تجارت نیوز/ رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی می‌گوید: چنانچه قطع گاز صنایع سیمان تهران تداوم داشته باشد از هفته آینده تولید سیمان کاهش می‌یابد و قیمت سیمان گران‌تر می‌شود.

 رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی از قطع گاز صنایع سیمان تهران خبر داد.  به گفته اسماعیل کاظمی قهی، علت قطع گاز صنایع سیمان تهران افت فشار گاز در استان تهران است.

براساس برنامه‌های توسعه‌ای کشور، متولیان شرکت ملی گاز طبق این برنامه باید هر سال یک درصد تولید گاز را افزایش دهند این در حالی است که به نظر می‌رسد تولید گاز از برنامه‌های بلندمدت عقب افتاده و  مسئولان با هدف جلوگیری از افت فشار گاز خانگی، صنایع را قربانی می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی درباره تبعات تداوم قطع گاز صنایع سیمان تهران گفت: قطع گاز صنایع سیمان و اختلال در تولید این صنف در حالی اتفاق افتاده است که در زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی صنف مصالح ساختمانی در گروه یک قرار گرفت و در ایام تعطیلی واحدهای صنعتی، سیمان تولید و توزیع می‌کردند تا وضعیت صنعت ساخت و ساز بیشتر از این راکد نماند.

او ادامه می‎دهد: چنانچه قطع گاز صنایع سیمان تهران تداوم داشته باشد از هفته آینده تولید سیمان کاهش می‌یابد و قیمت سیمان گران‌تر می‌شود که این موضوع تبعات زیادی را برای فعالان اقتصادی و مردم به همراه دارد.

کاظمی قهی اظهار کرد: سیستم کارخانه سیمان تهران به نوعی است که امکان استفاده از سوخت مازوت را ندارد. تعطیلی کارخانه سیمان تهران وضعیت بازار را برهم می‌زند و نابسامانی در بازار ایجاد می‌کند.

او در توصیه‌ای به مسئولان گفت: توصیه ما به مسئولان این است که در قطع گاز سیمان تهران بازنگری کنند و اجازه دهند فعالیت سیمان تهران به حالت قبل بازگردد.