فارس/ یوآن چین در دوره سه ماهه گذشته بهترین عملکرد را در 12 سال گذشته به ثبت رساند و توانست در واقع توجه سرمایه‌گذاران را به عنوان یک ارز قابل اعتماد جلب کند.
 
به گزارش راشاتودی، با توجه به آنکه یوآن واحد پول ملی چین سه ماه سوم سال جاری را با عملکردی چشمگیر تمام کرد، توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار ارز را به خود جلب کند.
در سه ماهه‌ای که گذشت، یوآن چین نسبت به ابتدای دوره 4 درصد مثبت شد که بهترین رشد این ارز از سال 2008 به بعد به شمار می‌رود.
البته رشد یوآن در بازارهای خارجی چین بیش از 4 درصد بوده است.
این عملکرد یوآن بهتر از عملکرد دیگر ارزهای بین‌المللی نظیر فرانک سوئیس و ین ژاپن بوده است.
این رشد باعث شده تا نگاه سهامداران تغییر کرده و یوآن از یک ارز پرنوسان به یک دارایی قابل اعتماد در چشم سهامداران تبدیل شود.
کارشناسان بر این باورند، موفقیت چین در مقابله با شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن هم تحسین بین‌المللی برانگیخته و هم برای این کشور جذب سرمایه‌گذاری داشته است.
از طرف دیگر این نگاه را ایجاد کرده است که یوآن می‌تواند پناهگاهی جدید برای آنهایی که می‌خواهند از ریسک‌ها دور بمانند، باشد.
براد بچتل، رئیس بخش ارزهای خارجی مؤسسه جفریز، می‌گوید چین کارهای زیادی برای بهبود عملکرد بازار سرمایه خود انجام داده و به احتمال زیاد این روند ادامه خواهد یافت و به جذب سرمایه‌گذاری برای این کشور منجر خواهد شد.
این هفته سرمایه‌داران باعث شدند تا ارزش یوآن به بالاترین سطح از ماه می سال 2019 تاکنون برسد.
در روز پنجشنبه به تنهایی یوآن 0.8 درصد رشد کرد که بیشترین رشد روزانه در سه ماه گذشته بوده است.