1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بورس، مرداد را بد شروع کرد / سنگین ترین افت هفتگی شاخص کل در سال ۱۴۰۱

بورس، مرداد را بد شروع کرد / سنگین ترین افت هفتگی شاخص کل در سال ۱۴۰۱

بورس، مرداد را بد شروع کرد / سنگین ترین افت هفتگی شاخص کل در سال ۱۴۰۱

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از اقتصاد آنلاین

به گزارش اقتصادآنلاین؛ هفته اول مرداد ماه در حالی به پایان رسید که بورس بدترین عملکرد هفتگی خود در سال 1401 را ثبت کرد؛ بورس در حالی این هفته را آغاز کرد که انتظار می رفت با بازگشایی نمادهای بزرگ بازار و به ویژه پالایشی‌ها، حداقل در کوتاه مدت روند نزولی بورس متوقف شود. هر چند شنبه شاخص کل صعود اندکی را ثبت کرد اما روز یکشنبه پالایشی‌ها نتوانستند بازگشایی جذابی را داشته باشند و معاملات قوی را ثبت نکردند و تنها از افت بیش تر شاخص جلوگیری کردند. اما دوشنبه نه تنها سیاه ترین روز هفته بلکه یکی از بدترین روزهای سال بود؛ روزی که شاخص کل با کاهش حدود 24 هزار و 500 واحدی معادل 1.67 درصد به کانال یک میلیون و 430 هزار واحدی سقوط کرد و از یکسو شاخص کل عملا به ابتدای فروردین ماه امسال عقب نشینی کرد و از سوی دیگر، سومین ریزش سنگین سال 1401 رقم خورد. روز سه شنبه نیز شاخص کل با کاهش 975 واحدی همراه شد و تا سطح یک میلیون و 438 واحدی عقب نشینی کرد. روز چهارشنبه هر چند شاخص کل با افزایش 0.37 درصدی معادل 5٬265 واحدی تا ارتفاع یک میلیون و 443 هزار واحدی صعود کرد اما در انتهای بازار شاهد افزایش عرضه بودیم.

01-04

بنابراین بورس در اولین هفته مرداد ماه براساس تغییرات شاخص کل بازدهی 3.1- درصدی را ثبت کرد تا از یکسو بدترین عملکرد هفتگی از ابتدای سال 1401 را شاهد باشیم و از سوی دیگر، برای پنجمین هفته متوالی بورس بازدهی منفی از خود به جا گذاشت؛ به طور کلی از انتهای اردیبهشت ماه و طی 9 هفته، در 8 هفته شاهد بازدهی منفی شاخص کل بودیم.

01-03

کاهش 20 درصدی ارزش معاملات خرد روزانه

نگاهی به روند ارزش معاملات خرد(سهام و حق تقدم) هم حاکی از شرایط نه چندان مناسب و البته رکود عمیق بازار است؛ در هفته اول مرداد ماه میانگین ارزش معاملات خرد روزانه به حدود دو هزار میلیارد تومان رسید که اولاً نسبت به هفته گذشته کاهش بیش از 20 درصدی را نشان می دهد و ثانیاً کم‌ترین میانگین ارزش معاملات خرد روزانه هفتگی از ابتدای سال ثبت شد. نگاهی به روند ارزش معاملات خرد نشان می دهد که عملاً از ابتدای خرداد ماه میانگین ارزش معاملات خرد روزانه هفتگی همواره کاهش بوده است و از بیش از هفت هزار میلیارد تومان در هفته پایانی اردیبهشت ماه به دو هزار میلیارد تومان رسیده است.

01-02

شدت خروج پول حقیقی کاسته شد

در هفته ای که گذشت، حقیقی های بازار به طور متوسط هر روز حدود287 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند که البته نسبت به هفته گذشته کاهش بیش از 30 درصدی را نشان می‌دهد. این هفته یازدهمین هفته متوالی بود که به طور میانگین شاهد خروج روزانه پول حقیقی بودیم.

01-1

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *