1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

بانک مرکزی هند: بانک‌ها نباید با استناد به قانون قدیمی خدمات ارز دیجیتال ارائه ندهند

بانک مرکزی هند: بانک‌ها نباید با استناد به قانون قدیمی خدمات ارز دیجیتال ارائه ندهند

بانک مرکزی هند: بانک‌ها نباید با استناد به قانون قدیمی خدمات ارز دیجیتال ارائه ندهند

همزمان با انتشار اطلاعیه‌ها و اخطارهای بانک‌های هندی در ارتباط با معاملات ارزهای دیجیتال از سوی شهروندان، بانک مرکزی این کشور با انتشار بیانیه‌ای گفت که بانک‌ها نباید با استناد به قانون قدیمی خدمات ارز دیجیتال ارائه ندهند.

به گزارش کوین تلگراف، بانک مرکزی هند درباره هشدار بانک‌های محلی به مشتریان درخصوص استفاده از ارزهای دیجیتالی چون بیت کوین اطلاعیه‌ای رسمی منتشر کرده است.

در این اطلاعیه که روز دوشنبه منتشرشده، اشاره شده است که بانک مرکزی هند از گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه برخی بانک‌ها با ارجاع به بخشنامه لغوشده سه‌ساله بانک مرکزی به مشتریان خود درباره ارزهای دیجیتال هشدار داده‌اند، آگاه است.

در این اطلاعیه با تأکید بر اینکه این بخشنامه دیگر معتبر و قابل استناد نیست آمده است:

چنین ارجاعاتی به بخشنامه فوق از سوی بانک‌ها یا نهادهای تحت نظارت صحیح نیست، زیرا این بخشنامه در تاریخ ۴ مارس ۲۰۲۰ با توجه به دستور کتبی از سوی دادگاه عالی کنار گذاشته شده است.

بانک مرکزی هند خاطرنشان ساخت بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی تحت نظارت می‌توانند فرایندهای ارزیابی صلاحیت مشتریان را در ارتباط با مبارزه با پولشویی و استانداردهای شناسایی مشتریان، تحت قانون مبارزه با پولشویی سال ۲۰۰۲ انجام دهند.

بیانیه بانک مرکزی هند در پاسخ به گزارش رسانه‌هایی منتشر شد که اظهار داشتند برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های هند مانند HDFC و بانک دولتی هند به مشتریان خود درباره معامله ارزهای دیجیتال هشدار داده‌اند. برخی از کاربران هم گفته‌اند که بانک HDFC به دستور بانک مرکزی هند در سال ۲۰۱۸، مبنی بر ممنوعیت معامله ارزهای دیجیتال استناد کرده است. این ممنوعیت به‌طور رسمی در مارس ۲۰۲۰ از سوی دیوان عالی هند برداشته شد.

این خبر به بلاتکلیفی حاکم بر وضعیت قانونی ارز دیجیتال در هند می‌افزاید. اوایل سال جاری نیز منابع ناشناس ادعا کردند که دولت در حال برنامه‌ریزی برای ممنوعیت کامل ارز دیجیتال بوده است.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *