1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ارزش بازار ارزهای دیجیتال از ۲ تریلیون دلار عبور کرد

ارزش بازار ارزهای دیجیتال از ۲ تریلیون دلار عبور کرد

ارزش بازار ارزهای دیجیتال از ۲ تریلیون دلار عبور کرد

ارزش بازار ارزهای دیجیتال برای نخستین بار به ۲ تریلیون دلار رسید. افزایش قیمت بیت کوین و به تبع آن آلت کوین‌ها، باعث شده‌اند تا ارزش بازار ارزهای دیجیتال از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کند.

به گزارش کوین تلگراف و بر اساس داده‌های کوین‌گکو (Goingecko)، ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال در تاریخ ۵ آوریل (۱۶ فروردین) از دو تریلیون دلار عبور کرد. رشد چشمگیر قیمت بیت کوین و قیمت اتریوم و دیگر آلت کوین‌ها در سال ۲۰۲۱ باعث چنین اتفاقی شده است.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال تقریباً معادل شرکت اپل شده است. گفتنی است غول نفتی آرامکو متعلق به عربستان سعودی اولین شرکت جهان از نظر ارزش بازار است و اپل دومین شرکت در این فهرست محسوب می‌شود.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال در تاریخ ۷ ژانویه (۱۸ دی ۹۹) برای اولین بار از یک تریلیون دلار گذشت. در آن زمان قیمت بیت کوین حدوداً ۳۳٬۰۰۰ دلار بود. در واقع کمتر از سه ماه طول کشید تا ارزش بازار ارزهای دیجیتال به دو تریلیون دلار برسد.

آیا روند صعودی اتریوم و آلت کوین‌ها ادامه خواهد داشت؟

در ماه‌های اخیر چندین عامل محرک به بیت کوین و اتریوم کمک کرده تا روند صعودی قدرتمندی در پیش گرفته و به اوج‌های تاریخی جدیدی برسند.

مؤسسات مالی نظیر پی پل و ویزا پشتیبانی فعالانه از ارزهای دیجیتال را با بیت کوین که پیشرو در روند صعودی بازار بود، آغاز کردند.

در سال ۲۰۲۱ بیت کوین با اصلاح قیمتی متعددی مواجه شده اما اکنون تقریباً یک ماه است که قیمت آن بالای ۵۰٬۰۰۰ دلار باقی مانده است. بیت کوین با نوسانات اندک در مقایسه با آلت کوین‌ها، مانع از آن شده است که اتریوم و دیگر آلت کوین‌ها با پولبک شدیدی مواجه شوند.

قیمت بیت کوین طی چند روز گذشته بین ۵۵ تا ۶۰ هزار دلار در حال تثبیت بوده است و این موضوع باعث شده نوسانات قیمتی بیت کوین به پایین‌ترین سطح از ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۹۹) برسد.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال از دو تریلیون دلار گذشت

در همین دوره، قیمت اتریوم بر خلاف بیت کوین روند صعودی داشته و به یک رکورد جدید بالاتر از دو هزار دلار دست پیدا کرده است.

یک معامله‌گر با نام مستعار رکت کپیتال (Rekt Capital) عملکرد قوی اتریوم را به تثبیت بیت کوین زیر ۶۰ هزار دلار نسبت داده است. او در این باره در توییتر نوشته است:

بیت کوین همچنان در این محدوده قیمتی در حال تثبیت قیمت خود است. این تثبیت به اتریوم کمک کرد تا با یک افزایش ناگهانی به اوج‌های تاریخی جدیدی برسد. بدون شک اتریوم بازار را هدایت می‌کند و این در حالی است که بیت کوین در تلاش است تا عقب‌ماندگی خود را جبران کند. نشانه خوب این است که مقاومت نارنجی‌رنگ (که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید) در تلاش است تا بیت کوین را از این مرحله عبور دهد.

نمودار قیمت روزانه بیت کوین

مدیران صندوق‌ها و سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال عموماً در خصوص چشم‌انداز کوتاه‌مدت و میان‌مدت ارزهای دیجیتال خوش‌بین هستند. جاناتان هابیچت (Jonathan Habicht) که در شرکت مونراک کپیتال (Moonrock Capital) فعالیت می‌کند، در این رابطه گفته است:

من افراد بسیاری را می‌شناسم که در انتظار افزایش موقعیت‌های بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین‌های عمده در طی افت‌های بزرگ‌تر هستند و مطمئناً بسیاری دیگر نیز چنین انتظاری دارند. بازار خرسی گزینه‌ای برای آینده قابل پیش‌بینی نیست.

تا زمانی که قدرت جفت ارزهای بیت کوین/اتریوم آسیبی نبیند و بیت کوین با فروش‌های عمده مواجه نشود، چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازار ارزهای دیجیتال برای آوریل (فروردین) و تابستان پیش رو بسیار خوش‌بینانه باقی خواهد ماند.

عرضه عمومی سهام کوین بیس احساسات بازار را تقویت می‌کند

کوین بیس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا، در تاریخ ۲ آوریل (۱۳ فروردین) اعلام کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار فرم اس وان (S-1) این شرکت را تأیید کرده است.

انتظار می‌رود که کوین بیس در تاریخ ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) در بازار بورس نزدک فهرست شود. این اتفاق کوین بیس را به یک شرکت سهامی عام در بازار سهام ایالات‌متحده تبدیل می‌کند. شرکت در این رابطه اعلام کرده است:

ما خوشحالیم که در ابتدای امروز اعلام کنیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار اجرایی‌بودن تقاضای پذیرش در بازار بورس را اعلام کرده و ما انتظار داریم فهرست‌شدن مستقیم کوین بیس در تاریخ ۱۴ آوریل و در کلاس A بازار سهام عمومی نزدک و با نماد COIN صورت پذیرد.

فهرست‌شدن کوین بیس در بازار سهام ایالات‌متحده احتمالاً موجب افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال می‌شود؛ زیرا توجه سرمایه‌گذاران در بازار مالی سنتی را به خود جلب می‌کند.

بسته به عملکرد سهام، این اتفاق می‌تواند توکن‌هایی نظیر بایننس کوین (BNB)، اف‌تی‌ایکس توکن (FTT) هیوبی توکن (HT)، سوشی سواپ (SUSHI)، یونی سواپ (UNI) و سایر ارزها را وارد روند صعودی کند که این موضوع منعکس‌کننده شتاب شاخص COIN است.

در همین زمان، برخی تحلیل‌گران معتقدند که عرضه عمومی سهام کوین بیس ممکن است نوسانات عمده‌ای را در بازار ارزهای دیجیتال پدید آورد، زیرا تاریخ عرضه عمومی با تاریخ انقضای بزرگ قراردادهای اختیار بیت کوین یکسان است. هر چند این تحلیل‌گران معتقدند این نوسان به کاهش قیمت منجر نخواهد شد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *