سایت ارزی (Arzee)/ مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه ارزش تولیدات این منطقه طی ۲ سال اخیر پنج برابر افزایش یافته است گفت: ارزش این تولیدات صنعتی هم‌اینک به ۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.

عبدالرحیم کردی خاطرنشان کرد: روند افزایش تولیدات این منطقه از سال ۱۳۹۳ که معادل یکهزار و ۲۴۰ میلیارد ریال بود به طور پیوسته تا سال ۱۳۹۶ سیر صعودی به خود دیده است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار سال ۹۶ با رشدی چهار برابری تولیدات،‌ رقم پنج هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال را در حوزه ارزش تولیدات ثبت کرده است افزود: این میزان اگرچه در سال بعد ۹۷ با اندکی کاهش به سه هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال رسید اما با شتابی چشمگیر در سال ۹۸ توانست ارزش تولیداتش را به ۶هزار میلیارد ریال برساند.

کردی گفت: مجموع ارزش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد چابهار نیز در سال ۹۹ بیش‌ از ۲۵ هزار میلیارد ریال و حجم پروژه‌های قابل بهره‌برداری افزون بر ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شد و ارزش صادرات هم ۲ برابر افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: حوزه زیرساخت حمل‌ و نقل و ترانزیت کالا با بیش‌ از ۱۱ هزار میلیارد ریال بیشترین سهم را در پروژه‌های عمرانی یاد شده به خود اختصاص داده است.