تجارت نیوز/ در ماهی که گذشت همه‌ی بازارها سودده بودند اما طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۸٫۵ درصدی بیشترین سود را نسیب سرمایه‌گذاران خود کرد و در مقابل بورس با رشد هفت درصدی کمترین رشد را داشت.

 بررسی عملکرد بازارها در ماهی که سپری شد نشان می‌دهد که برخلاف دی در بهمن هر چهار بازار دلار، طلا، سکه و بورس رشد کردند. در ماهی که گذشت طلا بیشترین سود را داشت و بورس با مثبت شدن کمترین رشد را به ثبت رساند.

طلای ۱۸ عیار
قیمت طلا پیش از شروع بهمن ۹۶۲ هزار تومان بود، افرادی که طلا را با این نرخ خریده‌اند در عرض یک ماه بهمن سود ۱۸٫۵ درصدی کرده‌اند.

در پایان معاملات امروز ۳۰ بهمن هر گرم طلای ۱۸ عیار به نرخ یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان خریدوفروش شد که نسبت به آخر دی ماه ۱۷۸ هزار تومان بیشتر است.

سکه فردایی
سکه کمی عقب‌تر از طلا حرکت کرد و با رشد ۱۷٫۱ درصدی در بهمن دومین بازار سودده بود.

طبق داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه در پایان دی ماه ۱۰ میلیون و ۱۱۹ هزار تومان قیمت داشت. این فلز گرانبها طی هفته‌های اخیر با رشد یک میلیون و ۷۳۸ هزار تومانی ماه بهمن را با ایستادن روی قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۷ هزار تومانی به پایان رساند.

دلار صرافی ملی
صرافی ملی قیمت دلار پایان دی را ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد اما در حال حاضر دلار ۲۵ هزار و ۱۷۰ تومان قیمت دارد، یعنی دلار آمریکا در بهمن سه هزار و ۳۵۰ تومان رشد (۱۵٫۳ درصد) داشته است.

شاخص کل بورس
شاخص کل بازار سرمایه در پایان این ماه مثبت ظاهر شد و بازدهی ۷٫۶ درصدی را به ثبت رساند.

براساس آمارهای سازمان بورس، شاخص کل در پایان روز ۳۰ دی روی سطح یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی قرار داشت اما الان شاخص یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحد است. در ماه اخیر شاخص ۸۸ هزار واحد رشد کرد.

در دی ماه بورس ۲۰ درصد، طلا ۱۵٫۳۷ درصد، سکه، ۱۴٫۶۵ درصد و دلار ۱۴٫۱۷ درصد ریزش را تجربه کرده، مسکن ۱٫۷ درصد و کالای بادوام ( خودرو و لوازم خانگی) ۰٫۶ درصد رشد قیمتی داشته‌ است.