2024/04/24

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

اصلاح سختی شبکه بعدی ممکن است باعث افزایش بی‌سابقه درآمد ماینرها شود

اصلاح سختی شبکه بعدی ممکن است باعث افزایش بی‌سابقه درآمد ماینرها شود

محدودیت چین در ارتباط با استخراج بیت کوین و به تبع آن توقف فعالیت ماینرها باعث شده است تا هش ریت شبکه بیت کوین تا حد زیادی کاهش پیدا کند. کاهش هش ریت به احتمال زیاد به اصلاح منفی سختی شبکه و در نتیجه آن افزایش بی‌سابقه درآمد ماینرها بینجامد.

به گزارش یوتودی، اسلاش پول (Slush Pool)، یکی از بزرگترین استخرهای استخراج بیت کوین اعلام کرده، بر اساس زمان تولید بلاک‌های اخیر، سختی شبکه بیت کوین ممکن است چیزی در حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کند که در نوع خود بی‌سابقه به حساب می‌آید. این شاخص مهم تعیین کننده میزان سختی استخراج بلاک‌های جدید و به موجب آن میزان دریافت پاداش ماینرها است.

در حال حاضر احتمال ریزش ۲۰ درصدی سختی شبکه وجود دارد؛ سقوط این سختی می‌تواند به رشد درآمد ماینرها منجر شود.

بنا به تخمین اسلاش پول، سودآوری ماینرهای ASIC باقی‌‌مانده در شبکه بسیار فراتر از چیزی است که برای سال ۲۰۲۱ پیشبینی شده بود. این استخر استخراج گفته:

در حالی که صدها هزار ASIC در کامیون‌ها، کشتی‌های باری، هواپیماها و انبارها بیکار افتاده‌اند، آنهایی که به صورت آنلاین باقی مانده‌اند از سودآوری و ارزش بیشتری برخوردار هستند.   

به‌عنوان مثال، دستگاه استخراج انت‌ماینر اس ۱۹ پرو (Antminer S۱۹ Pro)، پس از اصلاح سختی شبکه در هفته آتی، می‌تواند ۸۶,۷۰۰ ساتوشی در روز درآمد داشته باشد.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط بیت اینفوچارتز (BitinfoCharts)، هش ریت بیت کوین به ۸۳.۴ اگزاهش در ثانیه از پایین‌ترین سطح خود در تاریخ ۵ جولای ۲۰۲۰ (۶ خرداد ۱۳۹۹) رسیده است. این ریزش، افت ۵۱ درصدی نسبت به بالاترین میزان خود در ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) را نشان می‌دهد. در آن تاریخ میزان هش ریت حدود ۱۷۱ اگزاهش در ثانیه بود.

اصلاح سختی شبکه بعدی ممکن است باعث افزایش بی‌سابقه درآمد ماینرها شود

مقامات شین جیانگ (Xinjiang) و سیچوان (Sichuan)، دو قطب بزرگ استخراج بیت کوین در چین، به ماینرها دستور داده‌اند تا هرچه زودتر فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

کوین ژانگ (Kevin Zhang)، نایب رئیس شرکت استخراج فاندری (Foundry)، اخیراً ادعا کرده است ۹۰ درصد ماینرهای چینی تا پایان ماه ژوییه فعالیتشان را متوقف خواهند کرد. از سوی دیگر گفته می‌شود که ماینرهای چینی در حال مهاجرت به آسیای مرکزی، آمریکا و روسیه هستند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *