2024/04/18

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۲۷ شهریور (۱۷ سپتامبر)

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۲۷ شهریور (۱۷ سپتامبر)

حرکت قیمت بیت کوین و چند آلت کوین به بالای سطوح مقاومت کلیدی این ارزها، بیانگر این موضوع است که گاوهای بازار سعی دارند تا بار دیگر بازار را تحت کنترل خود درآورند.

به گزارش کوین تلگراف، طی هفته گذشته میکرواستراتژی (MicroStrategy)، شرکت سهامی عام فعال در حوزه ارائه خدمات هوش تجاری، اقدام به خریداری ۲۱,۴۵۴ واحد بیت کوین کرد. گفتنی است این خرید ۲۵۰ میلیون دلاری در راستای برنامه این شرکت برای پوشش ریسک در برابر آسیب‌های ناشی از تورم است. این به این معناست که در کمتر از یک سال، این شرکت ۳۸،۲۵۰ بیت کوین جمع کرده است. این اتفاقی تعیین‌کننده خواهد بود، زیرا میکرواستراتژی به اولین شرکت سهامی عام تبدیل شده که از استاندارد بیت کوین استفاده می‌کند.

ممکن است شرکتهای بزرگ دیگر نیز ردپای میکرواستراتژی را دنبال کنند؛ اما به گفته مهندس نرم‌افزاری تحت نام مستعار Datavetaren، احتمالاً این شرکت‌ها در سطوح بسیار بالاتری خرید خواهند کرد. جیم کرامر در برنامه مَد مانی از شبکه سی‌ان‌بی‌سی در طی مصاحبه خود در پادکستی با آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano)، از بنیان‌گذاران مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital)، اعلام کرده که ممکن است ۱٪ از سرمایه خود را به بیت کوین اختصاص دهد، زیرا ذخیره طلا را خطرناک می‌داند. از این رو تمایل او به سرمایه‌گذاری در بیت کوین است.

در خبری دیگر، رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پدر «پولدار، پدر فقیر»، در اظهارنظر تازه خود خطاب به سرمایه‌گذاران گفت که بیت کوین در میان سه سرمایه‌گذاری بلندمدت قرار دارد که هر کس باید در سبد سرمایه‌گذاری خود داشته باشد. کیوساکی معتقد است که با تولید واکسن ویروس کرونا، سرمایه‌گذاران دارایی‌های امن را رها می‌کنند که به گفته وی، این می‌تواند یک فرصت عالی برای خرید باشد. به‌طور کلی، اکثر سرمایه‌گذاران بیت کوین در بلندمدت همچنان چشم‌اندازی صعودی دارند. اما معامله‌گران در کوتاه‌مدت چه انتظاراتی دارند؟ طبق روال همیشگی به سراغ نمودار می‌رویم.

باید توجه داشته باشیم که تنها بررسی حرکات قیمت بیت کوین کافی نیست و حتی در مواردی ممکن است گمراه‌کننده نیز باشد. در این هفته نگاه معامله‌گران بهتر است به ارزش کل بازار باشد. دلیل این امر را با توجه به نمودار کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال در تایم فریم روزانه می‌توانیم مشاهده کنیم. همچنین نکات قابل‌توجهی در نمودار می‌توان یافت که هر یک از آنها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۲۷ شهریور (۱۷ سپتامبر)

از گذشته بازار (سمت چپ نمودار) به شکل‌گیری سقف‌ها که با پیکان سبز مشخص شده‌اند توجه کنید. در این تحلیل عاملی که به کمک ما خواهد آمد، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط آبی در تصویر) است. در هر مرتبه‌ای که نمودار پس از تشکیل سقف (پیکان‌های سبز) به زیر این میانگین حرکت کرده است، دوباره به سمت آن بازگشت (پولبک) کرده و پس از دیدن این سقف (پیکان‌های قرمز)، دوباره به پایین حرکت کرده است. البته در گذشته قیمت، شاهد تله گاوی یا نقض سطح نامعتبر (پیکان‌های خاکستری) این میانگین متحرک پس از پولبک قیمت بوده‌ایم.

وضعیت فعلی قیمت نیز مشابه گذشته به ریزش آن پس از بازگشت به این میانگین متحرک اشاره می‌کند. اگر با خروج سرمایه، ارزش بازار به زیر ۳۱۸ میلیارد دلار حرکت کند، انتظار ریزش کلی قیمت ارزها موردانتظار خواهد بود. در این صورت، سطوح حمایت بعدی در ۲۸۴ میلیارد دلار و در زیر آن در ۲۵۲ میلیارد دلار می‌تواند مصادف با کف قیمتی جدید ارزها باشد و فرصت‌ها معاملاتی جدید ایجاد کند.

در طرف مقابل طی سه روز گذشته شاهد نوسان نمودار در بالای این میانگین متحرک هستیم و در اندیکاتور مکدی نیز یک واگرایی مخفی مثبت (+HD) مشاهده شده است. این عوامل احتمال تزریق سرمایه به بازار و هل داده شدن قیمت‌ ارزها به سمت سطوح بالاتر را نوید می‌دهد. با افزایش سرمایه بازار به بالای ناحیه مقاومتی ۳۳۷ الی ۳۴۷ میلیارد دلار، این امر تأیید خواهد شد و می‌توانیم منتظر رشد کلی قیمت ارزها در بازار باشیم. بنابراین توجه به سطوح مشخص شده و جریان ورود و خروج سرمایه در بازار طی یک یا دو هفته آینده، می‌تواند چراغی برای مشخص‌کردن مسیر بازار در کوتاه‌مدت باشد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *