1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بهترین پرچم‌داران اقتصادی؛ چطور با پول گوشی میان‌رده، پرچم‌دار بخریم؟

بهترین پرچم‌داران اقتصادی؛ چطور با پول گوشی میان‌رده، پرچم‌دار بخریم؟

در این مطلب به معرفی ۱۰ گوشی میان‌رده اما قدرتمند می‌پردازیم که گاهی به آن‌ها لقب قاتل پرچم‌دار یا پرچم‌داران اقتصادی هم داده می‌شود؛ گوشی‌هایی با قیمت به نسبت کم که تجربه‌ای نزدیک به پرچم‌داران را در اختیارتان می‌گذارند.

طی چند سال اخیر که قیمت پرچم‌دارها به بیش از ۱۰۰۰ دلار رسیده است و بسیاری از کاربران توان خرید آن‌ها را ندارند، توجه‌ها به سمت گوشی‌های میان‌رده یا پرچم‌دارهای مقرون به صرفه منعطف شده؛ محصولاتی که از لحاظ توان سخت‌افزاری و قابلیت‌های خاص، تقریبا نزدیک به پرچم‌دارهای قدرتمند و گران‌قیمت بازار هستند اما با حذف یک سری ویژگی‌های خاص که شاید هر کسی به آن‌ها نیاز نداشته باشد، قیمتشان بسیار کمتر است.

طبیعتا کسی که بتواند با پرداخت هزینه‌ی کم، به یک گوشی بسیار قدرتمند دسترسی داشته باشد، نیازی نمی‌بیند برای خرید یک پرچم‌دار گران‌قیمت هزینه کند صرفا برای اینکه مثلا یک نمایشگر باکیفیت‌تر، طراحی زیباتر یا دوربین‌های قدرتمندتری را داشته باشد. البته که این فاکتورها بسیار مهم هستند اما زمانی که در محدودیت بودجه قرار داشته باشید و باید بهترین گزینه‌ی موجود را با کمترین پول خریداری کنید، پرچم‌دارها از دایره‌ی انتخاب خارج شده و قاتلین پرچم‌دار وارد می‌شوند.

این روزها شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند هم وقتی متوجه این موضوع شدند که کاربران بیشتر به گوشی‌های اینچنینی علاقه نشان می‌دهند، مدل‌های بیشتری را تولید و روانه‌ی بازار کردند که خب با استقبال بسیار خوبی هم از سوی کاربران مواجه شدند. بنابراین تولید آن‌ها هنوز هم ادامه دارد و مردم هم با اشتیاق بیشتری به خرید آن‌ها تمایل نشان می‌دهند.

گوشی‌های قاتل پرچم‌دار در بازار کشور ما هم به تعداد زیادی از برندهای مختلف در دسترس قرار دارند. قیمت آن‌ها از حدودا ۷ تا ۱۶ میلیون تومان متغیر است و کاربران می‌توانند متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارند، یک گزینه را انتخاب کنند. البته در این بین هستند گوشی‌هایی که از پردازنده‌ی میان‌رده بهره می‌برند اما خب از یک طرف دیگر این ضعف را به نسبت سایر رقبا می‌پوشانند و به همین خاطر درون لیست ما جای گرفته‌اند.

اما می‌پردازیم به معرفی این گوشی‌ها که از برندهای شیائومی، اپل، سامسونگ، پوکو و ریلمی هستند. جز این شرکت‌ها، گوشی‌های قدرتمند اما مقرون به صرفه‌ی دیگر، کمتر در بازار یافت می‌شوند و اگر هم باشند، محصولاتی که در این لیست به آن‌ها اشاره خواهیم کرد می‌توانند جایگزین خوبی برای آن‌ها باشند. به همین خاطر اگر نام یک سری از گوشی‌ها در این لیست برده نشده، جای نگرانی نیست. (ترتیب قرارگیری گوشی‌ها بر اساس برند آن‌هاست، نه قیمت).



شیائومی می 10T 5G

۱. شیائومی Mi 10T 5G

  • جنس بدنه: پشت و جلو از شیشه‌ی گوریلاگلس ۵، فریم از جنس آلومینیوم، ۲۱۶ گرم با ضخامت ۹٫۳ میلی‌متر
  • مشخصات نمایشگر: ۶٫۶۷ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح +FHD و رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ، بهره‌مندی از پوشش محافظ گوریلاگلس ۵
  • مشخصات فنی: پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ به همراه ۶/۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1
  • دوربین: دوربین سه‌گانه متشکل از ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض و ۵ مگاپیکسلی ماکرو، امکان فیلم‌برداری با وضوح ۸K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و ۴K با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰/۱۲۰/۲۴۰/۹۶۰ فریم بر ثانیه، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با امکان فیلم‌برداری در وضوح ۱۰۸۰P و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع ۳۳ واتی (شارژر درون جعبه وجود دارد)
  • سیستم‌عامل: اندروید ۱۰ با رابط کاربری MIUI 12
  • سال عرضه به بازار: ۲۰۲۰
  • حدود قیمت: ۸٫۸ – ۱۰ میلیون تومان

خرید شیائومی Mi 10T 5G

شیائومی می ۱۰T 5G یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار به حساب می‌آید که از لحاظ قدرت سخت‌افزاری، چه در بخش پردازشی و چه در بخش باتری و نمایشگر (رفرش‌ریت) و دوربین اصلی، در این محدوده‌ی قیمتی بی‌نظیر است. می ۱۰T 5G شاید کمتر از ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده باشد اما به جز در یک سری بخش‌ها نظیر وضوح نمایشگر و کیفیت دوربین‌ها جز دوربین اصلی، در تمامی بخش‌ها یک پرچم‌دار تمام عیار است. از رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتزی آن گرفته تا پردازنده‌ی بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵، حافظه‌ی داخلی پرسرعت، بلندگوهای استریو، باتری پرظرفیت و در نهایت شارژر بسیار سریع.

اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که به لطف توانایی سخت‌افزاری بالایی خود نه تنها سه‌سال بلکه بیشتر از آن هم بتواند نیازهای شما را با سرعت و قدرت بسیار بالایی پاسخ‌گو باشد، می ۱۰T 5G محصولی است که می‌تواند انتخاب بسیار خوب و ارزشمندی باشد. شاید تنها نقطه ضعف این گوشی دوربین‌های آن باشند.

البته نه دوربین اصلی که قادر به ضبط ویدیو‌هایی ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه است. بلکه در رابطه با خود مجموعه حرف می‌زنیم که در آن خبری از دوربین تله‌فوتو نیست. هرچند انتظاری هم نداریم محصولی در این محدوده‌ی قیمتی و با این همه قابلیت مثبت، دوربین تله‌فوتو هم داشته باشد اما وجود آن می‌توانست می ۱۰T 5G را به یکی از بهترین انتخاب‌های بازار تبدیل کند.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که هر دو مدل ۶ و ۸ گیگابایت رم این گوشی در بازار کشور موجود بوده و کمتر از ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. حدودا ۱ میلیون تومان بین دو مدل تفاوت قیمت وجود دارد اما فقط ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بیشتر است که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند و نه چیز دیگری.

نقاط قوت شیائومی می ۱۰T 5G

  • کیفیت ساخت عالی با پوشش گوریلاگلس ۵ در پشت و جلو
  • کیفیت خوب نمایشگر با رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز
  • طول عمر بالای باتری و شارژر سریع
  • قدرت سخت‌افزاری عالی
  • بلندگوهای استریو با کیفیت مناسب صدا
  • قیمت مناسب با توجه به قدرت سخت‌افزاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *