1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

ادامه ریزش بازار همزمان با تصویب لایحه بودجه در مجلس | ۲۱ آذر ۱۴۰۰

ادامه ریزش بازار همزمان با تصویب لایحه بودجه در مجلس | ۲۱ آذر ۱۴۰۰

ادامه ریزش بازار همزمان با تصویب لایحه بودجه در مجلس | 21 آذر 1400

شاخص بورس تهران امروز با افت 23 هزار واحدی عدد 1 میلیون و 320  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 5 هزار واحدی به عدد 355 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 4 میلیارد سهم طی 276 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 2 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 1.7 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که رئیس جمهور لایحه بودجه 1401 را تقدیم مجلس کرد. از نکات قابل توجه در بودجه 1401 می توان به مالیات برای خودرو های بالای یک میلیاردتومان و خانه های بالای 10 میلیارد تومان اشاره نمود. شروع بازار با 289 نماد در وضعیت صف فروش و 99 نماد در وضعیت صف خرید کار خود را آغاز نمود. صف فروش نماد خودرو در اوایل بازار جمع آوری شد ولی مجدد این نماد صف فروش شد و میزان صف فروش به 550 میلیون سهم حتی رسید و دوباره صف خودرو جمع آوری ولی مجددا با افزایش روبرو و صف فروش شد. صف فروش خودرو بر کلیت بازار اثر گذار بود و اکثر نمادهای موجود در بازار در درصد های منفی مورد داد و ستد قرار گرفتند با توجه به اینکه نرخ نیما در حال افزایش و در بودجه 1401 نرخ دلار 23000 تومان لحاظ شده است. در معاملات امروز در یک ساعت پایانی بازار شاهد قطعی اکثر پنل های کارگزاری ها بودیم ولی با این حال در اوایل بازار همچون روزهای گذشته ارزش معاملات پایین بود. بازار امروز با ریزش 23 هزار واحدی شاخص کل مواجه شد با توجه به اینکه قیمت خودرو در معاملات فردا در نزدیکی نقاط حمایتی قراردارد باید دید آیا نماد خودرو به این ناحیه واکنش نشان  می دهد و شاهد بهبود معاملات در کلیت بازار هستیم. اکثر نمادهای بازار در موقع بسته بودن نمادهای خودرو و خساپا با افت همراه شدند و بعد بازگشایی خودرو نیر مجدا افت قیمتی را تجربه نمودند.

  • در لایحه بودجه 1401 صادرکنندگانی که ارز خود را به کشور بازمی گردانند مشمول معافیت مالیاتی می شوند.
  • براساس لایحه بودجه درامدهای حاصل از نفت و فراورده های نفتی در سال آینده با رشد 9 درصدی نسبت به سال گذشته به حدود 381 هزار میلیارد تومان رسیده است.
  • براساس لایحه بودجه درامدهای مالیاتی سال آینده با رشد 62 درصدی نسبت به سال گذشته به حدود 527 هزار میلیارد تومان رسیده است.
  • در بودجه 1401 استقراض دولت از 245 هزار میلیارد تومان به 47 هزار میلیارد تومان رسید است.
  • ایران خودرو هر هفته دوشنبه ها و سایپا سه شنبه ها جهت افزایش عرضه ها در بازار تصمیم به فروش فوق العاده محصولات خود را دارد.

بازار در یک نگاه

شاخص کل شاخص هم وزن سود خالص(میلیارد تومان)
1.320.710 355.612 611.051
میزان تغییر شاخص کل(درصد) میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد) درصد رشد سود خالص
1.77 1.63
حجم معاملات(میلیارد سهم) ارزش معاملات(میلیارد تومان) ارزش بازار(میلیارد تومان)
4 2347 5.279.043
8.1 2.5 4

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. شرکت سرمایه گذاری غدیر(وغدیر) از واگذاری 5 درصد سهام شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر به قیمت واگذاری هر سهم 1453 تومان از طریق عرضه اولیه خبر داد.
  2. هیئت مدیره شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران(کیمیا) از افزایش سرمایه 90 درصدی از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه ای و تحصیل سرمایه گذاری جدید خبر داد.
  3. شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت(ونفت) از تایید تعدیل قیمت قرارداد تحویل کنتور گاز استان تهران مربوط به شرکت تابعه کنترل گاز اکباتان خبر داد.
  4. شرکت صنایع ریخته گری ایران(خریخت) از تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات خبر داد.
  5. هیئت مدیره شرکت ایرکا پارت صنعت(خکار) افزایش سرمایه 30 درصدی از محل سود انباشته ، مازاد تجدید ارزیابی ها به منظور اصلاح ساختار مالی تصویب کرد.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *