فارس/ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ‌در صورت تأیید هیأت تطبیق فرمانداری، نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت 1400 اعمال می‌شود.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو در پایتخت اظهار داشت: از ابتدای سال 20 ایستگاه مترو در تهران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به زودی 4 ایستگاه نیز به مجموع ایستگاه‌های قبلی افزوده خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: در هفته پایانی سال 99، ایستگاه‌های شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی، یادگار امام(ره) و ایستگاه تربیت مدرس راه‌اندازی می‌شود و تا ابتدای اردیبهشت سال 1400 نیز 4 ایستگاه دیگر به مجموع ایستگاه‌ها افزوده خواهد شد. 

علیخانی درباره سرانجام نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: لایحه مربوط به نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی همراه با لایحه تصویب شده بودجه 1400 شهرداری جهت تأیید به هیأت تطبیق فرمانداری ارسال شده است و اگر در هیأت تطبیق ایرادی به آن گرفته نشود، از اردیبهشت سال 1400 نرخ‌های جدید اعمال خواهد شد. 

وی درباره اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه گفت: شورای شهر تهران در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیست و لغو یا ادامه اجرای آن منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.