2024/04/18

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال اختصاصی چند آلت کوین مطرح بازار؛ ۶ شهریور (۲۷ اوت)

تحلیل تکنیکال اختصاصی چند آلت کوین مطرح بازار؛ ۶ شهریور (۲۷ اوت)

نوسانات قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها احتمالاً در کوتاه‌مدت محدود خواهد بود، زیرا هر دو جبهه‌ خریداران و فروشندگان سعی در حفظ تسلط و غلبه‌ خود در بازار دارند. تمایل سرسختانه و بلندپروازانه شخصی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، برای هدف‌گذاری ۲ درصدی متوسط نرخ تورم می‌تواند نرخ‌ تورم هدف این بانک را در کوتاه‌مدت و میان‌مدت افزایش دهد. انتظار می‌رود جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا امروز در سمپوزیم سیاست‌گذاری اقتصادی جکسون هال، اقدامات احتمالی نهاد متبوع خود را برای افزایش نرخ تورم اعلام کند.

به ‌گزارش کوین تلگراف، اگر بانک مرکزی آمریکا این سیاست جدید را اتخاذ کند، ممکن است نرخ بهره برای مدت ۵ سال یا بیشتر صفر نگه داشته شود. نقدینگی فراوان به احتمال زیاد باعث افزایش قیمت دارایی‌ها در خارج از مرزها و ایجاد حباب‌هایی خواهد شد که در نهایت ترکیده می‌شوند. در صورت بروز این اتفاق، احتمالاً سرمایه‌گذاران ایمان خود را به‌طور کامل به بانک‌های مرکزی و ارزهای فیات از دست خواهند داد.

سرمایه‌گذاران هوشمند احتمالاً در این دوره ناپایدار، به‌دنبال ایمن‌سازی دارایی‌های خود با خرید طلا و بیت کوین هستند. سرمایه‌گذاران بزرگتر از قبل شروع به انباشت بیت کوین کرده‌اند که این موضوع تعداد آدرس‌های دارای بیش از ۱۰,۰۰۰ بیت کوین را به رکورد جدیدی سوق داده است.

در حالی که اینها خبرهای خوبی برای آینده‌ی بازار هستند، برای معامله‌گران همچنان این سؤال وجود دارد که آیا بازار ارزهای دیجیتال روند صعودی خود را گسترش خواهد داد یا اینکه یک دوره تحکیم طولانی مدت پیش رو است. از این گذشته، تعدادی از ارزها مانند چین لینک و تزوس که رشد زیادی را در این مدت تجربه کردند، در روزهای اخیر اصلاحات قابل‌توجهی را نشان دادند. آیا این می‌تواند موقعیتی برای خرید در ریزش‌ها باشد یا اصلاح بیشتر قیمت قریب‌الوقوع است؟ بیایید نمودار تعدادی از ارزهای با ارزش بازار بالا را مطالعه کنیم تا به دید بهتری دست پیدا کنیم.

تزوس (TEZOS)

به واکنش قیمت تزوس درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. برای تأیید اعتبار کانال فیبوناچی ترسیم‌شده، برخورد و واکنش‌های قیمت به سطوح مختلف آن را مشاهده کنید. در تحلیل گذشته تزوس، به شکسته‌شدن خط روند نزولی آن و تکمیل بازگشت (پولبک) اشاره کردیم.

تحلیل اختصاصی ۶ شهریور (۲۷ اوت)

قیمت مطابق این تحلیل، اهداف ۳.۷ دلار و بالای آن در ۴.۱ دلار را دیده و پس از تکمیل اهداف مذکور، اصلاح خود را آغاز کرده است و در وضعیت فعلی در سطح ۳.۲ دلار معامله می‌شود.

تحلیل اختصاصی تعدادی از آلت کوین‌ها ۶ شهریور (۲۷ اوت)

در وضعیت فعلی و با توجه به واگرایی منفی در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) امکان اصلاح بیشتر قیمت تا ۳ دلار وجود خواهد داشت. در زیر این سطح انتظار نوسان قیمت در فاز تحکیم بین سطوح ۳۸.۲ الی ۶۱.۸ درصد کانال فیبوناچی را قبل از شروع روند صعودی جدید خواهیم داشت. این ناحیه‌ی احتمالی بین دو حد پایین و بالای ۲.۲ الی ۲.۸ دلار خواهد بود.

اتریوم (ETHEREUM)

به واکنش قیمت اتریوم درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. برای تأیید اعتبار کانال فیبوناچی ترسیم‌شده، برخورد و واکنش‌های قیمت به سطوح مختلف آن را مشاهده کنید. در تحلیل گذشته اتریوم در قیمت ۳۱۴ دلار به رشد قیمت تا ۴۱۲ دلار اشاره کردیم که قیمت حتی تا ۴۴۰ دلار نیز رشد کرد. انتظار کاهش نوسانات قیمت را در الگویی مشابه الگوی ترسیم‌شده قبل از حرکت جهت‌دار بعدی خواهیم داشت.

تحلیل اختصاصی تعدادی از آلت کوین‌ها ۶ شهریور (۲۷ اوت)

در صورت حرکت قیمت به زیر حمایت کلیدی ۳۶۵ دلار، انتظار کاهش قیمت را تا حمایت بعدی در ۳۱۱ دلار خواهیم داشت. اما به هر حال قبل از تشکیل الگو نمی‌توان نظر قطعی ارائه کرد. در طرف مقابل با حرکت قیمت به بالای الگو، هدف بعدی قیمت، مقاومت ۴۳۰ دلاری خواهد بود. در بالای این سطح نیز‌ در میان‌مدت می‌توان انتظار رشد قیمت تا ۴۸۰ دلار را داشت.

کاردانو (CARDANO)

به واکنش قیمت کاردانو درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. برای تأیید اعتبار کانال فیبوناچی ترسیم‌شده، برخورد و واکنش‌های قیمت به سطوح مختلف آن را مشاهده کنید. انتظار کاهش نوسانات قیمت را در الگویی مشابه الگوی ترسیم‌شده قبل از حرکت جهت‌دار بعدی خواهیم داشت.

تحلیل اختصاصی تعدادی از آلت کوین‌ها ۶ شهریور (۲۷ اوت)

در صورت حرکت قیمت به زیر حمایت کلیدی ۰.۱۰۳ دلار، روند قیمت به‌نفع فروشندگان خواهد چرخید و انتظار ریزش قیمت تا سطوح پایین‌تر وجود خواهد داشت. در طرف مقابل اگر قیمت بین سطوح ۱۰۰ الی ۱۲۷.۲ درصد کانال فیبوناچی شروع به نوسان کند، می‌توان انتظار شکسته شدن الگو از بالا و رشد دوباره‌ی قیمت تا سطح ۱۶۱.۸ درصد فیبوناچی و سقف قبلی قیمت در ۰.۱۵ دلار را داشت. اگر به دانش تکنیکال مسلط هستید، می‌توانید از این ارز نوسان‌گیری کنید.

ریپل (RIPPLE)

به واکنش قیمت ریپل درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. برای تأیید اعتبار کانال فیبوناچی ترسیم‌شده، برخورد و واکنش‌های قیمت به سطوح مختلف آن را مشاهده کنید. انتظار کاهش قیمت در وضعیت فعلی تا ناحیه‌ی حمایتی کلیدی ۰.۲۴۵ الی ۰.۲۷۰ دلار را خواهیم داشت.

تحلیل اختصاصی تعدادی از آلت کوین‌ها ۶ شهریور (۲۷ اوت)

در صورت ریزش قیمت به زیر این ناحیه، انتظار کاهش نوسانات قیمت بین سطح ۳۸.۲ الی ۵۰ درصد فیبوناچی را در کوتاه‌مدت خواهیم داشت. در طرف مقابل با جهش قیمت از این ناحیه احتمال رشد آن تا سطح ۰.۳۴ دلار و در بالای آن تا سطح ۱۰۰ درصد کانال فیبوناچی وجود دارد.

نئو (NEO)

به واکنش قیمت نئو درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. برای تأیید اعتبار کانال فیبوناچی ترسیم‌شده، برخورد و واکنش‌های قیمت به سطوح مختلف آن را مشاهده کنید. در وضعیت فعلی انتظار اصلاح قیمت نئو تا ناحیه‌ی حمایتی ۱۳.۷ الی ۱۶ دلار را خواهیم داشت.

تحلیل اختصاصی تعدادی از آلت کوین‌ها ۶ شهریور (۲۷ اوت)

در زیر این سطح انتظار عمیق‌تر شدن اصلاح را خواهیم داشت. اما در مقابل، اگر قیمت از حدود این ناحیه‌ی حمایت جهش کند، انتظار رشد قیمت تا سقف‌های پیشین قیمت در ۱۸.۵ و ۲۰ دلار را خواهیم داشت. در بالای این سطح اولین هدف قیمتی ۲۲ دلار خواهد بود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *