1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

اولین صندوق سرمایه‌گذاری بخشی بازار سرمایه راه‌اندازی می‌شود

اولین صندوق سرمایه‌گذاری بخشی بازار سرمایه راه‌اندازی می‌شود

اولین صندوق سرمایه‌گذاری بخشی بازار سرمایه راه‌اندازی می‌شود

محمود گودرزی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران از پذیره‌نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در بازار سرمایه از روز یکشنبه مورخ 1401/11/23 خبر داد و به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: در راستای تنوع‌بخشی به ابزارهای سرمایه‌گذاری و به منظور پاسخگویی به نیاز فعالان و سرمایه‌گذاران، بورس تهران با همکاری مجموعه سبدگردان آگاه و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، اقدام به پذیره‌نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری بخشی در بازار سرمایه با نام صندوق سرمایه‌گذاری بخشی پتروشیمی آگاه خواهد کرد.

وی افزود: صندوق سرمایه‌گذاری بخشی مناسب سرمایه‌گذارانی است که قصد سرمایه‌گذاری غیرمسقیم در صنایع خاصی را دارند و می‌خواهند از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن بخش یا صنعت منتفع شوند. این افراد با خرید صندوق‌های بخشی به جای خرید سهام شرکت‌های فعال در گروه یا بخش، به سادگی می‌توانند از مزیت این صندوق‌ها استفاده کنند.

گودرزی خاطر نشان کرد: همچنین تلاش می‌شود با همکاری سبدگردان آگاه، قراردادهای اختیار معامله نیز بر پایه این صندوق ارائه شده تا برای اولین بار، زمینه معاملات اوراق مشتقه متاثر از روند صنعت پتروشیمی در بازار سرمایه کشور فراهم شود.

مدیرعامل بورس تهران تصریح کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بوده که در سال‌های اخیر با استقبال قابل توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بازار همراه شده است. در بورس اوراق بهادار تهران انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، در اوراق با درآمد ثابت، مختلط، اهرمی و زمین و ساختمان قابل معامله بوده به طوری که برای سرمایه‌گذاران و فعالان با سلایق و انتظارات مختلف، ابزار مناسب سرمایه‌گذاری غیرمستقیم وجود دارد.

گودرزی در پایان گفت: تعداد 495 میلیون واحد از واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی پتروشیمی آگاه در نماد پترو آگاه از روز یکشنبه مورخ 1401/11/23 لغایت روز چهارشنبه مورخ 1401/11/26 در بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورس اوراق بهادار تهران به روش عرضه به قیمت ثابت (1000 تومان) به عموم سرمایه‌گذاران عرضه خواهد شد.

مرجع: پایگاه خبری بازار سرمایه

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *