2024/04/23

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ایلان ماسک: تعداد نامحدود دوج کوین عیب نیست

ایلان ماسک: تعداد نامحدود دوج کوین عیب نیست

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا، در پاسخ به توییتی که عوامل رشد قیمت دوج کوین (DOGE) را توضیح داده بود گفت، اگرچه این ارز دیجیتال بامزه «تورمی» است، اما تورم آن افسارگسیخته نیست و اتفاقاً این ویژگی دوج کوین در برابر محدودیت عرضه بیت کوین یک مزیت است!

صبح روز دوشنبه (۲۰ بهمن)، ایلان ماسک در توییتی نوشت:

به‌نظر می‌رسد دوج کوین یک ارز تورمی باشد؛ اما تورم آن (با تولید تعداد کوین‌های ثابت در واحد زمان) کنترل شده است. این در حالی است که بیت کوین به‌طرز بحث‌برانگیزی ضد تورم است.

این میلیاردر کارآفرین، در توییت دیگری افزود:

در حالت ایده‌آل، باید سرعت تراکنش‌های دوج کوین چند برابر بیشتر باشد.

ماسک در هفته‌های اخیر چندین توییت جنجالی درباره دوج کوین منتشر کرده است که هربار باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال شد. همچنین چند نفر از سلبریتی‌های مشهور دیگر از جمله اسنوپ داگ (Snoop Dogg) خواننده رپ امریکایی، جین سیمونز (Gene Simmons) گیتاریست گروه راک امریکایی کیس (Kiss) و MrBeast یوتیوبر مشهور در فضای مجازی، به این جریان ملحق شده و توییت‌هایی را درباره دوج کوین منتشر کرده‌اند.

ماسک در پاسخ به کاربری که گفته بود «حدود ۵۰ درصد از کل دوج کوین‌ها تنها در ۲۰ آدرس ذخیره شده است و یک آدرس به تنهایی ۳۶.۸ میلیارد دوج کوین دارد»، نوشت:

به نظرم کمی زیاد است!

اما سؤال اینجاست که چرا میزان عرضه و تورم دوج کوین موردتوجه قرار گرفته است؟ دلیلش این است که در حال حاضر دوج کوین با ۱۲۸.۲۷ میلیارد کوین در گردش، بعد از ارز بیت تورنت (BTT) بیشترین تعداد ارز در گردش را دارد.

این ارز دیجیتال، در ابتدا هیچ محدودیتی برای استخراج و عرضه کوین‌ها نداشت؛ تا اینکه جکسون پالمر (Jackson Palmer)، هم‌بنیان‌گذار دوج کوین، در سال ۲۰۱۴ تغییراتی را در کد پروتکل آن ایجاد کرد. به این ترتیب از آن تاریخ به بعد، هر سال (فقط!) ۵ میلیارد دوج کوین جدید تولید و به بازار عرضه خواهد شد. برای اینکه تورم سالیانه دوج کوین را بهتر درک کنید، کافی است آن را با بیت کوین مقایسه کنید که عرضه آن به ۲۱ میلیون کوین محدود شده و در حال حاضر ۱۸.۶ میلیون واحد بیت کوین در گردش وجود دارد.

در زمان انتشار این خبر، دوج کوین با قیمت ۰.۰۷۸ دلار، در رتبه دهم ارزهای دیجیتال (از نظر حجم بازار) قرار گرفته است. این در حالی است که قیمت دوج در روز یک‌شنبه به ۰.۰۸۱۴  رسید و سقف تاریخی جدیدی را رقم زد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *