سایت ارزی (Arzee)/پیروزی بایدن ممکن است باعث تغییراتی در بخش انرژی آمریکا در سالهای آینده شود با این حال رییس جمهور منتخب با توجه به این حقیقت که اکثریت سنا هنوز نامعلوم مانده، ممکن است فضای مانور محدودی داشته باشد.

رییس جمهور منتخب آمریکا وعده داده است تریلیونها دلار برای سرعت بخشیدن به گذار از سوختهای فسیلی، کاهش آلایندگی و مقابله با تغییرات جوی هزینه کند. بایدن همچنین وعده داده است فرکینگ جدید در زمینهای فدرال را محدود کند. چنین اقدامی فعالیتهای شرکتهای شیل در ایالتهای مختلف از جمله نیومکزیکو را محدود خواهد کرد.

نفت و گاز
پیروزی انتخاباتی بایدن به موانعی که صنعت نفت و گاز آمریکا با سقوط تقاضا در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا با آن روبروست، اضافه می کند. انتظار می رود رییس جمهور منتخب دموکرات مجوزهای حفاری جدید در زمینهای فدرال را از طریق یک فرمان اجرایی ممنوع کند. اقدام وی برای مقابله با آلایندگیهای این صنعت برخلاف اقدام دولت ترامپ در تسهیل مقررات محیط زیستی خواهد بود و احتمالا هزینه تولید، حمل و نقل و فرآوری هیدروکربنها را افزایش می دهد. هدف گذاری بایدن برای شبکه برق پاک ۱۰۰ درصدی تا سال ۲۰۳۵ ممکن است سهم گاز در تولید برق را کاهش دهد و هدف وی برای افزایش فروش خودروهای برقی، تقاضا برای بنزین و دیزل را کمتر کند. مطمئنا پیشنهاد بایدن برای محدود کردن تولید در زمینهای فدرال ممکن است تاثیر مثبتی روی قیمتها داشته باشد زیرا توسعه عرضه را محدود می کند. هزینه های صورت گرفته برای احیای اقتصادی هم تقاضا برای سوختهای فسیلی در کوتاه مدت را تقویت خواهد کرد.

صادرات LNG  آمریکا
در برنامه جوی رییس جمهور منتخب آمریکا به گاز طبیعی مایع اشاره ای نشده است. با این حال ساخت خطوط لوله و پایانه های LNG در آمریکا که طی چند سال اخیر به عنوان یک صادرکننده بزرگ LNG ظاهر شده است، ممکن است در صورت موفقیت بایدن برای تشکیل کمیسیون رگولاتوری انرژی فدرال با اکثریت دموکرات که بر ساخت زیرساخت انرژی نظارت می کند، هدف کنکاش بیشتری قرار گیرد. صادرکنندگان LNG آمریکا ممکن است به شکلی در دولت بایدن سود ببرند. اگر دولت بایدن موفق شود آلایندگی میادین شیل آمریکا را کاهش دهد، این مسئله خریداران حساس به مسائل جوی در اروپا را جذب خواهد کرد. همچنین بهبود روابط با چین به صادرکنندگان آمریکایی دسترسی بیشتری به بزرگترین بازار جهان فراهم می کند