1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

با گوش‌کردن پادکست بیت کوین پاداش بگیرید!

با گوش‌کردن پادکست بیت کوین پاداش بگیرید!

با گوش‌کردن پادکست بیت کوین پاداش بگیرید!

یک شرکت فعال در زمینه پرداخت‌های موبایلی مبتنی بر بیت کوین به نام زی‌بی‌دی (ZEBEDEE)، به‌تازگی با یک پلتفرم پخش پادکست به نام فاونتن (Fountain) وارد همکاری شده است. طی این همکاری، زی‌بی‌دی این امکان را برای کاربران فاونتن فراهم کرده است تا در ازای گوش‌دادن به پادکست‌های موردعلاقه‌شان مقداری بیت کوین دریافت کنند.

به گزارش دیکریپت، بن کازنز (Ben Cousens)، یکی از مدیران ارشد زی‌بی‌دی، دراین‌باره گفته است:

با این همکاری در واقع از مدل جدیدی از کسب‌وکار و فعالیت اقتصادی حمایت می‌کنیم که صرفاً به فضای پرداختی محدود نمی‌شود و اقدامی فراگیر است.

زی‌بی‌دی که فعالیت خود را از اکتبر ۲۰۱۹ (مهر ۹۸) آغاز کرده است، یک شرکت فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای با تمرکز بر استفاده از بیت کوین است که بازی‌های مختلفی را در پلتفرم خود عرضه می‌کند. این شرکت اخیراً نیز دو بازی تازه عرضه کرده است که بیت کوین چِس (Bitcoin Chess) و بیت کوین اسکرچ (Bitcoin Scratch) نام دارند و استودیوی بازی‌ساری وایکر (Viker) آنها را طراحی کرده است.

در بازی‌های مبتنی بر مدل «بازی برای کسب در آمد» یا «Play to Earn»، کاربران در ازای انجام یک بازی، مقداری پاداش دریافت می‌کنند که در دنیای واقعی دارای ارزش است. پلتفرم فاونتن هم در مدل «شنیدن برای کسب درآمد» یا «Listen to earn» خود مشابه همین کار را برای پادکسترها انجام می‌دهد و با وصل‌کردن مخاطبان و تولیدکنندگان محتوا، شرایطی را فراهم کرده است تا کاربران به‌ازای هر دقیقه گوش‌دادن به پادکست‌های مختلف، مقدار مشخصی بیت کوین دریافت کنند.

در این مدل، به‌جای اینکه نیاز به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ برای جذب مخاطب باشد، تولیدکنندگان محتوا صرفاً به افرادی وجه پرداخت می‌کنند که شنونده واقعی یک پادکست هستند.

کازنز می‌گوید:

در شرایطی که پول هم‌سو با اطلاعات حرکت می‌کند یا در این مورد خاص، محتوای صوتی، دنیایی از فرصت‌های پیش روی‌مان باز می‌شود و ما نیز خوش‌حالیم که در این عرصه پیشگام و در کنار فاونتن هستیم.

فاونتن برنامه «شنیدن برای کسب درآمد» خود را کمی قبل‌تر و در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) راه‌اندازی کرده است. در این طرح کاربران روزانه به ازای اولین یک ساعتی که در این پلتفرم به پادکست‌های موردعلاقه خود گوش می‌دهند، پاداش دریافت می‌کنند.

طبق توضیحات وب‌سایت فاونتن، نرخ پاداش در این پلتفرم کاملاً رندوم است؛ یعنی ممکن است یک روز به‌ازای هر یک دقیقه پادکستی که گوش می‌دهید یک ساتوشی و روز دگیر صدها ساتوشی پاداش بگیرید. ضمن اینکه گوش‌دادن به پادکست‌های موجود در فاونتن با سرعت بالا نمی‌تواند درآمد کاربر را افزایش دهد؛ چراکه پاداش‌ها به‌ازای هر دقیقه زمان پخش پرداخت می‌شود. پس اگر با سرعت ۲ برابری، یک پادکست ۶۰ دقیقه‌ای را در ۳۰ دقیقه تمام کنید، بعد از گذشت ۳۰ دقیقه دیگر پاداشی دریافت نخواهید کرد.

گفتنی است فاونتن برای جذب مخاطبان بیشتر، فید دیگر پلتفرم‌های مشهور پخش پادکست را نیز به کاربران خود نمایش می‌دهد تا به محتوای متنوع‌تری دسترسی داشته باشند. کاربران برای برداشت پاداش‌های خود نیز می‌توانند حسابشان در زی‌بی‌دی را به فاونتن متصل کنند یا اینکه پاداش خود را مستقیم به یک کیف پول لایتنینگی انتقال دهند.

اسکار مری (Oscar Merry)، مدیرعامل فاونتن، گفته است:

این مدل مبتین بر تبادل ارزش با ارزش، آینده تولید محتوا خواهد بود. تا چند سال دیگر به امروز می‌خندیم و احساس می‌کنیم پرداخت حق اشتراک برای پلتفرم‌هایی که اصلاً نمی‌دانستیم قرار است چقدر از آنها ستفاده کنیم، تا چه حد ابتدایی و ناکارآمد بود.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *