1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بیت کوین ۸۰ هزار دلاری در آینده نزدیک/طلا همچنان صعودی است

بیت کوین ۸۰ هزار دلاری در آینده نزدیک/طلا همچنان صعودی است

رصد نیمروزی بازارهای جهانی؛

اقتصادنیوز : در روز جاری بیت کوین مقداری از صعود دو روز گذشته خود عقب نشینی کرد اما طلا همچنان در حال افزایش قیمت است.

بیت کوین 80 هزار دلاری در آینده نزدیک/طلا همچنان صعودی است

براساس گزارش اقتصادنیوز، بیت کوین روز پنجشنبه در آغاز بازار آسیایی اندکی سقوط کرد ، آنهم یک روز پس از این که خوش بینی در مورد راه اندازی اولین ETF آتی بیت کوین آمریکا به بالاترین حد خود رسید.

بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان آخرین بار پس از ثبت رکورد 67هزار و 16 دلار در روز چهارشنبه با 1.3 درصد کاهش به 65هزار و 184 دلار رسید ، اما همچنان بالاتر از قله قبلی 64هزار و 895 دلار در آوریل(اردیبهشت) بود.

مت دیب ، مدیر عامل Stack Funds مستقر در سنگاپور ، می گوید: « ما فکر می کنیم که بیت کوین بالاتر خواهد رفت و می توانیم تا پایان امسال به راحتی به 80 یا 90هزار دلار برسیم ، اما این بدون نوسان نخواهد بود.»

او گفت که در چند روز گذشته ، معامله گران برای استقراض برای خرید معاملات آتی بیت کوین ، نرخ های بالایی را پرداخت می کنند ، و این نشانه آن است که این روند طولانی ادامه داشته باشد، و ممکن است یک عقب نشینی در آینده وجود داشته باشد.

او افزود که پیش بینی می کرد معامله گران از بیت کوین خارج شده و به آلتکوین های اصلی – سایر ارزهای رمزنگاری شده – روی بیاورند.

tvc_686fb34fb54803176ae60a48c9b39277

صعود متوالی طلا

طلا صبح پنجشنبه در آسیا افزایش یافت و به دلیل تضعیف دلار ، سودهای ناچیزی را در سه معامله اخیر بدست آورد.

معاملات آتی طلا 0.12 درصد افزایش یافت و به 1،787 دلار رسید و در محدوده 1،759 تا 1،788 دلار نوسان دارد که فلز زرد در طول هفته معامله کرده بود. دلار ، که به طور معمول معکوس به سمت طلا حرکت می کند ، روز پنجشنبه کاهش یافت و به تجارت طلا در بالاترین محدوده کمک کرد.

دو مقام فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه گفتند در حالی که تپرینگ باید به زودی آغاز شود ، برای افزایش نرخ بهره زود است. راندال کوارلس ، فرماندار فدرال رزرو ، از حرکت اولیه برای شروع تیپرینگ در نوامبر(آذر) 2021 حمایت می کند ، اما افزود که افزایش فشارهای تورمی که می تواند نیاز به واکنش سیاست داشته باشد نیز نگران کننده است.

در آن سوی اقیانوس اطلس ، بانک انگلستان به احتمال زیاد اولین بانک مرکزی اصلی است که نرخ بهره را در چرخه پس از شیوع کرونا افزایش داد. به گفته رویترز ، برخی از اقتصاددانان پیش بینی می کنند اولین افزایش در اوایل سال 2022 رخ دهد ، دیرتر از پیش بینی های فعلی بازار.

بانک مرکزی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ذخایر طلای روسیه از ابتدای اکتبر به 73.9 میلیون اونس تروی رسیده است.

در سایر فلزات گرانبها ، نقره 0.3 درصد و پلاتین 0.1 درصد افزایش یافت ، در حالی که پالادیوم 0.3 درصد کاهش یافت. شرکت نورنیکل روسیه ، بزرگترین تولید کننده پالادیوم در سطح جهان ، گفت که تولید پالادیوم آن در سه ماهه سوم 9 درصد افزایش یافته و به 598هزار اونس تروا رسیده است. در همین حال ، تولید پلاتین با افزایش 8 درصدی به 145هزار اونس تروا رسید.

gold

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *