1402/12/29

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

افسار قیمت دلار به دست سیاست افتاد

افسار قیمت دلار به دست سیاست افتاد

افسار قیمت دلار به دست سیاست افتاد

به گزارش تجارت‌نیوز ، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی عنوان کرده است که آمریکا و کشورهای اروپایی تلاش‌های خود برای تعیین تکلیف پرونده هسته‌ای ایران از مسیر دیپلماتیک را دوباره آغاز کرده‌اند. این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه مدعی شده است که طی ماه‌های اخیر، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با نماینده‌ای از ایران در سازمان ملل گفت‌وگوهای مستقیم داشته‌ است.

این روزنامه مدعی شده است که مالی، اخیرا چندین بار با امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد دیدار کرده است. آن‌طور که فایننشال‌تایمز نقل کرده است، دیدار میان مقامات آمریکایی و نمایندگان ایران از نخستین تماس‌های مستقیم و بدون واسطه پس از خروج آمریکا از برجام در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به شمار می‌رود.

قیمت دلار امروز 13 خرداد 1402

همچنین سلطان عمان نیز هفته گذشته با پیامی از سوی آمریکا به ایران سفر کرد و دیدارهایی فشرده با مقامات کشورمان داشت. تاثیر این دیدارها خود را در تبادل زندانیان طی روزهای اخیر نشان داد. در همین حال به نظر می‌رسد این سفر دستاورد ارزی نیز داشته است. علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران عنوان کرده است که دوشنبه هفته جاری، از محل پول‌های بلوکه شده ایران، دو میلیارد دلار ارز جدید برای خرید کالای اساسی تخصیص داده می‌شود.

نکته جالب توجه این است که گفته می‌شود این دو میلیارد دلار، ارتباطی به منابع مالی ایران در کره جنوبی ندارد و از محل آزادسازی پول‌های ایران در دیگر نقاط تزریق خواهد شد.

در این میان دو روز است خبرهایی درباره پیشرفت روابط ایران و عربستان مخابره می‌شود. گفته می‌شود وزیر خارجه عربستان هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد تا پیام کشورش را به دست مقامات ایرانی برساند.

در مرزهای شرقی هم وضعیت آرام شده و به نظر می‌رسد چالش‌ها با طالبان به کمترین حد خود رسیده است. بر همین اساس ریسک بازار هرات برای دلار تهران کاهش یافته است.

همه این عوامل دست به دست هم داده تا قیمت دلار در کانال 51 هزار تومان در جا بزند. امروز هم دلار به سختی این کانال را حفظ کرده و نبرد میان کاهشی‌ها و افزایشی‌های بازار ادامه دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار طلا و ارز بخوانید.

مرجع: تجارت نیوز

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *