1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بررسی داده‌های تاریخی: ماه مه زمان فروش بیت کوین است؟

بررسی داده‌های تاریخی: ماه مه زمان فروش بیت کوین است؟

بررسی داده‌های تاریخی: ماه مه زمان فروش بیت کوین است؟

معمولاً در ماه مه (اردیبهشت) هر سال، بازارهای مالی سنتی درگیر روندی نزولی می‌شوند؛ اما ارزهای دیجیتال در این ماه تاکنون عملکرد خوبی داشته‌اند. برای ۳۰ روز پیش رو اما، داده‌های تاریخی از احتمالی شکل‌گیری یک روند نزولی تازه خبر می‌دهند.

به گزارش کوین دسک، سرمایه‌گذاران معمولاً در ماه مه (اردیبهشت) با این سؤال روبه‌رو می‌شوند که «آیا بهتر نیست دارایی‌هایم را بفروشم و از بازار خارج شوم؟». با این حال، بر اساس تحلیل نوسانات فصلی، این دید سرمایه‌گذاری قدیمی درباره بیت کوین صدق نمی‌کند.

با تحلیل داده‌های یک شاخص درون‌زنجیره‌ای از ژوئیه ۲۰۱۰ (تیر ۱۳۹۸) تاکنون، می‌توان فهمید قیمت بیت کوین در ماه‌های مه (اردیبهشت) ۷ سال از ۱۱ سال گذشته، افزایش یافته است.

عملکرد بیت کوین در ماه‌های مه (اردیبهشت) ۱۱ سال گذشته

از لحاظ تاریخی ماه مه (اردیبهشت) با میانگین ۲۸۹ درصد افزایش در طی ۱۱ سال، چهارمین ماه برتر برای بیت کوین بوده است.

الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیلگر ارشد بازار ارزهای دیجیتال از شرکت اف‌ایکس پرو (FxPro)، در ایمیلی به کوین دسک گفته است:

از نظر فصلی، ماه مه (اردیبهشت) دوره موفقی برای بیت کوین در نظر گرفته می‌شود. طی ۱۱ سال گذشته، بیت کوین ۷ بار رشد داشته و تنها ۴ بار دچار کاهش شده است.

کوپتسیکویچ افزود:

میانگین افزایش قیمت بیت کوین در این بازه زمانی ۲۷ درصد و میانگین کاهش ۱۶ درصد بوده است. با وجود این، حدود قیمتی که در پایان ماه مه امسال برای بیت کوین در نظر گرفته می‌شود بین ۳۲٬۰۰۰ تا ۴۸٬۰۰۰ دلار است.

این نکته بسیار حائز اهمیت است که عملکرد گذشته، تضمین‌کننده نتایج آینده نیست؛ چراکه ترکیب بازار بیت کوین از سال ۲۰۲۰ به‌طور قابل‌‌توجهی تغییر کرده است و اکنون مؤسسات و معامله‌گران بزرگ سهم بیشتری در تعیین قیمت‌ها دارند.

این نهادها با بیت کوین به‌عنوان یک دارایی ریسکی برخورد می‌کنند و در صورت حاکم‌شدن موج فروش در بازار سهام آمریکا، ممکن است بیت کوین‌های خود را هم نقد کنند.

ضمن اینکه نمودار زیر نشان می‌دهد که همیشه روند سه‌ماهه دوم «S&P500»، شاخص بازار بورس وال‌استریت، در سال دوم ریاست هر رئیس‌جمهور آمریکا نزولی بوده است.

نمودار سه‌ماهه عملکرد بازار سهام آمریکا در دوره‌های هر رئیس‌جمهور آمریکا

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *