1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ارتش ونزوئلا بیت کوین استخراج می‌کند

ارتش ونزوئلا بیت کوین استخراج می‌کند

ارتش ونزوئلا بیت کوین استخراج می‌کند

گزارش تازه حاکی از آن است که ارتش ونزوئلا در بحبوحه اوضاع وخیم اقتصادی این کشور، در حال استخراج ارزهای دیجیتال است.

به گزارش کوین تلگراف، این اقدام ارتش نشان می‌دهد که رژیم مادورو، همچنان برای ادامه بقای خود به ارزهای دیجیتال تکیه می‌کند.

بر اساس یک پست اینستاگرامی، یک تیپ مهندسی در ارتش ونزوئلا، «مرکز تولید دارایی‌های دیجیتالِ ارزش ونزوئلا» را راه‌اندازی کرده است. در ویدیوی منتشرشده، تعداد زیادی دستگاه‌های ای‌سیک (ASIC) برای استخراج ارزهای دیجیتالِ مبتنی بر الگوریتم‌های اثبات کار به چشم می‌خورند.

ژنرال لنین هررا (Lenin Herrera)، با اعلام خبر راه‌اندازی این مرکز، هدف از ایجاد آن را «تقویت و خودکفایی واحدهای ارتش ونزوئلا» توصیف کرد. او در ادامه افزود که چنین مراکز استخراجی، باعث ایجاد درآمدی «غیرقابل مسدودسازی» می‌شوند. هررا با اشاره به سیستم‌هایی که «استعمارگراها» کنترلشان می‌کنند، روش جدید را «جایگزینی» برای درآمدزایی خواند. منظور هررا آمریکاست که تحریم‌های زیادی را علیه دولت مادورو وضع کرده است.

کاهش قیمت نفت و چالش‌های سیاسی موجود در ونزوئلا باعث شده است این کشور با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کند و این در حالی است که شیوع ویروس کرونا، مشکلات را دو چندان کرده است.

ماه سپتامبر (شهریور) مادورو با ارائه «قانون ضد مسدودسازی»، راه‌هایی برای دورزدن تحریم‌ها و دسترسی کشورش به منابع مالی متحدانش پیشنهاد کرد.

پیش‌تر نیز شاهد عرضه ارز دیجیتال ونزوئلا بودیم. این ارز دیجیتال پترو (Petro) نام داشت و تاکنون موفقیت چندانی کسب نکرده است.

از سوی دیگر، ارتش آمریکا هم به‌شدت فعالیت‌های ونزوئلا را در حوزه ارزهای دیجیتال زیر نظر دارد. کریگ استفان فالر (Craig Stephen Faller)، دریادار ارتش آمریکا، در اظهارنظری اعلام کرد که فعالیت‌های ونزوئلا در حوزه ارزهای دیجیتال با تروریسم و قاچاق موادمخدر مرتبط است. او در ادامه افزود که به‌شدت این فعالیت‌ها را زیر نظر دارد.

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *