1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بنیان‌گذار صرافی بیتمکس خودش را تسلیم مقامات آمریکا کرد

بنیان‌گذار صرافی بیتمکس خودش را تسلیم مقامات آمریکا کرد

بنیان‌گذار صرافی بیتمکس خودش را تسلیم مقامات آمریکا کرد

بن دلو (Ben Delo) یکی از بنیان‌گذاران و مالکان شرکت بیتمکس (BitMEX) خود را در نیویورک تسلیم مقامات آمریکا کرد. او در حال حاضر ضمن ابراز بی‌گناهی، با وثیقه ۲۰ میلیون دلاری آزاد شده است.

به گزارش یوتودی و به نقل از بلومبرگ، بن دلو از راه دور و به‌صورت غیرحضوری در برابر قاضی سارا کیو (Sarah L. Cave) حاضر شد. او ضمن ابراز بی‌گناهی توانست با وثیقه ۲۰ میلیون دلاری آزاد شود. شرایط وثیقه از این قرار است که او می‌تواند به خانه‌اش در انگلیس برگردد و منتظر برگزاری دادگاه باشد.

تسلیم‌شدن دلو بخشی از توافقی است که در ماه فوریه (بهمن) با مقامات آمریکایی صورت گرفته بود. شرایط این توافق با FBI و همچنین مرزبانی ایالات‌متحده هماهنگ شده بود تا اجازه ورود دلو به آمریکا داده شود. این در حالی است که متهم از سوی مقامات انگلستان از مسافرت منع شده بود.

راشل میلر (Rachel Miller)، سخنگوی دلو، اظهار داشته است:

اتهامات مطرح‌شده علیه بن دلو بی‌اساس و نشانه زیاده‌روی غیرقابل قبول از سوی مقامات آمریکا است. بن قصد دارد از خود در برابر این اتهامات دفاع کرده و نام خود را از این دادگاه پاک کند.

دلو به همراه آرتور هیس (Arthur Hayes)، ساموئل رید (Samuel Reed) و گرگ دایر (Greg Dwyer)، دیگر مدیران صرافی بیتمکس، متهم به راه‌اندازی یک پلتفرم معاملاتی ثبت‌نشده و همچنین نقض قوانین ضدپولشویی آمریکا با ارائه خدمات غیرمجاز به شهروندان آمریکایی شده‌اند.

بن دلو دومین مدیر بیتمکس است که پس از دستگیری ساموئل رید مدیر ارشد فناوری سابق این صرافی در اکتبر سال ۲۰۲۰ (مهرماه) از سوی مقامات احضار می‌شود. ساموئل رید در همان ماه با یک وثیقه ۵ میلیون دلاری و دادن تعهد مبنی بر پیروی از فرایند دادگاه آزاد شد.

آرتور هیس مدیرعامل سابق صرافی در حال حاضر در سنگاپور حضور دارد، اما در حال همکاری با مقامات برای تسلیم‌کردن خود در هاوایی در تاریخ ۶ آوریل (۱۷ فروردین ۱۴۰۰) است.

بر اساس رونوشتی از یک دادگاه در تاریخ ۶ فوریه (۱۸ بهمن) جسیکا گرین وود (Jessica Greenwood) وکیل دادگستری آمریکا متذکر شده است که یکی از مالکان بیتمکس به نام گرگ دایر که در مجمع‌الجزایر برمودا ساکن است، از تسلیم شدن خودداری کرده‌ است. با این حال مراحل قانونی برای استرداد دایر برای رسیدگی به اتهاماتش در آمریکا آغاز شده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *