منفی خود نشان‌گر برتری فروشندگان است. با حرکت قیمت به زیر حمایت ۱۵.۷۲ دلار، ادامه‌ی ریزش آن تا ۱۳.۶۵ دلار ممکن خواهد بود. این سطح حمایت به مدت بیشتر از دو ماه حفظ شده است، بنابراین می‌توان گفت که خریداران با قدرت از آن دفاع خواهند کرد.

به هر حال اگر قیمت در بالای حمایت ۱۵.۷۲ دلار بسته شود، ادامه‌ی روند صعودی تا ۱۸.۱۳۷۷ دلار ممکن خواهد بود. شکست این سطح مقاومتی نیز می‌تواند به منزله‌ی شروع روند صعودی جدید باشد.

  • مقاومت‌ها: ۱۸.۱۳۷۷
  • حمایت‌ها: ۱۵.۷۲ – ۱۳.۶۵

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ایاس

جهش قیمت ایاس پس از ریزش آن در ۱۱ ژوئن حتی موفق به دیدن میانگین‌های متحرک نشده است. این موضوع نشانگر کاهش علاقه‌ی خرید در سطوح بالاتر است. قیمت به سمت پایین چرخیده و اکنون می‌تواند تا حمایت ۲.۳۳۱۴ دلار ریزش داشته باشد.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد)

حرکت قیمت به زیر حمایت ۲.۳۳۱۴ به معنی غلبه‌ی فروشندگان بر خریداران است و می‌تواند آن را تا ۲.۰۹ دلار و در مرحله‌ی بعد تا ۱.۸۳۰۹ دلار به پایین بکشد. به هر حال خریداران به دفعات از حمایت ۲.۳۳۱۴ دلار دفاع کرده‌اند. اگر خریداران بار دیگر در این حرکت موفق عمل کنند، قیمت برای چند روز دیگر در محدوده‌ی بین این سطح و ۲.۸۳۱۹ دلار نوسان خواهد کرد.

  • مقاومت‌ها: ۲.۸۳۱۹
  • حمایت‌ها: ۲.۳۳۱۴ – ۲.۰۹ – ۱.۸۳۰۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۰.۰۷۵ دلار رفته که نشان‌دهنده‌ی تضعیف روند صعودی قیمت است. افقی شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) و قرار گرفتن اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ۵۰، نشان‌دهنده‌ی تعادل بین خریداران و فروشندگان است.

تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد)

خریداران در وضعیت فعلی در تلاش برای حمایت قیمت در سطح اصلاحی ۵۰ درصد فیبوناچی در ۰.۰۷۰۵۸۱۱ دلار هستند. با جهش قیمت از این سطح احتمال صعود آن تا ۰.۰۸۰ دلار و در بالای آن تا ۰.۰۹۰۱۳۷۳ دلار وجود دارد.

در مقابل اگر این حمایت شکسته شود، قیمت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده‌ی ۵۰ روزه (MA ۵۰- خط قرمز در تصویر) در ۰.۰۶۲ دلار پایین بیاید. این حمایت سطح کلیدی به حساب می‌آید چرا که با ریزش قیمت به زیر این آن احتمال ادامه‌ی حرکت نزولی تا ۰.۰۵۱۰۲۴۹ دلار وجود خواهد داشت.

  • مقاومت‌ها: ۰.۰۸۰ – ۰.۰۹۰۱۳۷۳
  • حمایت‌ها: ۰.۰۷۰۵۸۱۱ – ۰.۰۶۲ – ۰.۰۵۱۰۲۴۹

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *