1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

افزایش تولید در گروی بهینه‌سازی مصرف سوخت صنایع

افزایش تولید در گروی بهینه‌سازی مصرف سوخت صنایع

افزایش تولید در گروی بهینه‌سازی مصرف سوخت صنایع

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه،

نماینده مردم گرگان و اقلا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه به بهینه‌سازی مصرف سوخت در لایحه بودجه 1401، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)گفت: اگرچه حدود 15 میلیارد تومان برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در لایحه بودجه در نظر گرفته شده و این مبلغ قابل قبولی است اما هیچ برنامه و سازوکاری در پی آن ارائه نشده است.

رمضانعلی سنگدوینی با اعلام اینکه تلاش مجلس در کمیسیون تلفیق و صحن علنی برای این مهم تعیین سازوکار مناسب است، ادامه داد: متاسفانه کمترین اقدام برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و جلوگیری از هدررفت انرژی در کشور صورت گرفته است. یارانه‌ سوخت باید به تولیدکنندگان داده شود تا آنها بتوانند با وسایل استاندارد و کم‌مصرف، به تولید مشغول باشند تا هم مصرف سوخت به وضعیت مطلوب برسد و هم سود صنایع بهبود یابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: صرفاً معاف کردن خانوارهای کم‌مصرف از پرداخت هزینه آن، راه به جایی نخواهد برد. زیرا به‌یقین تنها بخشی از بهینه‌سازی مصرف مربوط به فرهنگسازی می‌شود و اصلی‌ترین اقدام در جهت افزایش بهره‌وری تولید و کاهش هزینه استهلاک به نوع وسایل و تجهیزات با کیفیت و استاندارد برمی‌گردد.

سنگدوینی با انتقاد از نگاه دورن سازمانی به مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت، گفت: تا زمانی که نگاه‌ها به بهینه‌سازی مصرف سوخت صرفا درون سازمانی باشد، به دستاورد مهم بهینه‌سازی نخواهیم رسید زیرا تمام دستگاه‌ها سوخت مصرف می‌کنند و مصرف سوخت مسئله‌ای فرادستگاهی است، بنابراین حداقل وزارتخانه‌های مرتبط مانند صمت، جهاد کشاورزی، نفت، نیرو و کشور باید در این زمینه هماهنگ باشند.

پروین خدادادی

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *