2024/04/20

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

آموزش کامل صرافی بایننس (آپدیت ۲۰۲۰)

آموزش کامل صرافی بایننس (آپدیت ۲۰۲۰)

 

بایننس در حال حاضر بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیاست که کاربران سراسر جهان می‌توانند در آن به معامله یا همان ترید ارزهای دیجیتال بپردازند. در این پست ضمن معرفی مختصر بایننس، نحوه ساخت حساب و انجام معامله در این صرافی را به صورت کامل و تصویری آموزش می‌دهیم.

معرفی صرافی بایننس

بایننس (Binance) یک صرافی جهانی است که میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان دارد و بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال در آن خرید و فروش می‌شود. ساخت حساب در سایت بایننس کاملا رایگان است و در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود.

بایننس در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، اما خیلی سریع رشد کرد و رقبای خود را پشت سر گذاشت. حجم معاملات روزانه بایننس به طور میانگین به بیش از ۱.۲ میلیارد دلار می‌رسد که این یعنی نقدشوندگی و تعداد خریداران و فروشندگان در این صرافی به شدت بالاست.

دفتر اصلی بایننس در کشور مالت واقع است اما در اقصی نقاط دنیا دفاتر دیگری نیز دارد. اعتبار و امنیت این صرافی نسبت به بقیه صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار بیشتر است.

علاوه بر امکان معامله در وب‌سایت بایننس، این صرافی هم برای موبایل و هم برای کامپیوترهای شخصی نرم‌افزار مخصوص دارد که ترید را برای همه کاربران آسان می‌کند.

بایننس چگونه کار می‌کند؟

نحوه کار بایننس به‌گونه‌ای است که خریداران و فروشندگان در آن جمع می‌شوند و سفارش خرید یا فروش خود را ثبت می‌کنند و این پلتفرم به صورت خیلی سریع معامله بین خریداران و فروشندگان را جوش می‌دهد و در ازای آن مقداری کمیسیون از معامله دریافت می‌کند.

به عنوان مثال وقتی شما یک سفارش خرید ثبت می‌کنید، سیستم بایننس در میان سفارش‌های فروش که توسط معامله‌گران دیگر ثبت شده‌ است می‌گردد و سفارش شما را تکمیل می‌کند.

بنابراین بایننس خودش بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر نمی‌فروشد، بلکه یک پلتفرم واسطه بین خریداران و فروشندگان است و از هر معامله مقداری کارمزد بر می‌دارد.

معمولا کاربران در این صرافی حساب خود را با بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری شارژ می‌کنند و سپس به معامله ارزهای دیجیتال دیگر می‌پردازند.

شما به عنوان یک کاربر به راحتی می‌توانید از طریق سایت‌های صرافی داخلی بیت کوین، اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری بخرید و سپس آن‌ها را به کیف پول موجود در حساب خود در بایننس منتقل کنید و معامله ارزهای دیجیتال را آغاز کنید.

کارمزد صرافی بایننس چقدر است؟

کارمزد صرافی بایننس در سطوح مختلف کاربری متفاوت است. به عنوان مثال افرادی که حجم معاملات ماهانه‌شان به زیر ۵۰ بیت کوین می‌رسد، برای هر معامله ۰.۱ درصد از مبلغ معامله را پرداخت می‌کنند.

کارمزدهای بایننس

اگر در معاملات از ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)، ارز دیجیتال داخلی بایننس، استفاده شود، کارمزدها می‌توانند تا ۲۵ درصد کاهش یابند.

بایننس برای واریز و شارژ حساب کارمزدی دریافت نمی‌کند اما برداشت‌ها از این صرافی دارای کارمزد هستند که نسبت به نوع ارز دیجیتال متغیر است.

نکاتی قبل از ثبت نام در صرافی بایننس

به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، ایرانی‌ها همیشه در معرض خطر بلوکه شدن دارایی‌ها قرار دارند.

به عنوان یک نمونه واقعی می‌توان به صرافی بیترکس اشاره کرد که در سال ۲۰۱۷ هزاران دلار از دارایی‌های کاربران ایرانی را بلوکه و اکنون تازه بعد از دو سال آن‌ها را آزاد کرده است.

صرافی‌ بایننس بارها در اطلاعیه‌های رسمی خود نشان داده است که خیلی تمایلی به میزبانی از کشورهای تحت تحریم ندارد.

با توجه به این موضوع، قبل از ثبت نام در صرافی بایننس به نکات زیر توجه فرمایید تا ریسک شما کاهش یابد:

آی‌پی ایران هرگز

هرگز با آی‌پی (IP) ایران وارد صرافی بایننس نشوید و حتما با نرم‌افزارهایی مثل V.P.N آی‌پی خود را تغییر دهید.

به دلیل شرایط قانون‌گذاری ایالات متحده، از کشوری به جز آمریکا متصل شوید. از نرم‌افزارها و اشتراک‌هایی استفاده کنید که همیشه بتوانید کشور خود را ثابت نگه دارید. مثلا اگر با آی‌پی کشور هلند در بایننس ثبت نام کردید، همیشه با آی‌پی‌ هلند به صرافی وارد شوید و از تغییر مداوم کشور اجتناب کنید.

پیشنهاد معامله‌گران حرفه‌ای استفاده از یک سرور مجازی (VPS) است. سرور مجازی را مانند یک کامپیوتر در نظر بگیرید که در یک کشور خارجی قرار دارد و همیشه روشن است و شما می‌توانید از راه دور به آن دسترسی پیدا کنید. فقط کافی است کلمه «خرید VPS» را در گوگل جستجو کنید.

عدم ثبت شماره موبایل ایران

پس از ثبت نام در بایننس، از شما خواسته می‌شود که برای امنیت بیشتر، تایید دو عاملی (2FA) را فعال کنید. با فعال‌سازی تایید دو عاملی، برای ورود به حساب علاوه بر وارد کردن کلمه عبور، باید از طریق یک عامل دیگر هویت خود را تایید کنید.

برای این کار دو راه دارید:

  1. وارد کردن شماره موبایل برای ارسال کد تایید پیامکی در هر بار ورود
  2. استفاده از نرم افزار «Google Authenticator» و وارد کردن کد داخل آن در هربار ورود

پیشنهاد می‌شود از گزینه دوم استفاده کنید تا نیاز به دادن شماره موبایل ایران به صرافی نباشد.

ثبت نام در بایننس

موارد دیگر

برای کاهش بیشتر ریسک، می‌توانید قبل از ورود به حساب خود، ساعت کامپیوتر یا گوشی خود را روی یک کشور دیگر قرار دهید، چون از طریق منطقه زمانی می‌توان نقطه اتصال کاربر را متوجه شد.

همچنین هیچگاه به سایت یا نرم‌افزار بایننس دسترسی به لوکیشن ندهید، چون از این طریق هم می‌توان منطقه اتصال را متوجه شد.

در این باره می‌توانید این پست جالب در بخش‌ پرسش و پاسخ سایت سایت ارزی (Arzee) را مشاهده کنید.

نوع دیگری از سفارش برای تریدرهای حرفه‌ای به نام سفارش «OCO» وجود دارد که امکان ثبت دو سفارش همزمان را برای معامله‌گر فراهم می‌کند، به طوری که هر کدام که فعال شد، دیگری لغو می‌شود.

در نگاه اول شاید خرید و فروش در بایننس گیج‌کننده به نظر برسد اما با چند ساعت کار کردن و انجام چند معامله آزمایشی، به خوبی آن را درک خواهید کرد.

اگر در هنگام ترید کردن با مشکل یا سوالی مواجه شدید می‌توانید از طریق بخش پرسش و پاسخ سایت سایت ارزی (Arzee) (استک) سوالات خود را از کاربران حرفه‌ای بپرسید.

