سایت ارزی (Arzee)/ نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پروژه خط لوله فروش نفت از سواحل مکران بر مبنای تخصص نیروهای بومی و در شرایط تحریمی اجرایی شده و قطعا برای ما آورده خوبی به دنبال خواهد داشت.

محمد سرگزی در گفت وگو با سایت ارزی (Arzee)، با اشاره به امتیازات افتتاح خط لوله فروش نفت از سواحل مکران بیان کرد: این پروژه یکی از پروژه های مهمی است که در حوزه نفت و گاز کشور رقم خورده است، بر اساس این پروژه ما شاهد انتقال نفت از پالایشگاه ها به سمت سواحل مکران و صادرات آن از این بخش هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه چندین امتیاز در این پروژه حائز اهمیت است، اظهار کرد: اول اینکه هزینه های انتقال و صادرات نفت بر اساس این پروژه کاهش می یابد، از سوی دیگر دسترسی کشورهای پاکستان، افغانستان و ترکمنستان به نفت و فرآورده نفتی ما آسان تر می شود.

نماینده مردم زابل در مجلس تصریح کرد: همچنین در مسیر این پروژه شاهد اشتغال زایی خواهیم بود. از سوی دیگر شبکه انتقال به سواحل مکران که بسیار حائز اهمیت است بر مبنای تخصص نیروهای بومی و در شرایط تحریمی اجرایی شده و پروژه بزرگی است که اجرایی شده و قطعا برای ما آورده خوبی به دنبال خواهد داشت.