سایت ارزی (Arzee)/ با برگزاری جلسه هیات امنای صندوق کارفرینی امید که با حضور نهاد ریاست جمهوری ‌و وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، افزایش چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه این صندوق به تصویب رسید.

«محمود واعظی» سرپرست نهاد ریاست جمهوری در این مراسم با اشاره به بازدید از طرح‌های صندوق در استان‌های مختلف و رضایت مردم و مسوولان از عملکرد آن، افزود: صندوق کارآفرینی امید عملکرد بسیار رضایت‌بخشی در تامین مالی خرد کسب‌وکارها و به‌ویژه مشاغل روستایی داشته که موجب شده این صندوق تبدیل به یک نهاد موثر در تامین مالی طرح‌های روستایی و ایجاد روستاهای بدون بیکار شود.

واعظی، در ادامه نوآوری در مدل‌های تامین مالی، رشد عملکرد صندوق و بالا بودن میزان وصول مطالبات صندوق نسبت به انتظار وصول که حاکی از پرداخت هدفمند تسهیلات و ایجاد اشتغال پایدار اشت را از نقاط مثبت این گزارش برشمرد.

رشد ۶۲‌درصدی تسهیلات پرداختی
در ادامه، «اصغر نوراله‌زاده»‌ مدیرعامل صندوق با ارائه گزارشی از عملکرد صندوق طی سال‌های ۹۳ تا ۹۸ از رشد ۱۰۷ درصدی کل تسهیلات و رشد ۶۲ درصدی در تعداد تسهیلات پرداختی خبر داد.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از محل اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستاییان و عشایر، اظهارداشت: پارسال ۱۱هزار و ۴۱۰ فقره تسهیلات اشتغال روستایی با اعتبار ۱۱ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریالی پرداخت شد.
نوراله‌زاده خاطرنشان‌کرد: در مجموع در سال‌های ۹۳ تا ۹۸ پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نسبت به سنوات گذشته با رشد ۱۵۴‌ درصدی همراه بوده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، همچنین به تشریح ۶ مدل بومی و اختصاصی تأمین مالی خرد کسب‌وکارها اعم از مدل هر روستا- یک محصول، مدل صندوق خرد محلی، مدل پشتیبان، مدل روستای بدون بیکار، مدل مشارکتی و مدل برند پرداخت.
وی بیان‌داشت: یکی از شاخص‌های سنجش توان نهادهای مالی در بازپرداخت تسهیلات، شاخص میزان وصولی به انتظار وصول است که این شاخص در سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ درصد بوده و به معنای بالاتر بودن میزان وصول مطالبات از انتظار وصول است.

نوراله‌زاده، همچنین با اشاره به اهم برنامه‌های امسال صندوق، از ایجاد صندوق‌های خطرپذیر، راه‌اندازی باشگاه مشتریان و کانون‌های کارآفرینی و ایجاد شتاب‌دهنده‌های کسب‌وکار خبر داد.