بخش‌های دیگر بایننس

در بایننس به جز صرافی، چندین و چند خدمت دیگر ارائه شده است که مهمترینشان عبارت‌اند از:

  • معاملات مارجین: امکان انجام معاملات مارجین در صرافی بایننس با قرض گرفتن از صرافی از طریق اهرم‌های مختلف وجود دارد که البته ریسک بسیار بالایی دارد و به هیچ عنوان به معامله‌گران تازه کار توصیه نمی‌شود.
  • معاملات آتی: امکان شرط‌بندی روی آینده قیمت ارزهای دیجیتال با استفاده از قراردادهای آتی در بایننس وجود دارد که البته مثل مارجین ریسک آن بسیار بالاست.
  • وام‌دهی بایننس: شما می‌توانید دارایی‌ها خود را در اختیار بایننس قرار بدهید و سود سالانه ثابت دریافت کنید.
  • شرکت در اثبات سهام (Staking): اثبات سهام روشی در تایید تراکنش‌های بلاک چین است که بر خلاف اثبات کار (ماینینگ) نیاز به تهجیزات سخت‌افزاری ندارد. به جای آن افراد برای مشارکت باید ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری کنند و به شبکه اختصاص دهند. به این صورت تراکنش‌های شبکه تایید می‌شوند و هر سال مقداری به ارزهای دیجیتال آن‌ها اضافه می‌شود. در بایننس امکان مشارکت در اثبات سهام بسیاری از ارزهای دیجیتال وجود دارد.

جمع‌بندی

بایننس بزرگترین صرافی حال حاضر دنیا برای معامله ارزهای دیجیتال است. حجم معاملات این صرافی به بالای ۱ میلیارد دلار در روز می‌رسد که نشان از نقدشوندگی و اعتبار بسیار بالای آن دارد.

ثبت نام در صرافی بایننس رایگان است و این صرافی فقط از تکمیل معاملات مقدار کمی کارمزد بر می‌دارد.

با توجه به تحریم‌ ایران برای کاربران ایرانی خطر بلوکه شدن پول‌ها در این صرافی وجود دارد که البته با روش‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم می‌شود ریسک را کاهش داد اما همانطور که گفتیم ریسک‌ به صفر نمی‌رسد و اگر فقط قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت دارید، بهتر است دارایی‌های خود را روی صرافی نگهداری نکنید و به یک کیف پول امن منتقل کنید.

استفاده از بایننس شاید در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد اما پس از انجام چند معامله آرام آرام به آن تسلط پیدا می‌کنید. سعی کنید در معامله‌های اولیه خود مبلغ کمی را وارد کنید تا ضررهای ناشی از مبتدی بودن کاهش یابد.

فراموش نکنید که معامله ارزهای دیجیتال همانقدر که می‌تواند سودآور باشد، پرریسک هم هست. بنابراین در معاملات خود حتما از تحقیقات درست، تحلیل و منطق بهره ببرید و از احساسات کاذب اجتناب کنید.

چند سوال متداول درباره بایننس

آیا می‌شود از بایننس کسب درآمد کرد؟

به جز ترید ارزهای دیجیتال و شرکت در اثبات سهام می‌توان از طریق لینک بازاریابی (Referral) و دعوت دوستان خود از صرافی بایننس کسب درآمد کرد. می‌توانید کد بازاریابی خود را از داخل حساب خود دریافت کنید و از کمیسیون معاملات افرادی که دعوت کرده‌اید سود ببرید.

بایننس در کدام کشور قرار دارد؟

صرافی بایننس در کشورهای زیادی از جمله ژاپن، سنگاپور و چین دفتر رسمی دارد اما دفتر اصلی آن در کشور مالت واقع است. بنیان‌گذاران بایننس چینی هستند.

امنیت صرافی بایننس چقدر است؟

صرافی بایننس را می‌توان یکی از امن‌ترین صرافی‌های حال حاضر دنیا دانست. این صرافی تاکنون فقط یکی دوبار هک شده است و بعد از هک پول تمام مشتریان خود را پرداخت کرده است.

آیا بایننس برای کاربران ایرانی قابل استفاده است؟

در حال حاضر کاربران ایرانی بدون مشکل در حال استفاده از این سایت هستند. البته صرافی‌ بایننس بارها در اطلاعیه‌های رسمی خود نشان داده است که خیلی تمایلی به میزبانی از کشورهای تحت تحریم ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *