2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال آلت کوین‌های پرطرفدار این هفته

تحلیل تکنیکال آلت کوین‌های پرطرفدار این هفته

اگر قیمت بیت کوین موفق به بازیابی سطح ۱۲,۲۰۰ دلاری شود، احتمال ادامه‌ روند صعودی آلت کوین‌ها وجود خواهد داشت. شکست بیت کوین به بالای منطقه‌ ۱۰,۰۰۰ الی ۱۰,۵۰۰ دلار و حمایت در این ناحیه در ریزش اخیر، می‌تواند نشان‌دهنده پایان اصلاح قیمت و ورود دوباره معامله‌گران باشد. همچنین، وضعیت اقتصاد جهان و چاپ مجدد تریلیون‌ها دلار پول عامل دیگری است که می‌تواند سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب بازار کند.

بازارهای مشتقه (بازار آتی و قراردادهای اختیار) محل فعالیت معامله‌گران حرفه‌ای است و چشم‌انداز خوبی نسبت به انتظارات معامله‌گران بزرگ ارائه می‌دهد. اگرچه افت شدید قیمت بیت کوین در تاریخ ۲ اوت به لیکوییدشدن موقعیت‌های قراردادهای آتی با ارزشی بیش از ۱میلیارد دلار منجر شده است، قراردادهای باز به سرعت در ۴۸ ساعت بازیابی شدند و این بیان‌گر انباشت قوی در سطوح پایین‌تر است. تحلیل تکنیکال گروهی از آلت کوین‌های درخواستی را در زیر مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که تحلیل‌ها به‌هیچ‌وجه سیگنال خرید یا فروش به حساب نمی‌آیند و صرفاً به‌منظور بررسی بازار و طبق نظر شخصی ارائه می‌شوند.

ترون (TRON)

در نمودار قیمت ترون در تایم‌فریم هفتگی شاهد توالی واگرایی‌های مثبت و روند صعودی در اندیکاتور مکدی هستیم. این موضوع نشان از چرخش روند قیمت در اشل بلندمدت دارد. برای تأیید اعتبار کانال فیبوناچی ترسیم شده به برخورد و واکنش‌های قیمت به سطوح مختلف آن توجه کنید. اگر قیمت موفق به شکست میدچنل این کانال در ۰.۰۲۱ دلار شود، انتظار رشد تا ۰.۰۲۵ دلار را در کوتاه‌مدت خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال آلت کوین‌های پرطرفدار این هفته

در صورت شکست پرقدرت این مقاومت و در بالای این سطح، هدف میان‌مدت قیمت می‌تواند ۰.۰۳۵ دلار باشد. البته توجه داشته باشید که از اصلاحات قیمت در این مسیر چشم‌پوشی شده است، چراکه قیمت قبل از عبور از ۰.۰۲۵ دلار، ممکن است بارها به سطوح ۶۱.۸، ۵۰ و ۳۸.۲ درصد کانال فیبوناچی برخورد کند.

مونرو (MONERO)

به واکنش قیمت مونرو درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. مقاومت ۹۳ دلار برای قیمت بسیار حیاتی به نظر می‌رسد و قبل از شکسته‌شدن آن انتظار تحکیم قیمت یا اصلاح جزئی را خواهیم داشت. با شکسته‌شدن این مقاومت، مسیر حرکت صعودی قیمت تا ناحیه‌ی ۱۱۲ الی ۱۱۷ دلار در سطح ۱۶۱.۸ درصد کانال فیبوناچی و همچنین در موج سوم خود، هموارتر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال آلت کوین‌های پرطرفدار این هفته

نشانه‎‌ مثبت از قدرت‌گرفتن روند در شاخص قدرت نسبی (RSI)، حرکت به بالای روند نزولی در تایم‌فریم هفتگی و همچنین ناحیه‌ مقاومتی استاتیک (باکس مشکی در اندیکاتور) است. البته شاخص در نزدیکی ناحیه‌ اشباع خرید قرار گرفته و قبل از ورود می‌توان انتظار تحکیم قیمت را داشت. در میان‌مدت و در بالای ناحیه‌ی مقاومتی ۱۱۲ الی ۱۱۷ دلار، احتمال رسیدن قیمت به هدف ۱۳۲ دلاری با توجه به الگوی هارمونیک کوسه نزولی و انتهای موج پنج صعودی وجود خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که از اصلاحات کوتاه‌مدت قیمت در طول این مسیر چشم‌پوشی شده است.

