سایت ارزی (Arzee)/مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ما عملا باید در شهر تهران ۵۰۰ مگاوات روزانه مدیریت کنیم تا بتوانیم سقف مجاز را رعایت کنیم.

حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: امسال ما تابستان را از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز کردیم و این  امر باعث شده بار مصرفی تهران با وجود گرما و استفاده از رمز ارز‌های غیر مجاز بار شبکه تهران نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته باشد، به طوری که در سال‌های گذشته این رقم ۲ درصد بوده است.

او ادامه داد: با توجه به کمبود بارش‌ها و خشکسالی، بخش عمده‌ای از تولید برق نیروگاه‌های برق آبی را از دست داده‌ایم و به طوری که پیش‌بینی می‌شود، مصرف برق ما نسبت به تولید بیشتر باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اضافه کرد: با توجه به افزایش مصرف برق، وزارت نیرو سقف معینی را برای هر شرکتی ابلاغ کرده است که ما برای حفظ شبکه بار کشور باید برنامه‌های متعددی را امسال انجام دهیم.
صبوری همچنین مبارزه با انشعاب‌های غیرمجاز و مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز را از دیگر اولویت‌های در حال اجرا دانست و گفت: در همین راستا در هفته گذشته یک مزرعه بزرگ ارز دیجیتال در منطقه برق مولوی و دو مزرعه دیگر در محدوده عملیاتی منطقه برق افسریه شناسایی شد که با هماهنگی مقامات قضایی و انتظامی این مراکز جمع آوری شدند.
او بیان کرد: صنایع هم باید با توجه به افزایش مصرف برق به صورت شیفت بندی مصرف برق خود را کنترل کنند؛ به طوری که باید از مولد‌هایی که در اختیار دارند، استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تصریح کرد: ما عملا باید در شهر تهران ۵۰۰ مگاوات روزانه مدیریت کنیم تا بتوانیم سقف مجاز را رعایت کنیم، اگر در غیر این صورت باشد، قطعا خاموشی در شهر تهران دور از ذهن نیست.

صبوری گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران حدود ۲۵۰ اکیپ فعال در شهر تهران داریم که یک هزار و ۳۰۰ دستگاه دولتی بزرگ و ملی استانی را رصد می‌کنند؛ اگر این سازمان‌ها مصوبه را جدی نگیرند نسبت به قطع برقشان اقدام خواهد شد. از ابتدای طرح تا به امروز برق چیزی بالغ بر ۴۰۰ سازمان، وزارتخانه و غیره که مصرف برق خود را کنترل نکرده‌اند، قطع شده است.
او تصریح کرد: گرمایی که در حال حاضر در کشور به خصوص در تهران ساکن شده، برای فصل بهار است و هنوز تابستان فرا نرسیده به طوری که شدت گرما و پایداری آن از اوایل تیرماه آغاز می‌شود که این کار را دشوارتر خواهد کرد.
صبوری با اشاره به تمهیدات شرکت توزیع برق برای انتخابات گفت: همکاران متعهد ما علاوه بر حضور در پای صندوق‌های رای و مشارکت در این رویداد ملی، با تمام توان در زمان برگزاری انتخابات در روز ۲۸ خردادماه، وظیفه تامین برق مورد نیاز شعب رای‌گیری و مراکز پشتیبانی را بر عهده دارند تا کوچک‌ترین خللی در روند اخذ و شمارش آرای مردمی به‌وجود نیاید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از آماده باش کامل نیرو‌های ستادی و مدیریتی و همچنین حضور تمامی گروه‌های حراستی و عملیاتی با ناوگان مجهز موتوری چند منظوره در سطح شهر به‌منظور حفاظت از تاسیسات توزیع برق شهری و رفع معایب احتمالی در صورت بروز حوادث فنی تا پایان زمان شمارش آرا، خبر داد.