سایت ارزی (Arzee)/بررسی تحولات بازارهای جهانی نشان می دهد، به دنبال افزایش ارزش شاخص دلار در بازارهای جهانی،‌ طلا بیشترین کاهش هفتگی خود را در آخرین معاملات صورت گرفته در این بازارها تجربه کرد.

هر اونس طلا در روز جمعه ( ۳۱ مرداد) با ۰.۲ درصد کاهش یک هزار و ۹۳۹ دلار و ۶۴ سنت معامله شد، اما در بازارهای آمریکا بهای فلز زرد کاهش بیشتری را تجربه کرد. بهای هر اونس طلا در بازارهای آمریکا با یک درصد کاهش به سطح یک هزار و ۹۱۰ دلار و ۹۹ سنت رسید.
این گزارش همچنین نشان می دهد طلا در بازارهای جهانی در هفته گذشته (منتهی به ۳۱ مرداد) به صورت کلی با کاهش ۰.۳ درصدی روبرو شده است و به زیر کانال دو هزار دلاری سقوط کرده است.

 بهای شاخص جهانی طلا نیز با افزایش ۰.۶ درصدی روبرو شد که این مساله سبب کاهش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران شده است.

هفته گذشته فلز زرد بیشترین کاهش هفتگی را در مدت زمان پنج ماه گذشته (فروردین-مرداد) تجربه کرد.

همچنین آمارها از افزایش شمار بیکاری در آمریکا حکایت دارد. در هفته گذشته شمار شهروندان آمریکایی که متقاضی دریافت حقوق بیکاری شده اند، افزایش یافته و به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد تاکنون بیش از ۲۳ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از ۸۰۱ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

 آمریکا تاکنون بیش از پنج میلیون و ۷۹۰ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این میزان بیش از ۱۷۹ هزار نفر جان باخته اند.