1403/01/09

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)

زمانی که نوبت به انتخاب یک کیف پول بیت کوین می‌رسد، می‌توان گفت که نگه‌دارندگان بیت کوین گزینه‌های زیادی برای انتخاب کردن دارند.

از میان تمامی کیف پول‌های موجود برای بیت کوین که از نظر عملکرد و ویژگی‌های ظاهری شباهت زیادی به هم دارند، کیف پول سامورایی به خاطر قابلیت‌های محرمانه محور خود نسبت به آن‌ها برتری یافته است.

کیف پول سامورایی یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های موجود بیت کوین برای گوشی‌ است که در حال حاضر تنها نسخه آندروید آن به بازار عرضه شده و نسخه iOS در حال توسعه است. می‌توان این کیف پول گوشی را در نوع خود امن‌ترین دانست. قابلیتی که سامورایی را از بقیه کیف پول‌ها متمایز می‌سازد آن است که با هدف پر کردن خلأ حریم خصوصی و ناشناس‌ماندن بیت کوین ایجاد شده است.

این کیف پول محصول یک تیم وفادار و وقف‌شده است که شعار خود را «نرم‌افزاری که سیلیکون‌ولی هرگز نخواهد ساخت و قانون‌گذاران هرگز اجازه آن را نخواهند داد» قرار داده است.

قابلیت‌های کیف پول سامورایی

می‌توان به این نکته اشاره کرد که برخی قابلیت‌های گوناگون این کیف پول سبب شده تا سامورایی به یک محصول مورد تمجید در اکوسیستم بیت کوین تبدیل شود.

برای تازه‌واردها دانستن این نکته ضروری است که این کیف پول آخرین استاندارد‌های امنیتی مانند رمزگذاری AES-256 را در سمت کلاینت و طرح‌های بهبود بیت کوین BIP23 ، BIP42 و BIP49 را در زیرساخت کیف پول استفاده می‌کند.

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)

علاوه‌براین سامورایی از اولین کیف پول‌هایی بود که از سگویت پشتیبانی کرد. دیگر قابلیت قدرتمند این کیف پول محافظت از کاربر در برابر استفاده دوباره از یک آدرس کیف پول است.

به عبارت دقیق‌تر سامورایی از کیف پول‌های اچ‌دی که بر اساس BIP32 طراحی شده، استفاده می‌کند. طبق این استاندارد با وارد کردن سید که همان عبارات عبور یادآور هستند، می‌توان به دارایی‌ آدرس‌های مختلف بیت کوین دسترسی پیدا کرد.

استفاده از قابلیت دیگری به نام استون‌وال (STONEWALL) سبب افزایش عدم قطعیت در پلتفرم‌های آنالیز بلاک چین می‌شود که یافتن ارتباط بین فرستنده و گیرنده را دشوارتر می‌سازد.

و اما یکی از مهم‌ترین و جالب‌ترین ویژگی‌های سامورایی استفاده از شبکه تور و سرویس‌های تغییر آی‌پی است. قابلیتی که امکان مخفی کردن تراکنش و استفاده از ویژگی‌های محرمانگی را در داخل خود کیف پول فراهم کرده است.

از دیگر خصوصیت‌های جالب سامورایی حالت مخفی آن است که آیکون کیف پول را در گوشی مخفی می‌کند. همچنین در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی می‌توان با فرستادن پیامکی، کیف پول را از روی گوشی پاک کرد. البته سه ویژگی امنیتی این کیف پول به دلیل عدم مطابقت با سیاست‌های گوگل، در آخرین نسخه منتشر شده در گوگل پلی حذف شده است.

ویژگی جالب دیگر PayNymها هستند که بر اساس استاندارد BIP47 بیت کوین طراحی شده‌اند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید دوستانتان را به لیست مخاطبین کیف پولتان اضافه کنید تا بدون افشاسازی تاریخچه تراکنش‌ها یا موجودی حساب با آن‌ها بتوانید بیت کوین مبادله کنید.

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)

برای راه‌اندازی PayNymها ابتدا کارمزدی معادل 0.00015 بیت کوین برای ماینرهای شبکه پرداخت و سپس بدون نیاز به پرداخت کارمزد می‌توانید به فرد مورد نظر بیت کوین انتقال دهید.

همچنین با قابلیت تغییر کارمزد به وسیله این کیف پول می‌توان کارمزد تراکنش‌ها را تا حدود زیادی کاهش داد و زمان تایید حدودی آن را در بلاک‌های بعدی مشخص کرد.

