2024/04/17

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ارزش منصفانه طلا چقدر است؟ / آمارهای مهم برای طلا و دلار

اقتصادنیوز نوشت: آخرین مطالعه نشان می دهد که آمریکا در حال نزدیک شدن به «وضعیت عادی» است، اما آخرین مرحله، مرحله دشواری خواهد بود.

ارزش منصفانه طلا چقدر است؟ / آمارهای مهم برای طلا و دلار

سی ان ان در گزارشی نوشت، اقتصاد آمریکا از رکود ویرانگر سال گذشته مسیری طولانی را طی کرده است. اما بازگشت به حالت عادی ممکن نیست.

شاخص بازگشت به حالت عادی ایجاد شده توسط CNN Business و Moody’s Analytics از ۱۸ ژوئن(۲۸ خرداد) ۹۳ درصد است، که بالاترین میزان خود در دوره همه گیری است.

این شاخص از ۳۷ شاخص ملی و هفت شاخص دولتی تشکیل شده است که معیارهایی مانند اعتبار مصرف کننده، ادعاهای بیکاری، اعلان شغل، سفرهای هوایی داخلی و اشغال هتل ها را ردیابی می کند.

آخرین مطالعه نشان می دهد که آمریکا در حال نزدیک شدن به «وضعیت عادی» است، اما آخرین مرحله دشوار خواهد بود. اگرچه ایالت های مختلف محدودیت های دوران همه گیری را برطرف کرده اند، زندگی مانند گذشته به طور کامل از سر گرفته نشده است.

در حقیقت، همه گیری ممکن است برخی از اصول اقتصادی را از جهاتی تغییر داده باشد که بدان معنی است که هرگز به «حالت عادی» برنگردد.

هفته برای دلار:

PMI (شاخص مدیران خرید) های بخش خصوصی برای ماه ژوئن (خرداد) روز چهارشنبه پایان پیدا می کند. انتظار داشته باشید که PMI خدمات محرک اصلی باشد. تمرکز روز پنج شنبه به سمت سفارشات کالاهای با دوام اصلی و مطالبات بیکار تغییر خواهد کرد.

در پایان هفته، تورم و تعداد شخصی هزینه ها را جمع می کند. سایر آمارها شامل شماره های تولید ناخالص داخلی نهایی سه ماهه اول، سفارشات کالاهای بادوام و ارقام نهایی مصرف کننده است. با این وجود اینها باید تأثیر خاموش بر دلار داشته باشند.

در جبهه سیاست های پولی، اعلام صندلی فدرال رزرو پاول روز سه شنبه مورد توجه قرار می گیرد. گفتگوی اعضای FOMC  نیز در هفته نیاز به نظارت دارد. در هفته، دلار با افزایش ۲.۳۲ درصدی به ۹۲.۲۲۵ رسید.

J11 (2)

هفته برای یورو:

در جبهه داده های اقتصادی یک هفته شلوغی خواهد بود. در اوایل هفته، آمار اطمینان مصرف کننده برای منطقه یورو در روز سه شنبه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

توجه بازار سپس به PMI های بخش خصوصی مقدماتی فرانسه، آلمان و منطقه یورو منتهی می شود که روز چهارشنبه پایان پیدا می کند. به آمارهای زیاد علاقه داشته باشید. با این حال، به دنبال برخی از آمارهای ضعیف از آلمان، PMI تولید آلمان احتمالاً تأثیر بیشتری در روز خواهد داشت.

در باقی مانده هفته، اقتصاد آلمان همچنان در کانون توجه است. آمار اعتماد به نفس مشتری در روزهای پنجشنبه و جمعه اعلام می شود.

از بانک مرکزی اروپا، رئیس بانک اروپا، لاگارد قرار است روز دوشنبه صحبت کند، و بولتن اقتصادی بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه منتشر می شود. هر دو EUR با جهت در هفته را ارائه می دهند. یورو هفته با افت ۲.۵۰ درصدی به ۱.۱۸۶۳ دلار رسید.

هفته برای طلا:

فضای طلا در حالیکه این فلز گرانبها ۱۰۰ دلار با توجه به قضاوت فدرال رزرو ریخت، به نظر می رسد این هفته روند خود را تغییر دهد. سرمایه گذاران اکنون مشغول تلاش برای ارزیابی مجدد ارزش منصفانه طلا هستند، در حالی که معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) در آخرین معاملات ۱، ۷۷۱.۱۰ دلار معامله شد و بیش از ۵ درصد در هفته سقوط کرد.

کوین گرادی، رئیس Phoenix Futures and Options LLC به کیتکو نیوز گفت: طلا می تواند هفته آینده کمی افزایش یابد. باید ارزش عادلانه خود را پیدا کند. با هر آنچه که من دیده ام، ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۰ دلار ارزش عادلانه ای ندارد. اما فکر نمی کنم ۱۶۰۰ دلار نیز ارزش منصفانه داشته باشد. هفته آینده، طلا به دنبال جایگاه خود خواهد بود.

۲۲۳۲۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *