تجارت نیوز/ این روزها کارشناسان از اصلاح بازار رمزارزها دم می‌زنند و عقیده دارند کریپتوکارنسی‌ها بعد از رشدهای نجومی یک اصلاح بدهکارند. اما چرا کارشناسان اصلاح بازار را تهدید نمی‌دانند؟

بیت‌کوین در محدوده حساسی قرار دارد و امروز صبح هم سقف مقاومتی ۵۷ هزار دلار رسید و در حال حاضر در محدوده ۵۷ هزار دلار معامله می‌شود. کارشناسان هنوز عقیده دارند بازار نیازمند اصلاح است اما اصلاح بیت‌کوین فرصت خرید است.

میترا تاتاری، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با این موضوع که چرا نباید از اصلاح ترسید گفت: وقتی از اصلاح بازار حرف می‌زنیم فعالان بازار نباید این اصلاح را تهدید تلقی کنند بلکه به نظرم بیت‌کوین یک دارایی ارزشمند است که چند سال آینده قیمت‌های بالایی را به خود خواهد دید اما اصلاح نیاز بازار است و فرصتی خرید برای فعالان بازار رمزارزها.

این کارشناس در رابطه با اخبار بنیادین برای بازار گفت: بعد از اتفاقات صرافی‌ها در ترکیه امروز خبر هک شدن صرافی هیت‌بی‌تی‌سی (hit btc)  که یکی از معتبرترین صرافی‌های دنیا است به گوش می‌رسد و این موضوعات می‌تواند تاثیر منفی بر بازار داشته باشد.

کارشناسان دیگری هم مانند حسین شیبانی ریزش بیت‌کوین را فرصت خرید عنوان کرده بودند و عقیده دارند تا محدوده ۴۰ هزار دلار روند بلندمدت بیت‌کوین صعودی است. از طرفی بازارهای دوطرفه مانند بازار کریپتوکارنسی‌ها در زمان نزول هم می‌توانند بازدهی خوبی به فعالان این بازار بدهند.