نحوه استفاده از کیف پول

ابتدا این کیف پول را از سایت رسمی آن دانلود کنید.

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)

سایت رسمی کیف پول سامورایی


سپس پس از نصب و اجرای آن بر روی گوشی، کیف پول به ارسال و دریافت پیامک نیاز دارد. این دسترسی به دلیل امکان پاک کردن کیف پول از روی گوشی در صورت گم کردن آن از سوی برنامه درخواست می‌شود. اگر قصد استفاده از این قابلیت برنامه را ندارید، می‌توانید با کلیک بر روی کنسل، از دادن دسترسی خودداری کنید. با کلیک بر روی Srat New Wallet به مرحله بعد بروید.

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)


در این مرحله باید یک گذرواژه انتخاب کنید. این رمزعبور حین بازیابی فایل‌ بک‌آپ گرفته شده از شما درخواست می‌شود. در ضمن برنامه این نکته را به شما گوشزد می‌کند که در صورت فراموش کردن کلمه عبور نمی‌تواند کمکی به شما کند. با وارد کردن گذرواژه و قبول شرایط ذکر شده به مرحله بعد بروید.

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)


در این مرحله باید برای برنامه یک کد پین بین 5 تا 8 رقم انتخاب کنید. هر بار که وارد برنامه می‌شوید این کد از شما خواسته خواهد شد. در مرحله بعد نیز کد پین را برای تایید شدن دوباره وارد کنید.

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)


پس از تکمیل بخش‌های اولیه راه‌اندازی کیف پول، عبارات یادآور (نمونیک) که شامل 12 کلمه است، نمایش داده می‌شود. کلمات را بر روی کاغذی نوشته و آن‌ها را در جای امنی نگهداری کنید، چرا که دسترسی به این کلمات به معنای مالکیت کیف پولتان خواهد بود.

در مرحله بعد می‌توانید شناسه PayNym خود را با تصویر و نام مستعار منحصربفردی بسازید. البته این امکان اختیاری است و می‌توانید آن را انجام ندهید.

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)


از قسمت‌های تعبیه شده برای ارسال، دریافت و اضافه کردن دوستانتان در بخش PayNym می‌توانید استفاده کنید. باید توجه داشت که جهت دریافت بیت کوین هربار آدرس جدیدی برای شما نمایش داده خواهد شد. لازم به ذکر است که قابلیت پشتیبانی از هر دو نوع مختلف آدرس‌های سگویت (bech32 و P2SH) در این کیف پول وجود دارد.

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)


برای ارسال بیت کوین از این کیف پول نیز پس از وارد کردن آدرس و مقدار بیت کوین ارسالی، می‌توانید برخی قابلیت‌های ویژه که پیگیری تراکنش شما را در بلاک چین سخت تر می‌سازد. برخی سرویس‌های متمرکز مانند لوکال بیت‌کوینز، کوین‌بیس، شیپ‌شیفت منشأ تراکنش‌های بیت کوین را با توجه به تاریخچه 4 تراکنش آخر می‌سنجند و در صورتی که بیت کوین‌های ارسالی با آدرس‌های قرارگرفته در لیست سیاه ارتباط داشته باشد، دارایی شما مسدود می‌شود. قابلیت Ricochet از این اتفاق جلوگیری می‌کند و با افزودن هاب‌های بیشتر بین مبدأ و مقصد تاریخچه تراکنش‌ها را به روز می‌کند. پس از تایید تراکنش با تعیین کارمزد می‌توانید عملیات ارسال را انجام دهید.

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)


برای بازیابی بک‌آپ یک کیف پول، در صفحه ابتدایی کیف پول، بر روی سه نقطه‌ سمت راست و بالای صفحه اول کلیک کنید.

در صورتی که قصد بازیابی با استفاده از عبارات یادآور (12 کلمه) را دارید، بر روی Import External Wallet کلیک کنید و در صفحه باز شده تمامی 12 کلمه را به ترتیب تایپ کنید.

در غیر اینصورت اگر قصد دارید بک‌آپ ذخیره شده در گوشی را بازیابی کنید، بر روی Import Samourai backup رفته و رمزعبوری را که در ساخت کیف پول تعیین کرده بودید را وارید کنید.

آموزش کیف پول بیت کوین سامورایی (Samourai)

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *