1403/01/10

ارزی

اخبار، تحلیل و بررسی اقتصادی و بازار بورس و ارزهای دیجیتال

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

به احتمال فراوان کسانی که بیت کوین استخراج می‌کنند، با استخراج بیت کوین کش نیز آشنا هستند. بیت کوین کش یکی از زنجیره‌های جدا شده از بیت کوین در سال ۲۰۱۷ است، به همین دلیل نیز مشابهت‌های فراوانی بین استخراج بیت کوین و بیت کوین کش وجود دارد. در این مقاله روش استخراج بیت کوین کش را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

دستگاه‌های استخراج یکسان، الگوریتم استخراج مشابه و بسیاری از خصوصیات عمدۀ یکسان در شبکه باعث شده کسانی که بیت کوین استخراج می‌کنند، گاهی اوقات نیز به دلیل بحث سودآوری به ماینینگ بیت کوین کش مشغول شوند. الگوریتم استخراج بیت کوین کش SHA-256 است و در حال حاضر استخراج آن با دستگاه‌های ای‌سیک انجام می‌شود. شایان ذکر است که نرخ هش شبکه بیت کوین کش به دلیل محبوبیت کمتر آن نسبت به بیت کوین، میزان کمتری دارد.

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

آموزش استخراج بیت کوین کش

در حالت کلی استخراج بیت کوین کش به صورت زیر انجام می‌شود:

۱- تهیه دستگاه استخراج مناسب ای‌سیک

۲- ایجاد کیف پول بیت کوین کش

۳- اتصال دستگاه به استخر استخراج و آغاز ماینینگ

دستگاه استخراج مناسب

همانطور که گفته شد، دستگاه‌های استخراج بیت کوین و بیت کوین کش یکی هستند. شرکت چینی بیت مین (Bitmain) در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده دستگاه‌های استخراج بیت کوین در جهان محسوب می‌شود. دستگاه‌های استخراج این شرکت که تحت عنوان انت ماینر (Antminer) به بازار عرضه می‌شود، جزو محبوب‌ترین ای‌سیک‌ها برای استخراج بیت کوین کش به شمار می‌روند.

البته در سال‌های اخیر شرکت‌های دیگری مانند واتس ماینر نیز در زمینه تولید دستگاه‌های استخراج فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که با عرضه دستگاه‌های ارزان‌تر عرصه تولید دستگاه بر بیت مین تنگ شده است.

در زمان خرید دستگاه‌ استخراج باید به نکاتی مانند زمان عرضه آن به بازار، نرخ هش خروجی و برق مصرفی آن توجه داشت. برای مثال انت ماینر در مدل‌های S۹i ، S۹ و S۹j به بازار عرضه شده که طبیعتاً آخرین مدل آن قدرت بالاتری دارد.

دستگاه‌های استخراج بیت کوین کش در سایت‌های رسمی تولیدکنندگان آن، سایت‌ آمازون و ای‌بی برای خرید موجود است اما به دلیل مسائل تحریم امکان خرید مستقیم از این سایت‌ها وجود ندارد. از همین رو برای خرید ای‌سیک باید از واسطه‌ها کمک گرفت.

عوامل مهم در انتخاب دستگاه ای‌سیک

میزان نرخ هش – هر چقدر نرخ هش (Hashrate) یک دستگاه بالا باشد، به معنی قدرتمندتر بودن آن در استخراج است. در واقع نرخ هش بالاتر درآمد بیشتری خواهد داشت.

مصرف برق – در انتخاب دستگاه استخراج باید میزان برق مصرفی آن را در نظر داشته باشید. به دلیل گران بودن قیمت برق خانگی، مناسب نبودن زیرساخت‌های سیم‌کشی منازل و عدم امکان نصب دستگاه‌های استخراج در تعداد انبوه باید از برق صنعتی در استخراج استفاده کنید.

قیمت دستگاه – قیمت دستگاه که به یک سرمایه اولیه نیاز دارد، یکی دیگر از عوامل مهم محسوب می‌شود. اگر قصد انجام هرگونه فعالیت استخراج را دارید، باید به زمان بازگشت سرمایه اولیه با توجه به هزینه‌های کسر شده برق، نگهداری، نیروی انسانی و غیره از میزان درآمد توجه داشته باشید.

استخراج ارزهای دیجیتال دیگر

با خرید دستگاه‌های ای‌سیک که با الگوریتم SHA-256 کار می‌کنند، می‌توانید ارزهای دیجیتال دیگری را نیز استخراج کنید. مهمترین گزینه استخراج جایگزین بیت کوین است و انتخاب اینکه کدام ارز دیجیتال را باید ماین کنید، به تحلیل استخراج‌کننده از قیمت آن در حال حاضر و آینده برمی‌گردد. اما باید توجه داشته باشید که نمی‌توان همزمان دو ارز دیجیتال مختلف را استخراج کرد. البته استثنائاتی تحت عنوان استخراج ترکیبی وجود دارند که به وسیله این قابلیت به طور همزمان می‌توان دو ارز دیجیتال را استخراج کرد.

بررسی سودآوری

با داشتن اطلاعاتی مانند هزینه هر کیلووات ساعت برق، هش ریت دستگاه، کارمزد استخر و برق مصرفی دستگاه می‌توان به سودآور بودن یا نبودن استخراج یک دستگاه پی برد. ماشین حساب استخراج ارز دیجیتال ابزار مناسبی در اختیار ماینرها قرار می‌دهد تا با وارد کردن این فاکتورها سودآوری ماینینگ بیت کوین کش را بررسی کنند.

نگاهی به محبوبترین دستگاه‌های استخراج

دستگاه‌های استخراج زیادی توسط شرکت‌های مختلف برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ساخته‌ شده‌اند. برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید وارد صفحه ماینرها شوید و با انتخاب الگوریتم SHA-256 دستگاه‌های مناسب استخراج بیت کوین کش و همچنین بیت کوین را مشاهده کنید.

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

ورود به بخش ماینرها

در ادامه به معرفی اجمالی تعدادی از دستگاه‌‌های استخراج بیت کوین کش می‌پردازیم:

۱- انت ماینر اس ۹ (Bitmain Antminer S۹)

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

این دستگاه که در سال ۲۰۱۶ توسط بیت مین رونمایی شد، هنوز هم جزو محبوبترین دستگاه‌های استخراج برای بیت کوین کش محسوب می‌شود. این دستگاه با نرخ هش Th/s ۱۴ و انرژی مصرفی ۱۳۷۰ وات به دلیل قیمت مناسب خود جزو انتخاب اول استخراج‌کنندگان است. مدل‌های دیگر انت ماینر S۹ که در سال‌های بعدی عرضه شدند، S۹i و S۹j هستند که مصرف برق کمتر و هش ریت بیشتری نسبت به مدل S۹ دارند.

۲- انت ماینر اس ۱۵ و تی ۱۵ (Bitmain Antminer S15/T15)

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

دستگاه‌های انت ماینر S۱۵ و T۱۵ جزو دستگاه‌های نسبتا گران قیمت اما کم مصرف شرکت چینی بیت مین است. نرخ هش دو دستگاه اس ۱۵ و تی ۱۵ به ترتیب 28TH/s و 23TH/s است. از طرفی مصرف برق این دو دستگاه تقریبا مشابه یکدیگر و حدود ۱۵۵۰ وات است. این دو دستگاه در بازارهای جهانی به قیمت‌های ۱,۲۰۰ و ۹۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

۳- واتس ماینر ام ۱۰ (Whatsminer M۱۰)

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

دستگاه‌های شرکت واتس‌ماینر برای بیت کوین در بین ماینرها به محبوبیت زیادی دست یافته است. دستگاه واتس ماینر ام ۱۰ با داشتن قدرت هش بالا (۳۳ تراهش در ثانیه) و قیمت مناسب، ادامه‌دهنده مدل قبلی خود یعنی واتس ماینر ام ۳ است. از جمله معایب این دستگاه، مصرف انرژی بالای آن که حدود ۲,۱۰۰ وات و وارد بودن ایراداتی به طول عمر آن است. مدل M۱۰S این دستگاه با قدرت ۵۵ ترا هش در ثانیه نیز عرضه شده است. این دستگاه در حال حاضر با قیمت حدود ۱۱۰۰ تا ۱۷۰۰ دلار در بازارهای جهانی قابل خریداری است.

۴- اینوسیلیکون ترمیناتور ۳ (INNOSILICON Terminator ۳)

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)نسل جدید ای‌سیک‌های شرکت اینوسیلیکون به دلیل قدرت ۴۳ ترا هش در ثانیه و مصرف برق نسبتا مناسب ۲۱۰۰ وات، آن را در لیست خرید افراد زیادی قرار داده است. شرکت اینوسیلیکون هم خود یک شرکت بسیار معتبر است که از این جهت مزیت دیگری برای این دستگاه محسوب می‌شود. همچنین یک مدل دیگر از این دستگاه با قدرت هش ۳۹ TH/s و قیمت کمتر هم وجود دارد، که باید در هنگام خرید به این نکته دقت کنید. قیمت اینوسیلیکون ترمیناتور ۳ در بازارهای جهانی حدود ۲,۲۰۰ دلار است.

۵- هالانگ دراگون مینت تی ۱ (HalongDragonMint T۱)

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)ماینرهای نسبتاً پرقدرت هالانگ به دلیل مصرف برق پایین از محبوبیت بالایی در بین کاربران و به خصوص اروپایی‌ها برخودارند. تی ۱، آخرین مدل سری دراگون مینت این شرکت است. ویژگی‌هایی مانند قیمت پایین، قدرت هش مناسب و مصرف برق پایین، این دستگاه را مورد توجه قرار داده است. این ماینر ۱۶ ترا هش قدرت دارد، مصرف برق آن حدود ۱۶۰۰ وات و قیمت آن حدود ۶۰۰ دلار است.

دیگر تجهیزات موردنیاز استخراج

علاوه بر دستگاه‌های ASIC، به تجهیزات جانبی دیگری در فرایند استخراج نیاز دارید:

منبع تغذیه یا پاور – سخت افزارهای استخراج بیت کوین نیاز به دستگاه منبع تغذیه یا پاور قوی برای استفاده از برق دارند.

سیستم خنک کننده – دستگاه‌های استخراج بیت کوین گرمای بسیار زیادی تولید می کنند. سیستم‌های خنک‌کننده و یک محیط خنک که با استفاده از فن های قوی فراهم شده، برای عملیات استخراج بسیار مهم است. برای خنک سازی دستگاه‌ها از روغن‌های مینرال نیز می‌توان استفاده کرد.

اینترنت پایدار – سرعت اینترنت در استخراج اهمیت خیلی زیادی ندارد، اما پایدار بودن و عدم قطعی آن مهم است. بهترین نوع اینترنت برای استخراج اینترنت Adsl است که اگر خط تلفن ثابت داشته باشید، می توانید از طریق مخابرات یا شرکت های خصوصی سرویس Adsl خود را فعال کنید. سرعت اینترنت ۲ تا ۴ مگ برای استخراج مناسب است. برای اتصال به Adsl نیاز به یک مودم دارید. یک مودم ساده و بادوام برای این منظور کافی است. با کابل Ethernet می توانید مودم خود را به دستگاه متصل کنید. توجه داشته باشید باید تا حد امکان قطعی و وصلی مودم را کم کنید. قطعی و وصلی اینترنت، فرایند استخراج را با مشکل مواجه می‌سازد.

ساخت کیف پول بیت کوین کش

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

برای ایجاد کیف پول بیت کوین کش می‌توانید از سرویس‌های معرفی شده در سایت رسمی آن استفاده کنید. این کیف پول‌ها برای تمامی پلتفرم‌ها ارائه شده است. همچنین از کیف پول‌های کاغذی و سخت‌افزاری نیز برای نگهداری کوین‌های استخراج شده می‌توانید استفاده کنید.

شما می‌توانید از بین گزینه‌های متنوع سایت رسمی بیت کوین کش به همراه سایر کیف پول‌هایی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، یکی را انتخاب کنید.

لیست کامل کیف پول‌های بیت کوین کش

پیوستن به استخرهای استخراج و شروع به کار

هم‌اکنون تنها یک قدم با استخراج بیت کوین کش فاصله دارید. در این مرحله که مهمترین بخش ماینینگ است، باید یک استخر استخراج را انتخاب کرده و به آن متصل شوید. شانس دریافت پاداش بدون پیوستن به استخرها، بسیار کم است و تنها فارم‌های ماینینگ بزرگ اقدام به این کار می‌کنند. برای این منظور می‌توانید یکی از استخرهای استخراج بزرگ را بر اساس فاکتورهای حداقل میزان برداشت، کارمزد و میزان هش ریت انتخاب کنید.

 

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

سهم قدرت هش استخرها از استخراج بیت کوین کش

۱- برای پیوستن به یک استخر استخراج، ابتدا باید آی پی دستگاه خود را که به مودم متصل شده بیابید. برای این کار می‌توانید از نرم‌افزارهای اسکن آی پی در شبکه استفاده کنید.

۲- سپس باید یک حساب کاربری در استخر مورد نظر ایجاد کنید.

پس از پیدا کردن آی پی دستگاه و وارد کردن آن در مرورگر، وارد تنظیمات ای‌سیک شوید. در صورت تغییر ندادن برای قسمت نام کاربری و رمز عبور کلمه «root» را باید وارد کنید.

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

نحوه ورود به تنظیمات ماینر

برای وارد کردن URL باید آدرس سرور استخر استخراج مدنظر را درج کنید. برای بخش ورکر نیز نام ساخته شده در حساب کاربری استخر را وارد کنید. لازم به ذکر است که نیازی به تغییر رمز عبور در تنظیمات ماینر نیست.

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

نحوه متصل شدن به استخر

استخراج ابری بیت کوین کش

هزینه کردن و سرمایه‌گذاری در سایت‌های استخراج ابری معتبر معمولاً ضررده است و یا در بهترین حالت درآمد حاصل تنها هزینه‌ها را جبران می‌کند. اما برخی سایت‌های معتبر مانند bitcoin.com یا نایس هش استخراج ابری بیت کوین کش را برای کاربران ارائه می‌‌دهند. در صورتی که قصد خرید قدرت هش را دارید، پس از بررسی سودآور بودن آن از اعتبار سایت مطمئن شوید؛ چرا که سایت‌های زیادی در چند وقت اخیر به بهانه استخراج ابری اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند.

آموزش استخراج بیت کوین کش (Bitcoin Cash)

مزایای استخراج ابری:

  • بدون نیاز به مکان نگهداری تجهیزات
  • بدون هزینه برق اضافی
  • بدون نیاز به تجهیزات
  • مشکلات خنک کردن تجهیزات وجود ندارد
  • احتیاجی به تامین‌کنندگان تجهیزات نیست

معایب استخراج ابری:

  • ریسک کلاهبرداری
  • استخراج غیرشفاف
  • سود پایین‌تر – اپراتورها باید هزینه های خود را تامین کنند
  • نوسانات قیمت که ممکن است باعث کم شدن سود یا توقف فعالیت شود
  • عدم کنترل و انعطاف پذیری

منبع: ارزدیــجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *