سایت ارزی (Arzee)/ روند معاملات بازار ارز در هفته‌ای که گذشت نشان داد فعالان این بازار در معاملات خود، راه احتیاط را در پیش گرفته و منتظر تعیین سیاست‌های جدید اقتصادی هستند.

 
در هفته‌ای که بسیاری از تحلیلگران بازار ارز انتظار ورود دلار به کانال ۲۶ هزار تومانی را داشتند، اما روند معاملات این بازار برخلاف انتظار پیش رفت و قیمت ارز در محدوده روزهای پایانی هفته گذشته متوقف ماند.

بازار ارز از ابتدای مردادماه روندی صعودی به خود گرفته و در هفته پیشین، این روند با انتشار اخبار منفی درباره مذاکرات برجام، تشدید نیز شد تا جایی که دلار به مرز ۲۶ هزار تومان رسید. به همین دلیل بسیاری از تحلیلگران با توجه به آن که در روند مذاکرات برجام تغییری ایجاد نشده است، انتظار داشتند بازار روند صعودی خود را ادامه دهد، پیش‌بینی که روز شنبه هم محقق شد، اما در ادامه راه متوقف ماند.

به گفته فعالان بازار ارز، این بازار در هفته‌ای که گذشت در میانه دو طیف متناقض اخبار و اتفاقات، روندی سردرگم داشت به همین دلیل دچار نوسانات شدیدی بود. از سویی اخباری درباره کاهش احتمال توافق برجام و همچنین تحرکات مشکوکی مانند ادعای حمله به کشتی‌های رژیم صهیونیستی، سویه‌های افزایشی بازار را تقویت می کرد و در سمتی دیگر مسائلی همچون عرضه بازارساز، کاهش نرخ حواله درهم، طرح مسئله تعطیلی دوهفته‌ای کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین اقدام به سودگیری معامله‌گرانی که در کانال ۲۴ هزار تومان دلار خریده بودند، از جمله عواملی بودند که سویه‌های کاهشی را در معاملات این هفته تقویت کردند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده
روند تحولات بازار ارز در این هفته اما نشان داد که در میانه تمامی این تحولات مهم، فعالان بازار ارز ترجیح داده‌اند، تا زمان انجام مراسم تحلیف آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری، از انجام واکنش هیجانی در بازار خودداری کنند و منتظر اعلام سیاست های جدید باشند.  در همین راستا برخی کارشناسان اقتصادی از تاثیر قوی اولین مواضع رئیس جدید دولت، خصوصا در بحث مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، در مسیر حرکتی بازار طی روزهای آتی و احتمال کاهش تدریجی قیمت انواع ارز سخن می‌گویند. همچنین عامل موثر دیگری که به اعتقاد کارشناسان می تواند بازار هفته آینده را تحت تاثیر خود قرار دهد، معرفی اعضای کابینه به مجلس شورای اسلامی است که ترکیب تیم اقتصادی دولت آینده را مشخص می‌سازد.