1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

اجتناب از هیجان‌زدگی؛ رمز بازگشت اعتماد به بازار سرمایه

اجتناب از هیجان‌زدگی؛ رمز بازگشت اعتماد به بازار سرمایه

اجتناب از هیجان‌زدگی؛ رمز بازگشت اعتماد به بازار سرمایه

به گزارش ارزی(Arzee.ir) به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه،

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه، بسیار پیچیده است اما سرمایه‌گذاری درآن می‌تواند مطمئن‌ترین شکل سرمایه‌گذاری باشد به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: متاسفانه سال گذشته در پی تبلیغات گسترده‌ برای ورود عموم مردم به بازار سرمایه، تراژدی سقوط بازار پس از صعودی اغواکننده رقم خورد و ضربه جبران‌ناپذیری به سرمایه و اعتماد مردم وارد کرد.

حق پرست با اشاره به اینکه سهامداران تازه وارد نباید دچار رفتارهای هیجانی شوند، گفت: سهامداران تازه وارد با توجه به اینکه هیچ اطلاعی از بازار نداشته و بدون مطالعه اقدام به خرید سهام کردند، به اتفاق‌های ناخوشایند در بازار سرمایه دامن زده شد.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاران در گام اول برای ورود به بازار باید ضمن مطالعه، مشورت با افراد حرفه‌ای و اصول سرمایه‌گذاری را مد نظر قرار دهند زیرا برای سرمایه‌گذاری در بورس مطالعه و شناخت بازار بسیار مهم است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: سرمایه‌گذاران برای ورود به شرکت‌های پذیرفته شده در بورس باید نگاه بلندمدت داشته باشند زیرا ذات بورس با نوسان همراه است. بنابراین، در مواجهه با افت و خیزهای مقطعی بازار، هیچ‌گاه نباید به صورت شتابزده، هیجانی و یا تحت تاثیر تحرک هایی که درفضای مجازی وجود دارد، عمل کنند.

حق پرست تصریح کرد: برای شروع کار در بازار سرمایه باید از سرمایه‌های مازاد استفاده کرد و ورود سرمایه اصلی زندگی، اقدام صحیحی برای ورود به بازار سرمایه نیست .

به گفته این کارشناس بازار سرمایه نوسان ذات بازارسرمایه است اما تلاطم موجود؛ مردم، سبدگردان‌ها و حتی سهامداران بزرگ را دچار سردرگمی کرده و موجب نوسان‌های غیرعادی و سینوسی شده است. بنابراین لازم است مسوولان و سهامداران در کنار هم با تصمیمات درست و به دور از هیجان به بازگشت ثبات و آرامش در بازار کمک کنند.

حق پرست خاطر نشان کرد: کسب سود و حفظ سرمایه در مقابل تورم، قابلیت نقدشوندگی مناسب، امکان سرمایه‌گذاری با هر مبلغی، مشارکت در شرکت‌های پذیرش شده در بورس از مزایای سرمایه گذاری در بورس است. اما اینکه سهام را چه کسی؟ چگونه ؟ کی؟ و کجا خریداری کند، بسیار حائز اهمیت است و باید توسط افراد آگاه و به صورت آگاهانه انجام گیرد تا ارزش دارایی افراد در مقابل تورم حفظ و فرد نسبت به اندوخته خود در دارایی شرکت سهیم شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بدون شک، رفتار سرمایه گذاران با افق زمانی سرمایه‌گذاری‌های آنها، بسیار مهم است و اگر سرمایه‌گذاران با دیدگاه کوتاه مدت وارد بازار شوند، به طور قطع، دچار ترس و اضطراب، سودهای کم و حتی ضرر شناسایی می‌کنند و از بازار در کوتاه مدت خارج می‌شوند و به عنوان یک بازار بلندمدت به مزایای آن نگاه نمی‌کنند.

وی گفت: اما سرمایه‌گذارانی که با افق سرمایه گذاری بلند مدت وارد بازار سرمایه می‌شوند، برهیجان و اضطراب خود غلبه کرده و گزارش‌ها و عملکرد شرکت را با دقت بررسی کرده و تداوم فعالیت و کیفیت سود شرکت‌ها را مبنای سرمایه‌گذاری و استراتژی خود در نظر می‌گیرند.

* خبرنگار: پروین خدادادی

 این رسانه پذیرای دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در خصوص بازار سرمایه است اما دیدگاه‌های ارائه شده توسط کارشناسان لزوما دیدگاه این رسانه یا دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه نیست.

برگرفته از سیگنــال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *