1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۱۹ آبان (۹ نوامبر)

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۱۹ آبان (۹ نوامبر)

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۱۹ آبان (۹ نوامبر)

درحالی‌که بیت کوین برای یک حمله مجدد به سطح ۱۶,۰۰۰ دلار آماده می‌شود، آلت کوین‌ها نیز همگام با ارز برتر بازار به جنبش خواهند افتاد.

به‌گزارش کوین‌تلگراف، طی هفته جاری بیت کوین تقریباً به بالاترین قیمت چندساله خود در ۱۶,۰۰۰ دلار رسیده است. بیل میلر (Bill Miller)، سرمایه‌گذار افسانه‌ای در شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) اعلام کرده که قانون عرضه و تقاضا به‌نفع بیت کوین است. در حالی‌که میزان عرضه سالانه حدود ۲.۵ درصد در حال افزایش است، تقاضا با سرعتی فراتر از آن رشد می‌کند. میلر انتظار دارد که هر بانک بزرگ، شرکت‌هایی با ارزش خالص دارایی‌های بالا و بانک‌های سرمایه‌گذاری در نهایت با حوزه ارزهای دیجیتال تعامل داشته باشند. اگرچه نوسانات قیمت بیت کوین همچنان بالا است، میلر انتظار دارد که سرمایه‌گذاران با قدرت روی بیت کوین تمرکز کنند، زیرا خطر اینکه ارزش آن معادل صفر شود، بسیار کمتر از قبل خواهد بود.

بیت کوین با قیمت 15,300 دلار در زمان نگارش این تحلیل و ارزش بازاری بیش از ۲۸۰ میلیارد دلار، اکنون بیست و یکمین دارایی بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازار است. بالاتررفتن جایگاه بیت کوین در فهرست بزرگترین دارایی‌های جهان، نشان‌دهنده پیشرفت خیره‌کننده این ارز دیجیتال در یک سال اخیر در راستای تبدیل‌شدن به یکی از پربازده‌ترین دارایی‌ها است.

به‌گزارش واشنگتن پست، در ساعات گذشته شرکت داروسازی فایزر اعلام کرده است که داده‌های اولیه حاکی از آن است که واکسن آن‌ها در فاز سوم بیش از ۹۰ درصد در مقابله با کووید- ۱۹ مؤثر عمل می‌کند. با اعلام این خبر و اشاره ترامپ به این موضوع در اکانت توییتر خود، شاخص داوجونز رشد ناگهانی را تجربه کرده و در مقابل آن طلا ریزش داشته است.

از طرفی به نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت کمی بیش از حد گسترش یافته و ممکن است در حالی که آلت کوین‌ها پیشرفت می‌کنند، قیمت بیت کوین کمی استراحت کند. بنابراین در صورت حفظ احساسات و هیجانات صعودی بازار، گروهی از آلت‌ کوین‌ها توانایی ثبت عملکرد بهتری را در کوتاه‌مدت خواهند داشت. برای بررسی بیشتر به‌سراغ نمودار قیمت بیت کوین به دلار آمریکا در تایم فریم‌های مختلف می‌رویم.

اگر به نمودار هفتگی قیمت بیت کوین به دلار آمریکا با کمی دقت توجه کنیم، متوجه تکمیل یک الگوی هارمونیک گارتلی در ناحیه ۱۶,۰۰۰ الی ۱۶,۳۰۰ دلار می‌شویم. قیمت پس از اتمام الگو معمولا بین ۳۸.۲ الی ۵۰ درصد موج آخر قیمت را اصلاح می‌کند. این سطوح به‌ترتیب در ۱۱,۵۴۰ و ۱۰,۱۷۰ دلار قرار دارند که با توجه به گارد صعودی قیمت، حمایت بالاتر مدنظر خواهد بود. سطح ۲۳.۲ درصد فیبوناچی اصلاحی این موج نیز در ۱۳,۲۰۰ دلار قرار دارد که منطقه‌ای مناسب و ایده‌آل برای پولبک قیمت خواهد بود. اما باید توجه داشته باشیم که اصلاح قیمت ممکن است به یک‌باره و تا پرشدن ظرف زمانی رخ ندهد و شرایط ایده‌آل در بازارهای مالی به‌ندرت اتفاق خواهند افتاد. شکست معتبر به بالای ناحیه مقاومتی مذکور نیز روند صعودی قیمت را تقویت خواهد کرد.

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۱۹ آبان (۹ نوامبر)

در همین تایم فریم شاهد برخورد قیمت به سقف کانال صعودی ترسیم‌شده در نمودار لگاریتمی هستیم. به‌منظور اعتبارسنجی کانال به تعداد و نحوه واکنش‌های قیمت به خط میانی کانال توجه کنید.

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۱۹ آبان (۹ نوامبر)

در تایم فریم روزانه نیز قیمت خود را به سقف کانال ترسیم‌شده رسانده و واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) به قوت خود باقی مانده است. حمایت میدچنل در ۱۴,۰۰۰ دلار و حمایت کف کانال در ۱۳,۲۰۰ دلار قرار دارد. سطح ۱۵,۰۰۰ دلار نیز حمایت روانی قیمت خواهد بود.

تحلیل اختصاصی قیمت بیت کوین ۱۹ آبان (۹ نوامبر)

اما با این تفاسیر همچنان روند قیمت صعودی است و جنگیدن با روند منفعتی به دنبال نخواهد داشت. بنابراین با تنظیم بهینه حد ضرر، ریسک خود را در هفته‌های آتی کنترل کنید و با ورود و خروج پله‌ای در حمایت و مقاومت‌ها، سرمایه خود را مدیریت کنید.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *