2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ارقامی شوکه‌کننده از گران‌ترین چای‌های دنیا

سایت ارزی (Arzee)/ گران‌ترین چای‌های جهان و تفاوت آن‌ها با چای‌های معمول را در این گزارش بیشتر بشناسید.

چای پر طرفدار‌ترین نوشیدنی در بین ایرانیان است به طوری که سالانه حجم زیادی چای در کشور تولید می‌شود، اما باز هم جوابگوی نیاز داخل نیست و از کشور‌های مختلف از جمله هند و انگلستان، به کشور چای وارد می‌کنیم.

البته این نوشیدنی فقط در ایران محبوب نیست و بسیاری از کشور‌های آسیای شرقی علاقه شدیدی به آن ندارند ضمن اینکه برای این نوشیدنی احترام قائل هستند. در ادامه این گزارش به گران‌ترین چای‌های جهان سری زده ایم تا تفاوت آن‌ها با چای‌های معمولی را بفهمیم:

۵. Tieguanyin Tea هر کیلو ۳ هزار دلار معادل حدود ۷۰ میلیون تومان

نام این چای از یکی از الهه‌های بوداییان گرفته شده که ترکیب چای سبز و چای سیاه است به طوری که برگ این دو چای را با یکدیگر تخمیر کرده اند.

یک نکته قابل توجه در خصوص چای Tieguanyin این است که تا ۷ مرتبه می‌توان این چای را دم کرد بدون اینکه طعم و رنگ آن تغییر کند. برگ این چای نت‌ها در ارتفاعات شهر فوجیان در چین رشد می‌کند.

۴. Narcissus Wuyi Oolong Tea هر کیلو ۶ هزار و ۵۰۰ دلار معادل حدود ۱۵۰ میلیون تومان

کشت، بهره برداری و فروش این چای ابتدا از کشور سنگاپور آغاز شد و توسط توریست‌های متفاوت به کشور‌های اروپایی کشیده شد، اما به دلیل اینکه برگ سبز این چای در شرایط بسیار محدود و خاص رشد می‌کند، نهایتا به کشور هنگ کنگ باز گشت و امروز هم در این کشور فروخته می‌شود.

۳. PG Tips Diamond Tea هر کیسه ۱۵ هزار دلار معادل حدود ۳۴۵ میلیون تومان

هر کیسه از این چای معادل ۱۵ هزار دلار است قیمتی که شما با آن می‌توانید یک مزرعه کشت چای خریداری کنید. روی هر کیسه از این چای حدود ۲۸۰ عدد الماس سفید ریز طراحی شده است که گویی به طعم و رنگ چای کمک به سزایی می‌کند همچنین به آرامش روان کمک می‌کند.

۲. Panda Dung Tea هر کیلو ۷۰ هزار دلار معادل حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

دو دلیل قیمت هر لیوان از این چای را تا ۲۰۰ دلار افزایش داده است مورد اول کمیاب بودن آن و مورد دوم استفاده از کود حیوان پاندا در رشد درخت این چای است.

۱. Da-Hong Pao Tea هر کیلو ۱.۲ میلیون دلار معادل حدود ۲۷ میلیارد تومان

تصور این موضوع بسیار سخت است که هر کیلو چای بیش از ۲۷ میلیارد تومان قیمت داشته باشد، اما این یک واقعیت است. این چای در کشور چین به عنوان یک گنجینه ملی شناخته می‌شود و نکته قابل توجه این است که این چای فروش نمی‌رود بلکه فقط به افراد مشهور و مهمان‌های بسیار ویژه سرو می‌شود. نحوه کشت و تهیه این چای به عنوان یک راز در دل چینی‌ها مانده است و هیچ یک از این افراد آن را فاش نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *