تجارت نیوز/در هفته گذشته در نهایت سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۱٫۵ درصد بازدهی را ثبت کرد و در مجموع ۱۶۲ هزار تومان افزایش قیمت را داشت.

 هفته گذشته بازار سهام  رشد قابل توجهی داشت. شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد به کار خود پایان داد.
در روز گذشته برخی از تحریم‌های تجاری آمریکا علیه ایران لغو شد. در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته شاهد رشد در برخی از نمادهای شاخص‌ساز بازار سهام بودیم. البته روند نمادهای شاخص‌سازی چون فولادی و سیمانی کاهش قیمت داشتند. اما به نظر می‌رسد نمادهای سیمانی به دلیل ابلاغیه دولت مبنی بر تعطیلی و کنترل مصرف برق این کارخانه‌ها دچار کاهش قیمت شدند.

اما در هفته گذشته نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت به خصوص نمادهای پالایشی و نفتی با روندی متعادل و با معاملات روان بودند. نمادهای گروه بانکی هم تحت تاثیر اخبار کاهش نرخ سود بین بانکی روند نسبتا متعادلی را ثبت کردند.
در پایان معاملات هفته سوم تیر ۱۴۰۰، سهام عدالت با قیمت ۱۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان آغاز به کار کرد. در آخرین روز معاملاتی هم ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۱۱ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان شد. این سهام در مجموع ۱٫۵ درصد رشد معادل ۱۶۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت.
در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان رسید. این مقدار نسبت به روز گذشته(سه‌شنبه) رشد ناچیزی را ثبت کرد.

ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سهام عدالت به رقم شش میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسید. همچنین ارزش ۳۰ درصد آن معادل سه میلیون و ۴۱۵ هزار تومان است.