دش (DASH)

به واکنش قیمت دش درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. قیمت در نزدیکی خط روند نزولی خود و مقاومت ۹۴ دلار قرار گرفته است. علاوه بر این‌ها سطح ۵۰ درصد کانال فیبوناچی نیز در همین حوالی قرار دارد. این امر اهمیت این مقاومت را دوچندان خواهد کرد. بنابراین قبل از شکسته‌‌شدن پرقدرت این سطح، انتظار تحکیم قیمت یا اصلاح جزئی را خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال آلت کوین‌های پرطرفدار این هفته

هدف کوتاه‌مدت قیمت در بالای این مقاومت، ۱۱۳ دلار و در بالای آن ۱۲۸ دلار خواهد بود. البته توجه داشته باشید که از اصلاحات کوتاه‌مدت قیمت در طول این مسیر چشم‌پوشی شده است.

تزوس (TEZOS)

به واکنش قیمت تزوس درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. قیمت خط روند نزولی خود را شکسته و با آن بازگشت (پولبک) کرده است.

تحلیل تکنیکال آلت کوین‌های پرطرفدار این هفته

با شکسته‌شدن الگوی مثلث صعودی در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI)، می‌توان انتظار رشد قیمت را در میان‌مدت تا اهداف ۳.۷ دلار و بالای آن در ۴.۱ دلار داشت. البته توجه داشته باشید که از اصلاحات کوتاه‌مدت قیمت در طول این مسیر چشم‌پوشی شده است.

الروند (ELROND)

به واکنش قیمت الروند درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم روزانه توجه کنید. ناحیه حمایتی قیمت در ۰.۰۱۴ الی ۰.۰۱۵ دلار است و ناحیه مقاومتی بالاسری در ۰.۰۲۸ الی ۰.۰۳۱ دلار قرار دارد.

تحلیل تکنیکال آلت کوین‌های پرطرفدار این هفته

با توجه به واگرایی منفی شکل‌گرفته در اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI) و حرکت آن به‌زیر روند صعودی روزانه، می‌توان گفت که روند صعودی قیمت در حال تضعیف است. این امر ممکن است قیمت را برای مدتی وارد فاز تحکیم کند. در زیر ناحیه حمایت مذکور، اصلاح قیمت عمیق‌تر خواهد شد. در مقابل با حرکت قیمت بالای ناحیه مقاومتی ۰.۰۲۸ الی ۰.۰۳۱ دلار و فعال‌شدن الگوی پرچم، قیمت اهداف بالاتری را دنبال خواهد کرد.

الگورند (ALGORAND)

به واکنش قیمت الگورند درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم روزانه توجه کنید. مقاومت ۰.۳۶۶۴ دلاری برای قیمت بسیار کلیدی خواهد بود. با شکست این مقاومت، انتظار رشد قیمت را تا ۰.۴۰ دلار و سپس تا ۰.۴۴ دلار در موج سوم خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال آلت کوین‌های پرطرفدار این هفته

با رسیدن قیمت به این هدف در سطح ۱۶۱.۸ درصد کانال، انتظار اصلاح و بازگشت (پولبک) تا مقاومت کلیدی ۰.۳۶۶۴ دلار را می‌توانیم داشته باشیم. در نهایت و در میان‌مدت، هدف نهایی قیمت در موج پنجم می‌تواند ۰.۴۸ دلار باشد.

بیت کوین گلد ( BITCOIN GOLD)

به واکنش قیمت بیت کوین گلد درون کانال فیبوناچی در تایم‌فریم هفتگی توجه کنید. قیمت درون یک الگوی مثلث در حال معامله‌شدن است.

تحلیل تکنیکال آلت کوین‌های پرطرفدار این هفته

الگوی مثلث در شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم‌فریم هفتگی، سریع‌تر از نمونه مشابه خود در قیمت به‌سمت بالا شکسته شده است. این موضوع می‌تواند نشان دهد که احتمال شکسته‌شدن این الگو زیاد خواهد بود. در بالای الگو، سطح ۱۳.۲۰ و در بالای آن ۱۷.۱۵ دلار به‌عنوان اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت مدنظر قرار خواهند گرفت.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *