سایت ارزی (Arzee)/بیتکوین نتوانست جایگاه خود را در کانال ۴۷ هزار دلاری حفظ کند.

به گزارش سایت ارزی (Arzee) به نقل از سی ان بی سی، نخستین صندوق ETF مبتنی بر بیتکوین برای نخستین بار در جهان مجوز حضور در بورس کانادا را دریافت کرد. در واکنش به این مساله یکی از مقامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید کرد که تقاضاهای مشابهی برای راه اندازی چنین صندوق هایی در آمریکا نیز وجود دارد و افزود این کمیسیون در حال بررسی درخواست هاست. از سوی دیگر یکی از نامزدهای شهرداری نیویورک وعده داده است در صورت پیروزی در انتخابات، این شهر را به قطب ارزهای دیجیتالی در دنیا تبدیل کند.

غول پرداختی پی پال اعلام کرد برنامه ای برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی ندارد. جان رینی- مدیر مالی این شرکت با تاکید بر این که فرصت های خوبی در حوزه ارزهای دیجیتالی وجود دارد افزود: ما از توسعه خدمات مالی با استفاده از فناوری بلاک چین استبال می کنیم اما فعلا تمایلی به خرید ارزهای دیجیتالی موجود در بازار نداریم. نمی خواهیم پول نقد خود را در دارایی هایی نظیر ارزهای دیجیتالی فعلی سرمایه گذاری کنیم.  

ند سگال- مدیر مالی توییتر از احتمال سرمایه گذاری توییتر در بیت کوین و افزوده شدن این ارز دیجیتالی به ترازنامه مالی این شرکت خبر داده است. به گفته سگال، توییتر در حال امکان سنجی این مساله است که حقوق کارکنان خود را بر حسب بیتکوین پرداخت کند. پیش از این نیز اخباری از احتمال سرمایه گذاری اپل روی بیتکوین منتشر شده بود. تسلا نیز اعلام کرده ۱.۵ میلیارد دلار روی بیتکوین سرمایه گذاری کرده است.  

 مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۴۳۴ میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۲ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است.  بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله گران بر بستر بلاک چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

 بیتکوین

قیمت: ۴۶ هزار و ۸۹۶.۹۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۰۳ درصد افزایش