2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

با راه‌اندازی قراردادهای اتریوم ۲.۰، قیمت اتریوم از ۴۰۰ دلار گذشت

با راه‌اندازی قراردادهای اتریوم ۲.۰، قیمت اتریوم از ۴۰۰ دلار گذشت

پس از انتشار اخبار مربوط به راه‌اندازی قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم ۲.۰، قیمت اتریوم از فاز رکود خارج شد.

به گزارش کریپتواسلیت،‌ پیش‌تر اتریوم در محدوده ۳۸۰ دلار دادوستد می‌شد، اما با راه‌اندازی و استقرار قرارداد سپرده‌گذاری، بهای این ارز دیجیتال با افزایشی ۱۰ درصدی همراه شد.

اتریوم ۲.۰ قرار است مقیاس‌پذیری بلاک چین اتریوم را ارتقا داده و با بهبود کاربست‌پذیری این شبکه، پذیرش آن را از سوی کاربران و توسعه‌دهندگان افزایش دهد.

بدیهی است که پیشبرد روند به‌روزرسانی اتریوم از نقطه‌نظر معامله‌گران به‌عنوان سیگنالی صعودی تعبیر می‌شود.

از منظر فنی اما یکی از نقاط تمایز اتریوم ۲.۰ که می‌تواند بهای توکن این بلاک چین را افزایش دهد، سهام‌گذاری است. انتظار می‌رود با راه‌اندازی سهام‌گذاری، بخش قابل‌توجهی از اترهای در گردش در قراردادهای سپرده‌گذاری قفل شود و این اتفاق به تقویت روند صعودی اتریوم بینجامد.

آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد، در حال حاضر، اترهایی به ارزش تقریبی ۵ میلیون دلار در قراردادهای سپرده‌گذاری قفل شده‌اند که خود نشان‌گر آن است که تقاضای فزاینده‌ای برای نودهای اتریوم ۲.۰ وجود دارد.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم با افزایشی بیش از ۶ درصدی طی شبانه‌روز گذشته به بیش از ۴۰۳ دلار رسیده است. پیش‌تر اما بهای اتر در محدوده ۳۸۰ دلار بود که نشان می‌دهد توسعه‌های فنی، تأثیری چشم‌گیر بر تغییر روندهای قیمتی این ارز دیجیتال دارند.

عبور از آستانه روانی ۴۰۰ دلار از منظر تکنیکال بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند جرقه یک روند صعودی تازه را برای اتریوم شعله‌ور کند و به تقویت آن در برابر بیت کوین بینجامد. در حال حاضر، بیت کوین با ادامه روند صعودی خود بسیاری از آلت کوین‌ها را جا گذاشته است.

با افزایش بهای اتریوم به‌دنبال راه‌اندازی قرارداد سپرده‌گذاری انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز فرایند به‌روزرسانی موردانتظار اتریوم ۲.۰ باشیم.

گفتنی است سها‌م‌گذاری یکی از قابلیت‌های ویژه اتریوم ۲.۰ است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد با سپرده‌گذاری ۳۲ اتر در یک اعتبارسنج از پاداش‌های شبکه بهره‌مند شوند.

انتظار می‌رود میزان این پاداش، چیزی در حدود ۶ تا ۲۰ درصد در سال باشد؛ با این حال، میزان این سود، بسته به تعداد اعتبارسنج‌ها و میزان استفاده از شبکه اتریوم متفاوت خواهد بود.

در حال حاضر، درمجموع بیش از ۴,۸۳۷ اتر در قرارداد سپرده‌گذاری سهام‌گذاری شده و این عدد همچنان در حال افزایش است.

با راه‌اندازی قراردادهای اتریوم ۲.۰، قیمت اتریوم از ۴۰۰ دلار گذشت

درمجموع برای راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ باید ۵۲۴,۲۸۸ اتر سهام‌گذاری شود که با تقسیم این عدد بر ۳۲ به عدد ۱۶,۳۸۴ اعتبارسنج می‌رسیم.

هم‌اکنون شمارش معکوس برای راه‌اندازی بیکان چین آغاز شده و احتمال دارد بهای اتریوم، پیش از این اتفاق، روند صعودی خود را آغاز کند.

اتریوم که هم‌اکنون عنوان دومین ارز دیجیتال برتر بازار را یدک می‌کشد، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. ارزش بازار اتریوم در حال حاضر، بیش از ۴۵ میلیارد دلار است و حجم معاملات آن نیز طی شبانه‌روز گذشته از مرز ۱۸ میلیارد دلار عبور کرده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *