1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

تب تند افزایش قیمت سکه / آیا سکه امامی برای فتح کانال ۱۲ میلیون تومان خیز برداشته است؟

تب تند افزایش قیمت سکه / آیا سکه امامی برای فتح کانال ۱۲ میلیون تومان خیز برداشته است؟

افزایش قیمت سکه هم پای رشد نرخ ارز به پیش می‌رود تا جایی که در اولین روز هفته سکه امامی تنها بعد از طی سه روز از ورود به کانال ۱۱ میلیون تومان، در روز سه‌شنبه به مرز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

تب تند افزایش قیمت سکه / آیا سکه امامی برای فتح کانال ۱۲ میلیون تومان خیز برداشته است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در معاملات امروز شنبه ۹ مردادماه، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید نیز ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۶ میلیون تومان و ربع‌سکه ۳ میلیون ۸۵۰ هزار تومان قیمت خوردند. همچنین در معاملات امروز قیمت سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز ۲ میلیون ۳۵۰ هزار تومان دادوستد شد.

در روزها و هفته‌های اخیر تمام ملزومات افزایش نرخ ارز فراهم بوده است و بازار سکه نیز که عمدتاً برای افزایش یا کاهش قیمت چشم به بازار ارز دارد به‌تناسب رشد نرخ ارز خود را بالا کشیده است. این افزایش قیمت سکه در حالی ادامه‌دارد که هفته گذشته سکه امامی پای در کانال ۱۱ میلیون تومان نهاد و به نظر می‌رسد با این نسبت رشد سریع و ادامه‌دار شدن رشد نرخ ارز، تا چند روز دیگر باید در انتظار کانال نوردی دوباره سکه و ورود آن به کانال ۱۲ میلیون تومان باشیم. البته نباید ناگفته بماند که این شیب تند افزایش قیمت سکه امامی در حالی ادامه‌دارد که ارزش جهانی طلا در طی روزهای گذشته نزولی بوده است اما این موضوع در برابر سیگنال‌های افزایشی برای بازار سکه چندان به چشم نیامده است.

 در رابطه با وضعیت بازار سکه در روز سه‌شنبه محمد کشتی‌آرای نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: اونس جهانی برخلاف روزهای گذشته که به ۱۸۳۲ دلار رسیده بود امروز کمی کاهش یافت و به ۱۸۱۴ دلار رسید از طرفی قیمت ارز در معاملات صبح به زیر ۲۶ هزار تومان رسید اما در ادامه دادوستدها مجدداً به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت.

او افزود: در فصل تابستان به دلیل معاملات تجاری و مسافرت‌های خارجی در حال حاضر تقاضا برای خرید ارز بیشتر شده و همین عوامل موجب افزایش قیمت آن شده است.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: رکود در بازار همچنان وجود دارد و خرید مصنوعات طلا کاهش‌یافته اما در حال حاضر با افزایش قیمت‌ها، تقاضا برای خرید انواع سکه افزایش‌یافته است و حباب سکه را به نزدیک ۵۰۰ هزار تومان رسانده که نشان‌دهنده افزایش تقاضا در بازار است.

کشتی آرای همچنین در مورد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه نیز گفت: در حال حاضر کاهش قیمتی به نظر نمی‌رسد وجود داشته باشد و احتمالاً قیمت طلا و سکه تا روز دوشنبه در همین محدوده باقی خواهد ماند اما از روز دوشنبه شاهد قیمت‌های جدید در بازار طلا و سکه خواهیم بود.

برای پیش‌بینی قیمت سکه در روزهای آینده اگر شیب افزایش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و سیگنال‌های منفی بازار را در کنار این صحبت‌های نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران قرار دهیم شاید چندان هم‌خوان نباشد و به نظر نرسد حداقل از روز دوشنبه روند معکوسی در قیمت‌ها را شاهد باشیم، اما بااین‌همه هیچ قطعیتی در کار نیست و باید منتظر باشیم و ببینیم در روزهای آینده آیا تب تند رشد قیمت سکه فرو خواهد نشست یا خیر.

۲۲۳۲۲۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *