سایت ارزی (Arzee)/ خلاصه دستاوردهای شاخص هفت ساله دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت و معدن اعلام شد که بر این مبنا افزایش ۶۸.۸ درصدی تولید فولاد خام و ۱۳.۱ درصدی تولید خودروی سبک در این مدت ثبت شده است.  

در این گزارش به دستاوردهای متعددی اشاره شده که از جمله آن‌ها افزایش ۶۴.۴ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ و افزایش ۳۳.۷ درصدی تولید کاتد مس است. همچنین به افزایش ۳۴.۲ درصدی تولید پتروشیمی طی دوره هفت ساله دولت تدبیر و امید در مقایسه با گذشته شده است.

طبق این گزارش در حوزه تولید خودروی سبک نیز در این بازه زمانی میزان تولید از ۷۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال ۹۲ به ۱۸۲۴ دستگاه در سال ۹۸ رسیده است که نمایانگر افزایش ۱۳.۱ درصدی تولید انواع خودروی سبک شامل سواری و وانت است. افزایش تولید فولاد خام از ۱۵.۵ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲۵.۲ میلیون تن در سال ۹۸ رسیده که معادل ۶۸.۸ درصد است. افزایش ۶۴.۴ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ در این مدت نیز از دیگر اقدامات دولت است.

در تولید کاتد مس نیز دولت تدبیر و امید توانسته است از سطح تولید ۱۸۸ هزار و ۶۰۰ تن در سال ۹۲ به ۲۵۲ هزار و ۲۰۰ تن در سال ۹۸ برسد که معادل ۳۳.۷ افزایش تولید این محصول است.

همچنین تولید محصولات پتروشیمی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲ معادل ۳۴.۲ درصد افزایش داشته و از ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۹۲ به ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است.