2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بیشتر سرمایه‌گذاران بیت کوین معتقدند قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار، کف قیمت بیت کوین بوده است

بیشتر سرمایه‌گذاران بیت کوین معتقدند قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار، کف قیمت بیت کوین بوده است

علیرغم سقوط قابل‌توجه قیمت بیت کوین که از اواسط ماه اوت (اوایل شهریور) آغاز شده بود، ذهنیت اغلب سرمایه‌گذاران «خرید در کف قیمت» است. همین مسئله باعث شده است تا فشار خرید در بازار همچنان بالا باشد.

به گزارش کوین دسک، طی سه هفته گذشته قیمت بیت کوین از اوج ۱۲,۴۰۰ دلاری خود تا ۱۰,۰۰۰ دلار سقوط کرده است. در طول این مدت تعداد آدرس‌هایی که انباشت بیت کوین را آغاز کرده‌اند ۲٪ افزایش یافته است. داده‌های گلاسنود نشان می‌دهد که تعداد این آدرس‌ها به ۵۱۳,۰۰۰ رسیده است. سو ژو (Su Zhu)، مدیرعامل تری ارو کپیتال (Three Arrow Capital)، در مصاحبه‌ خود در این باره گفت:

خریداران روزانه زیادی در حال ورود و خرید [حجم] عرضه هستند.

آدرس‌هایی که بیت کوین انباشت می‌کنند، حساب‌هایی هستند که حداقل دو تراکنش ورودی داشته‌اند و موجودی آنها خرج نشده است. تراکنش‌های داستینگ (Dusting) که با هدف دستیابی به اطلاعات صاحب کیف پول ارسال می‌شوند، در نحوه محاسبه تعداد آدرس‌هایی که بیت کوین انباشت می‌کنند، تأثیرگذار نیست.

آدرس‌هایی که انباشت بیت کوین را آغاز کرده‌اند

این معیار همچنین آدرس‌هایی را که متعلق به ماینرها و صرافی‌ها است در نظر نمی‌گیرد. برای آنکه آمارها دقیق‌تر باشد، حساب‌هایی را که از آخرین فعالیت‌شان ۷ سال می‌گذرد کنار می‌گذارند تا ارزهای از دست رفته نیز خط بخورند.

اختلاف میان قیمت و آدرس‌هایی که بیت کوین انباشت می‌کنند، بیانگر این مسئله است که معامله‌گران، سقوط اخیر را یک اصلاح عادی در بازار صعودی می‌دانند و منتظر افزایش دوباره قیمت‌ها هستند. ژو در توییت روز جمعه خود با بیان این مسئله که احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۸,۸۰۰ وجود دارد، آن را یک «هدف معقول» توصیف کرد و نوشت:

بازارها معمولا پس از یک رشد در بازار صعودی، یک‌سوم جهش خود را اصلاح می‌کنند.

قیمت بیت کوین روز پنج‌شنبه با کاهشی ۱۰ درصدی همراه بود. در این سقوط قیمت، شاهد تشکیل الگوی سر و شانه بودیم و خط روند صعودی شش‌ماهه قیمت نیز شکسته شد. مشاهده الگوی سر و شانه معمولا نشانه‌ای از تغییر روند (نزولی) است.

الگوی سر و شانه در نمودار بیت کوین

عموما وقتی این الگو تشکیل می‌شود، شاهد افزایش فشار فروش و کاهش قیمت خواهیم بود. ژو در توییتی دیگر نوشت:

از قدرتی که در محدوده ۱۰,۰۰۰ شاهدش بودیم شگفت‌زده شدم و به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فعلی، احتمال رسیدن به ۱۰۰,۰۰۰ دلار بیشتر از سقوط به ۵,۰۰۰ دلار است.

در حال حاضر هر واحد بیت کوین در محدوده ۱۰,۲۸۰ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته شاهد رشد ۱ درصدی در قیمت بودیم.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *