تجارت نیوز/ طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه با ۲۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید امسال بخش زیادی از مردم در روز مادر نتوانستند طلا بخرند.

طلا و سکه به دلیل افزایش سه دلاری انس جهانی و رسیدن به کانال یک هزار و ۸۱۵ دلار و نوسان قیمت دلار گران شد.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با کاهش انس جهانی طلا و ثبات بازار ارز احتمال دارد فردا قیمت طلا و سکه روند ثابتی داشته باشد. فعلا تقاضایی برای خرید طلا در بازار وجود ندارد و باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، ممکن است  تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه افزایش یابد.

ابراهیم محمدولی اظهار کرد: امیدواریم در روزهای پایان سال بازار آرامش داشته باشد تا مردم بتوانند طلا و سکه بخرند.

روز گذشته سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود: «تقاضا برای خرید طلا چندان وجود ندارد. طلا در هفته چهارم بهمن ارزان‌تر نمی‌شود بلکه احتمال دارد که قیمت طلا ثبت بماند.»

مردم پول ندارند، طلا نمی‌خرند
با سپری شدن روز مادر آیا مردم توانستند طلا بخرند؟ رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: امسال بخش زیادی از مردم در روز مادر نتوانستند طلا بخرند. علت عدم خرید طلا و سکه هم به قیمت بالای طلا بر می‌گردد. امسال خرید طلا نسبت به سال گذشته قابل توجه نبود.

محمدولی توضیح داد: در این شرایط کسی بخواهد طلای کم اجرت هم بخرد بابت هر گرم باید بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه کند. به هر حال مردم برای خرید طلا نگاه به جیب‌شان می‌کنند. وقتی پول ندارند، طلا هم نمی‌خرند.

نیم سکه ارزان شد
با افزایش قیمت دلار قیمت سکه چه تغییری کرد؟ محمدولی در پاسخ به این سوال توضیح داد: طلای ۱۸ عیار با ۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنج‌شنبه به قیمت یک میلیون و ۸۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. سکه طرح جدید اما ۲۸۰ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان معامله شد.

تقاضا برای نیم سکه کاهش یافت و با ۱۵۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه اما ثابت باقی ماند و با قیمت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.