2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تحلیل‌گری که رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۸,۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده بود درباره اصلاح هشدار داد

تحلیل‌گری که رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۸,۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده بود درباره اصلاح هشدار داد

تحلیل‌گری که رسیدن قیمت بیت کوین به بالای ۱۸,۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده بود، حالا معتقد است باید منتظر اصلاح قیمت باشیم. با این حال، از نظر او روند بلندمدت همچنان صعودی خواهد بود.

به گزارش کریپتواسلیت، بیت کوین طی هفته‌های گذشته یک روند صعودی به‌شدت قدرتمند را تجربه کرده است؛ روندی که قیمت این ارز دیجیتال را به ۱۸,۹۰۰ دلار رساند.

پادشاه ارزهای دیجیتال در تنها پنج هفته حدود ۷۰ درصد رشد کرده است که از نظر عملکرد یک رکورد محسوب می‌شود.

چند هفته پیش، وقتی بیت کوین در محدوده ۱۳,۰۰۰ تا ۱۴,۰۰۰ دلار معامله می‌شد، بسیاری از تحلیل‌گران اطمینان داشتند که قیمت تا محدوده ۱۲,۰۰۰ دلار اصلاح خواهد شد که چنین نشد. برخی دیگر از تحلیل‌گران محافظه‌کار هم در آن مقطع ادعا می‌کردند که بیت کوین تا همین جا هم رشد سریعی را تجربه کرده و آماده اصلاح است.

اما یک معامله‌گر جهش تا ۱۸,۵۰۰ دلار را پیش‌بینی کرد. این معامله‌گر ناشناس که با نام مستعار «بیت کوین جک» (Bitcoin Jack) در توییتر فعالیت می‌کند، از زمان سقوط بزرگ ماه مارس (اسفند ۹۸) تاکنون، تمام حرکت‌های بزرگ بیت کوین را درست پیش‌بینی کرده است.

در ۱۳ مارس (۲۲ اسفند ۹۸)، دقیقاً چند ساعت پس از رسیدن قیمت بیت کوین به ۳,۵۰۰ دلار، او یک بازگشت وی (V) ‌شکل به ۱۰,۰۰۰ دلار تا می یا ژوییه را پیش‌بینی کرد. اخیراً هم همان‌ طور که اشاره شد، به‌درستی توانست سطح ۱۸,۵۰۰ دلار را پیش‌بینی کند.

این تحلیل‌گر در پیش‌بینی‌های خود از رویکردهای تکنیکالی مانند امواج الیوت و چرخه‌های بازار استفاده می‌کند. در کنار این‌ها، او از تحلیل فاندامنتال هم بهره می‌برد.

بیت کوین جک امروز در توییتر ضمن اشاره به احتمال بازگشت قیمت به سطوح پایین اعلام کرد موقعیت فروش (short) را در نظر می‌گیرد. در بازارهای مشتقه (بازار آتی و اختیار معامله)، معامله‌گران با هدف کسب سود از سقوط قیمت، وارد موقعیت شورت می‌شوند.

او در توییتر خود تصویری از نمودار قیمت بیت کوین را به اشتراک گذاشته است که در پایین آن را مشاهده می‌کنید. طبق این تصویر، بیت کوین به سمت شکست به زیر روند صعودی پارابولیک (سهمی‌وار) پیش‌ می‌رود. این روند پارابولیک از سپتامبر (مهر) آغاز شده بود. از دست رفتن روند پارابولیک اغلب اوقات نشان‌دهنده آن است که قیمت بین ۶۰ تا ۸۰ درصد نسبت به جایی که روند آغاز شده است (نه خود قیمت) اصلاح خواهد شد.

تحلیل‌گری که رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۸,۰۰۰ دلار را پیش‌بینی کرده بود درباره اصلاح هشدار داد

بنابراین، اگر گفته این تحلیل‌گر درست باشد، باید منتظر رسیدن قیمت بیت کوین به محدوده ۱۳,۰۰۰ دلار باشیم.

با این حال، با توجه به نشانه‌های فاندامنتال و وضعیت خوب سرمایه‌گذاران سازمانی، بازگشت قیمت به سطوح پایین‌تر کاملاً مشخص نیست.

در حالی که بیت کوین جک معتقد است بیت کوین در کوتاه‌مدت اصلاح خواهد شد، از نظر بلندمدت همچنان دیدگاه‌ صعودی دارد.

او به‌تازگی در رشته‌توییتی به برخی از عوامل فاندامنتال مثبت در مورد بیت کوین اشاره کرده است که می‌توانند زمینه‌ساز یک بازار صعودی بلندمدت باشند.

به‌گفته این تحلیل‌گر، چند مورد از این عوامل فاندامنتال مثبت (نه همه آنها) عبارت‌اند از:

  • دیدگاه بانک جی‌پی‌مورگان درباره بیت کوین از نزولی به صعودی تغییر کرده است
  • میلیاردهایی مانند پل تودور جونز، استنلی دراکنمیلر (Stanley Druckenmiller) و مایکل سیلور (Michael Saylor) در حال خرید بیت کوین هستند
  • پی‌پل امکان خرید ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است و به‌زودی امکان پرداخت با این ارزها را هم فراهم خواهد کرد
  • شرکت گری‌اسکیل در حال خرید مقدار زیادی بیت کوین برای مشتریان سازمانی خود است
  • تعداد بیت کوین‌های ساکن به بالاترین عدد تاریخ رسیده است که نشان‌دهنده افزایش سرمایه‌گذاری بلندمدت است
  • افزایش ذخایر پول‌های ملی به‌دلیل بسته‌های حمایت مالی در پاسخ به بحران کرونا.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *