2024/04/19

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ارزش سهام اپل نشان می‌دهد جای رشد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است

ارزش سهام اپل نشان می‌دهد جای رشد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است

اگرچه طی یک دهه اخیر، حوزه ارزهای دیجیتال، رشد شگرفی را تجربه کرده است، اما این کلاس دارایی هنوز در برابر بازارهای جریان اصلی، ارزش ناچیزی دارد؛ به‌ویژه وقتی پای یک ابرشرکت مانند اپل به میان می‌آید.

به گزارش کوین تلگراف، اکنون با رشد حیرت‌آور بهای سهام اپل (AAPL)، ارزش بازار این شرکت در بالای قله ۲ تریلیون دلاری ایستاده است. کافی است این عدد را در کنار مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتال بگذارید تا بفهمید که سرمایه‌ی سوداگرانه‌ای که روانه این بازار شده‌، تا چه حد ناچیز است. گفتنی است در زمان نگارش این مطلب، مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتال، چیزی در حدود ۳۴۲ میلیارد دلار است.

صنعت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۰۸ با انتشار وایت پیپر بیت کوین در قالب یک طراحی مفهومی، متولد شد و تاکنون توانسته میزبان میلیاردها دلار از سرمایه‌های مردم باشد. بیت کوین، طلایه‌دار این حوزه نیز راه پرسنگلاخ رشد خود را از بهایی کمتر از یک دلار آغاز و در اوج تاریخی خود به ۲۰,۰۰۰ دلار نیز رسید و هم‌اکنون ارزش بازاری درحدود ۱۹۴ میلیارد دلار دارد.

با این حال، کل ارزش صنعت ارزهای دیجیتال، تنها معادل با کسری از ارزش اپل در بازار سرمایه است. حتی اگر ارزش بازار این صنعت، سه برابر شود، باز هم راه درازی را برای نزدیک‌شدن به ارزش بازار حیرت‌آور اپل در پیش رو دارد.

بر اساس داده‌های تریدینگ ویو (TradingView)، اپل که به‌عنوان پرچم‌دار انقلاب در حوزه گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود، اکنون ارزشمند‌ترین شرکت بازار سرمایه ایالات متحده است. شبکه CNBC پیش‌تر گفته بود:

این اولین بار است که یک شرکت سهامی عام در ایالات متحده توانسته به ارزش بازاری بالغ‌بر ۲ تریلیون دلار دست پیدا کند.

در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار بیت کوین، برابر با ثروت خالص جف بزوس، بنیان‌گذار افسانه‌ای شرکت آمازون است. گفتنی است ارزش بازار بیت کوین و ثروت جف بزوس، طی چند ماه اخیر از نظر ارزش دلاری، شاهد رقابت شانه‌به‌شانه‌ای بوده‌اند.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *