1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بیت کوین به ۲۵هزار دلار سقوط کرد؛ خطر ریزش تا سطوح پایین‌تر

بیت کوین به ۲۵هزار دلار سقوط کرد؛ خطر ریزش تا سطوح پایین‌تر

بیت کوین به ۲۵هزار دلار سقوط کرد؛ خطر ریزش تا سطوح پایین‌تر

بیت کوین که در سه روز گذشته حمایت‌های مهمی را از دست داده است، ساعاتی پیش برای مدت کوتاهی به زیر ۲۵٬۰۰۰ دلار سقوط کرد. بزرگی سقوط ۲۴ ساعت اخیر بیت کوین حدود ۸ درصد است و این احتمال وجود دارد که حمایت ۲۵٬۰۰۰ دلاری در ادامه به‌طور کامل از دست برود.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، ناتوانی بیت کوین در عبور از مقاومت ۳۰٬۰۰۰ دلار در روزهای قبل، باعث شد تا در ادامه قیمت بیت کوین به زیر حمایت‌های ۲۹٬۵۰۰ و ۲۸٬۵۰۰ دلاری سقوط کند.

شکسته‌شدن این حمایت‌های کلیدی در ادامه به سقوط ۱۰ درصدی بیت کوین زیر سطح ۲۸٬۰۰۰ دلار منجر شد و به‌دنبال آن حمایت ۲۶٬۵۰۰ دلاری نیز از دست رفت. کف چند هفتهٔ گذشته قیمت اکنون جایی در نزدیکی ۲۵٬۵۰۰ دلار شکل گرفته است و همچنان روی نمودار نشانه‌هایی نزولی به چشم می‌خورد.

بیت کوین اکنون با فاصله زیادی از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (SMA ۱۰۰ – خط قرمز در تصویر)، مقاومت ۲۸٬۵۰۰ دلاری و خط روند نزولی روی نمودار در نوسان است. اگر قیمت از سطوح فعلی به‌سمت بالا بازگردد، نزدیک‌ترین مقاومت سطح ۲۶٬۲۰۰ دلار خواهد بود؛ مقاومتی که در نزدیکی سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی قرار دارد. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۲۸٬۳۰۷ دلار تا کف ۲۵٬۵۷۱ دلاری تنظیم شده است. اولین مقاومت مهم پیش روی قیمت نیز در نزدیکی ۲۷٬۲۰۰ دلار قرار دارد.

بیت کوین به ۲۵هزار دلار سقوط کرد؛ خطر ریزش تا سطوح پایین‌تر

سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی و مقاومت خط روند نزولی روی نمودار تقریباً روی یک ناحیه (۲۷٬۰۰۰ دلار) قرار گرفته‌اند و پس از آن نوبت به مقاومت ۲۸٬۵۰۰ دلاری می‌رسد. گفتنی است عبور کامل قیمت از مقاومت ۲۸٬۵۰۰ دلاری می‌تواند تا حدی خیال معامله‌گران را از ادامه اصلاح صعودی قیمت راحت‌ کند.

در مقابل، اگر بیت کوین در بازگشت به بالای سطح ۲۷٬۲۰۰ دلار ناموفق ظاهر شود، احتمالاً روند نزولی ادامه پیدا خواهد کرد. بیت کوین اکنون در نزدیکی حمایت ۲۵٬۵۰۰ دلاری در نوسان است و اگر از این سطح فاصله بگیرد، حمایت بعدی در ۲۵٬۰۰۰ دلار خواهد بود.

گفتنی است شکسته‌شدن حمایت ۲۵٬۰۰۰ دلاری می‌تواند قیمت را در کوتاه‌مدت تا ۲۳٬۵۰۰ دلار پایین بکشد.

شاخص مکدی (MACD) اکنون در محدوده نزولی به سر می‌برد و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع فروش قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۲۵٬۰۰۰ دلار حمایت‌ کلیدی بیت کوین است و ۲۶٬۲۰۰، ۲۷٬۲۰۰ و ۲۸٬۵۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *