1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بورس امروز به کمک حقیقی‌ها به سمت مثبت شدن حرکت کرد/ ایران خودرو نماد مورد توجه بازار امروز

بورس امروز به کمک حقیقی‌ها به سمت مثبت شدن حرکت کرد/ ایران خودرو نماد مورد توجه بازار امروز

بورس امروز به کمک حقیقی‌ها به سمت مثبت شدن حرکت کرد/ ایران خودرو نماد مورد توجه بازار امروز

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از با اقتصاد،

به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، امروز سه شنبه 8 مهر ماه شاخص کل بورس اوراق بهادار در کانال 1.5 میلیون واحدی کار خود را آغاز کرد و با کاهش 23 هزار واحدی به روی رقم  1 میلیون و 492 هزار به کار خود پایان داد. بازار امروز به لطف حقیقی ها و برچیده شدن صف فروش، نسبت به روزهای گذشته وضعیت بهتری را تجربه کرد و به سمت مثبت شدن پیش رفت. فملی، فارس و فولاد نمادهای شاخص‌ساز امروز بودند که معاملات آن‌ها متعادل و منفی بود. در مقابل تاپیکو، پارس و جم بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را ایفا کردند اما چون وزن آن‌ها در مقایسه با شاخص‌سازان اصلی کمتر بود موفق به سبز کردن نمای شاخص نشدند. 

مجموع ارزش معاملات در بازار امروز به رقم 13 هزار میلیارد تومان رسید؛ فلزات اساسی، محسولات شیمیایی و بانک‌ها به ترتیب با ارزش معاملات 1629 میلیارد تومان، 1581 میلیارد تومان و 1528 میلیارد تومان برترین صنایع امروز بودند که بیشترین حجم معاملات را داشتند. 

تعادل در صف خودرو برقرار شد

نماد خودرو که در ابتدای روز همانند اکثر روزهای دوماه اخیر در صف فروش آغاز به کار کرد، پس از انتشار خبری مبنی بر راه اندازی صندوق بازرگانی هزار میلیارد تومانی، به وضعیت متعادل رسید و در پایان با حجم معاملات بیش از 2 میلیارد سهمی به ارزش حدود 6 هزار میلیارد تومان بسته شد. در معاملات امروز خودرو 60 درصد خرید در اختیار حقیقی‌ها و 40 درصد دیگر در اختیار حقوقی‌ها بود.

معاونت اقتصادی ایران خودرو در گفت و گوی روز جاری با رسانه‌ها اظهار کرد بازارگردانی سهام ایران خودرو در اختیار لوتوس پارسیان قرار گرفته؛ هم‌چنین شرکت‌های زیرمجموعه ایران خودرو از جمله خگستر به زودی دارای صندوقی مشابه صندوق راه‌اندازی شده، می‌شوند. 

اثر مثبت اتفاقات روز گذشته بورس کالا در بازار امروز 

در معاملات روز گذشته پتروشیمی‌های مارون، جم و شازند (شاراک) در بورس کالا شاهد افزایش نرخ محصولات بین 30 تا 100 درصد بودیم که توسط ناظر بورس کالا مورد تایید قرار نگرفت. اما تاثیرات مثبت این رویداد در بازار امروز مشهود و قابل لمس بود. تقریبا تمام نمادهای پتروشیمی در دامنه مثبت با افزایش تقاضا مورد معامله قرار گرفتند. مارون، شاراک و جم در سقف روزانه با صف خرید همراه بودند و سایر پتروشیمی‌ها از جمله زاگرس، نوری، شغدیر، شخارک، پارس، کرماشا، شفن و جم‌پیلن نیز همگی در دامنه مثبت مورد معامله قرار گرفتند. 

نوسانات بازار دلار 

در بازار دلار طی روز جاری شاهد کاهش قیمت در مقایسه با روز گذشته بودیم. صرافی ملی نرخ فروش دلار آمریکا را 28500 تومان اعلام کرد که در مقایسه با نرخ 28950 تومانی دیروز کاهش 450 تومانی را نشان داد. 

مشخص شدن تکلیف وزارت صمت

 بخش بزرگی از شرکت‌های بورسی به تصمیمات اتخاذ شده در وزارت صنعت، معدن و تجارت وابسته‌‌اند. با مشخص شدن وزیر صمت پس از چند ماه، شرکت‌های بزرگ نظیر فولادی معدنی‌ها در انتظار تغییر قوانینی هستند که می‌تواند بر صورت‌های مالی آن‌ها تاثیر مثبت مستقیم داشته باشد.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *