2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل آنچین: ۱۶هزار دلار احتمالاً کف بعدی بیت کوین خواهد بود

تحلیل آنچین: ۱۶هزار دلار احتمالاً کف بعدی بیت کوین خواهد بود

برخی تحلیلگران از نقش بالقوه نهنگ‌ها در تعیین کف قیمت در بازار برای تشخیص روند احتمالی قیمت بیت کوین استفاده می‌کنند. بررسی داده‌های آن‌چین از قیمت پرداختی نهنگ‌ها نشان می‌دهد که کف قیمت بعدی بیت کوین احتمالاً جایی در محدوده ۱۶٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

به گزارش کوین تلگراف، گلس‌نود در آخرین شماره از خبرنامه هفتگی آن‌چین خود، شاخص هزینه مبنای نهنگ‌ها (Whale Cost Basis) را با نگرش جدیدی مورد بررسی قرار داده است.

رسیدن قیمت تجمیعی پرداختی نهنگ‌ها به خط مقاومت

در هفته‌های اخیر، روند قیمت بیت کوین برخلاف معمول به‌طور قابل‌توجهی پایدار بوده و شاهد یکی از کم‌نوسان‌ترین دوره‌های آن بوده‌ایم.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران خود را برای شروع روند صعودی بزرگ بیت کوین آماده می‌کنند؛ گلس‌نود در حال بررسی این است که کف قیمت تا کجا ممکن است ادامه پیدا کند.

به‌گفته گلس‌نود، بررسی رفتار خرید و فروش نهنگ‌ها نشان داد که به‌دنبال رسیدن قیمت بیت کوین به کف تاریخی ۱۷٬۶۰۰ دلاری در ماه ژوئن (خرداد) شاهد ریسک‌زدایی (De-Risking) در بازار بوده‌ایم.

پدیده‌ای که در طول بازار نزولی سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) نیز رخ داد. اگر تاریخ دوباره تکرار شود، اکنون باید منتظر یک دوره تعادل (Equilibrium) برای نهنگ‌هایی باشیم که از فروشنده به خریدار تبدیل می‌شوند.

گلس‌نود توضیح داد:

علاوه بر وجود بازار نسبتاً خنثی میان سرمایه‌گذاران کوچک تا متوسط، شاخص امتیاز روند انباشت برای نهنگ‌هایی که ۱٬۰۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین دارند، نشان‌دهنده انباشت شدید از اواخر سپتامبر (اوایل مهر) است.

امتیاز روند انباشت (Accumulation Trend Score) یک شاخص آن‌چین برای تعیین این است که آیا سرمایه‌گذاران به‌طور فعال در حال انباشت هستند یا نه.

در ماه‌های اخیر، نهنگ‌هایی با دارایی بیش از ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین، تمایل کمی به توزیع (فروش) دارایی‌های خود داشته‌اند.

در شرایط فعلی، قیمت تجمیعی که نهنگ‌ها برای بیت کوین خود پرداخت کرده‌اند ۱۵٬۸۰۰ دلار است. به این ترتیب، اگر بازار به روند نزولی خود ادامه دهد، این قیمت می‌تواند یک سطح حمایت قوی باشد.

گلس‌نود اضافه کرد:

با تعیین قیمت حجم واریز و برداشت نهنگ‌ها (آدرس‌هایی با بیش از ۱٬۰۰۰ بیت کوین) از صرافی‌ها، می‌توانیم میانگین قیمت واریز‌ و برداشت نهنگ‌ها را از ژانویه ۲۰۱۷ (دی ۱۳۹۵) تخمین بزنیم. در حال حاضر، هزینه مبنای نهنگ‌ها در حدود ۱۵٬۸۰۰ دلار است.

نمودارهای مشروح فعالیت نهنگ بیت کوین

هزینه مبنا، روند قیمت را تعیین می‌کند

تحلیلگران دیگری نیز بررسی کرده‌اند که چطور سرمایه‌گذاران بزرگ عملکرد قیمت (پرایس اکشن) بیت کوین را شکل می‌دهند.

پلتفرم تحلیلی وال‌مپ، بر اساس داده‌های میزان خرید نهنگ‌ها نشان داد که ۱۹٬۰۰۰ دلار اکنون یک منطقه حمایت کلیدی برای بیت کوین است؛ محدوده‌ای که تاکنون حفظ شده است. 

همچنین، خط مقاومت ۲۰٬۳۸۰ دلاری نیز حد صعودی روزانه قیمت را به بیت کوین دیکته کرده است.

از سوی دیگر، آرک اینوِستمِنتس نیز در خبرنامه ماهانه خود، «دِ بیت کوین مانسلی»، نیز هزینه مبنای سرمایه‌گذاری بیت کوین را ۱۹٬۰۰۰ دلار اعلام کرده است.

با وجود شرایط حاکم، همچنان انتظار برای ورود به فاز تسلیم‌ بازار ادامه دارد تا بیت کوین زودتر به کف قیمت جدید خود برسد.

در پایان گلس‌نود نتیجه گرفت که از بسیاری جهات، بسیاری از معیارهای ‌آن‌چین، ساختار بازار و الگوهای رفتار سرمایه‌گذاران ابزارهایی برای تمرکز بر جزئیات به‌منظور پیداکردن کف قیمت در بازار نزولی هستند.

تکه گمشده اصلی این پازل، مدت زمانی است که باید طی شود؛ که آن‌طور که تاریخ نشان می‌دهد، احتمالاً هنوز چند ماه تا بهبودی کامل بازار باقی مانده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *